Ik wil jullie even een probleem voorleggen. Het gaat over mijn nichje.
Mijn nichtje is 15 jaar. En is kind van gescheiden ouders. Haar ouders zijn 4/5 jaar geleden gecheiden.
Sinds die tijd is het vrij slecht met haar gegaan. Haar moeder kreeg een nieuwe vriend waar ze niet mee overweg kon. Haar vader een vriendin.. idem dito het geval.
Nu 2 jaar geleden vertelde ze aan mij dat ze heel erg gepest werd. Ik heb haar voorgesteld om naar de vertrouwenspersoon van die school te gaan. Ook vertelde ze me dat ze stemmen hoorde. Die stemmen zijden haar dat ze dingen moest doen omdat er anders vreselijke dingen zouden gebeuren als ze het niet deed. De dingen die ze moest doen waren vrij "onschuldig" daar niet van. Zo moest ze bijvoorbeeld asl ze speelde hardop praaten enzo. Je had in die tijd van die smits zakken die rondjes die je kon laten draaien ikw eet ook ffe niet hoe ze heeten maar in ieder geval moest ze van deze stemmen die rondjes laten leven ofzo
Ik snap het zelf niet precies hoor.
Ik heb haar wel verteld dat ze altijd bij mij terecht kon wat betreft die stemmen en dat ze met mij kon praten. Ik wilde eerst meer teweten komen erover voor ik iets kon besluiten voor haar.
Ik heb alleen een fout gemaakt toen ik haar verhaal aanhoorde.
Ik heb dus gezegt dat ze wat betreft het pesten naar de vertrouwenspersoon moest gaan. Helaas ben ik vergeten te zeggen dat ze beter niet kon praten over deze stemmen
Dit heeft ze wel gedaan. Resultaat is dat ze bij het RIAGG geplaatst is, en onder de kalmerende middelen zit. Dit heeft echter het resultaat dat ze ontzettend duf is, maar ook wel eens hallucineert en emotioneel heel onevenwichtig is. Ik heb haar nu gisteren meegemaakt een hele dag, en wat me is opgevallen dat is dat het lijkt of de stemmen haar nu meer de baas zijn. Ik kan het niet precies zeggen maar zo voel ik het bij haar.
Ik heb al enkele weken geleden voorzichtig met haar vader gepraat erover, en hem aangeraden misschien eens naar een alternatief geneesheer te gaan... Ik heb hem het adres gegeven van een man die mei vroeger heel goed geholpen heeft toen ik in een heel zware moeilijke periode zat.
Helaas.... dit alles wil haar vader niks weten. Hij is streng christelijk opgevoed en alles wat betreft paranormaal is onzin. Geesten/engelen/meditatie etc is allemaal flauwekul en heidens gedoe.
Ik kom hier dus niet verder mee. Mijn nichtje zelf is lijkt het te willoos om iets te ondernemen ertegen en het enige wat ik kan doen voor haar lijkt het is luisteren.
En dat wil ik niet! Ik wil haar helpen om van die rotstemmen af te komen want voor ik met haar in contact kom moet ik eerst mij afsluiten omdat ze alle energie uit mij zuigt.
Weet ieman misschien raad? Is er nog iets anders wat ik voor haar kan doen?
Ik wil echt alles proberen maar kan natuurlijk niet stiekem met haar naar een paranormaal therepeut ofzo gaan...
liefs rogue