windekind schreef:
Hey paul je foto`s zien er goed uit.
Maar je website ziet er ook goed verzorgt uit ga zo door.
Op naar de volgende fase, van je hobby een beroep maken zou ik zeggen.
Gelukkig kan iedereen leren fotograferen, maar niet iedereen heeft er feeling voor.
Maar als ik fotografeer laat ik mijn accutje op door in de vrije natuur te lopen.
Ps. Paul ik neem aan dat je photoshop heb.
Je kan ook als je een foto geopend hebt in adobe photoshop Ctrl +u indrukken dan hoef je alleen nog een vinkje te zetten bij colorize wel even een kleur kiezen "staat normaal master" kies hier yellow en dan met een pipet de lucht selecteren en dan met die schuifjes expirimenteren
P.s. Kan nog veel van je leren lol ga zo door.
Dankje voor je compliment en je telefoontje vandaag!
Fijn om te horen dat fotografie ook een oplaad punt voor jou is, zo is dat dat bij vrije fotografie ook voor mij.
Als ik voor cliënten werk uiteraard niet, dan sta ik helemaal op scherp en dat laadt niet bepaald op, maar het geeft zeker wel voldoening.
Ik heb idd. photoshop, CS2 9.0 om precies te zijn.
Sinds 6 jaar werk ik al met photoshop, de vormgeving voor mijn site is daar dan ook volledig mee opgebouwd.
Kleurmaskers zijn idd. leuk om mee te experimenteren en om mee te werken, zelf ik gebruik ik het zelden, omdat ik, beroeps gezien, kleurmaskers alleen gebruik ten behoeve van kleurcorrecties die niet op locatie konden worden opgelost.
Kleurtonen in de lucht vind ik bijvoorbeeld een gegeven waarin ik niet zal gaan roeren, ik wil de natuur weergeven zoals deze is, je zult dan ook nooit een foto die onder het kopje "nature" valt op mijn site tegenkomen die bewerkt is.
Deze foto's plak ik altijd in "edited".
De natuur is niet iets waar je veel aan moet doen vind ik, de natuur weergeven zoals hij is, dat is mijn visie.
Op die manier leren mensen misschien ook eens kijken naar de natuur en haar kleurenspectrums, vormen en lijnen.
Ik vond btw. je telefoontje erg leuk.
Had het niet verwacht, maar het is altijd leuk.
Zoals je zelf ook zei "een stem achter het gezicht zetten".
Wie weet spreken we elkaar weer eens.
Groeten,
Paul