Hallo Chrystel,
uit je berichtje begrijp ik dat je al wel langs de huisarts bent geweest aangezien je het hebt over hormoonzalven. Als ik dat mis heb zou ik alsnog even gaan als ik jou was.
Hmz.. blaren, ik denk direct aan alle dingen die slecht zijn voor je voeten:
Te nauwe schoenen Te lang de schoenen aanhouden Niet ademende (plastic/synthetische) schoenen Synthetische sokken Overbelasting van de voet
Het feit dat de blaren bij jou ook tussen de tenen zitten doet mij denken aan een vorm van eczeem die ik ook heb gehad. (even een vies verhaal, als je niet tegen vieze dingen kan niet lezen!)
Zijn de blaren wat gezwollen, staat er druk op de huid? Jeuken de blaren? Als de blaar zich opent komt er dan een (kleine) hoeveelheid kleverig witgeel vocht uit? is de huid rondom de blaar rood en schilferig? ontstaan er korstjes op een reeds geopende blaar?
Als het merendeel van deze vragen met ja beantwoord kan worden heb je last van natte eczeem op de voet. Mij is geen andere vorm van voetaandoening bekend waarbij blaren ontstaan op plaatsen waar geen druk op staat.
Het mijne was met veelvuldig (3x per dag) smeren met een (niet hormonale) anti-eczeem creme van de huisarts binnen twee weken weg.
Als dit niet de oorzaak is zou ik eens kijken naar de manier waarop je met je voeten omgaat. Doe je schoenen uit zodra het kan, draag altijd wollen of katoenen sokken, maak dat de schoenen die je draagt goed ademen (leer, katoen) zorg dat de voeten goed droog zijn alvorens in de schoen/sok te gaan, verzorg de huid van de voet met een vette handcreme... enzovoorts.
Een oorzaak in het 'alternatieve gebied kan ik je niet direct bieden...
succes!
_________________ If it looks like a duck, and quacks like a duck, we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”
Douglas Adams
|