Haha, ik maak nu op het moment een hongersnood mee
.
Ik zit momenteel in een crisis waardoor ik geen eten kan halen en ook geen hulp kan ontvangen van anderen. Dus ik ben even aangewezen op mijn voedselvoorraad.
Na 5 weken opgesloten te hebben gezeten in huis, is alleen nog het volgende over:
- 1 pak bruine bonen
- 1 pak rode linzen
- half pak groene linzen
- halve kilo rijst
- halve kilo meel
- half pak spaghetti
- 1 kilo muesli
- 1 potje kappertjes
- 1 potje gedroogde tomaten op olie
- 1 pakje instant soep
En nog twee pakken pap, maar pap met water is niet te vreten. Nog een week of twee en alles is op. Misschien korter.
Maar ik moet zeggen dat het helemaal niet zo slecht is om zo te eten. De eerste dagen dat ik alleen maar bonen at, voelde ik me heel vredig. Normaal eet ik alleen maar gemaksvoedsel, zoals kaas en fruit en noten en brood en pap. Ik ben eigenlijk wel een groot fan van bonen, hoewel ik ze normaal dus nooooit klaarmaak.
Het fijne aan bonen is dat je ze een paar uur moet weken. Dat maakt ze.. ik weet niet. Bonen hebben echt kracht. Er is een groot verschil in kracht tussen bonen uit pot en bonen die je zelf weekt en kookt.
Linzen is heerlijk voedsel. Linzensoep met niks anders erin dan wat zout en specerijen, is al goed te eten. Groene linzen met wat azijn, olie, zout, peper en wat groene kruiden is ook al erg goed te eten.
Witte rijst met sojasaus, gember, koriander en komijn is ook al goed te doen.
Pannekoeken met een beslag van alleen meel en water, is niet bijster spannend, maar met een beetje honing is het dan wel weer okee.
Pasta met alleen zout en italiaanse kruiden... wel, ik heb het lekkerder gehad, maar het eet toch goed weg.
Droge muesli is goed te doen, maar er zitten ook wel veel rozijnen en noten en zaden in.
Ik ben aan het bidden voor de regen.