Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 25-11-2024, 11:59:50

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Druk op de borst
BerichtGeplaatst: 20-04-2005, 10:13:35 
Reus
Reus

Sommigen van jullie sprak ik zondag op de chat en die zullen een deel van dit verhaal al kennen. Maar er is een deel 2! Kortom, hier weer een beleving van Kim:

Zondag besloot ik ineens om zelf naar de Paraview in Hilversum te gaan. Ik had hier al gepost in Beurzen, maar heb zelf niet een hele hoge pet op bij Paraview. Zondags moest ik ineens gaan.
Ik heb niks van de beurs gezien, slechts 1 persoon. Bertus. Ik liep rond, althans, ik wilde gaan rondlopen, maar al in de eerste rij werd ik hevig naar Bertus toegetrokken. Mijn ratio dacht nog: effe verder kijken, maar aan het einde van de eerste rij wist ik het zeker. Ik moest een reading van Bertus krijgen. Ik was tenslotte naar de beurs geleid en nu naar hem.

Alles wat hij zei klopte. Voor de geinteresseerden hier een stuk. Neem er je voordeel van:
Hij begon over de pijn on mijn onderrug. Die heb ik idd vaak en ik dacht
altijd dat dat gewoon en bonk vaste spieren was. Je voelt ook dat het daar
hard is. Hij zegt tegen me: heb je last van je onderrug? Ja. Probeer eens
gewoon een week of 3 rechtop te zitten en te lopen. Er zit een schijf
tussen je wervels wat klem door je houding. Door recht te lopen geef je die de ruimte om weer wat te kantelen en zal je er minder last van hebben. Nou das het proberen waard.
Hij had het ook over mijn aura (wit boven mijn hoofd en bij mijn schouders en naar mate naar beneden lopend violet). En over dat mijn kruinchakra wagenwijdopenstond en dat het daarom zo druk was in mijn hoofd en ik zo moeilijk rust kon vinden. Die heeft ie aan het eind ook voor me een stuk gesloten.
Over mijn handen. Die zijn ontzettend genezend. Dus ja, ik zeg hem dat de meesten dat zeggen maar dat ik nog niks heb gevonden om ermee te
doen waar ik me goed bij voel. Hij zegt: chakra-healing gaat het denk ik
zijn. Nou goed, daar mag ik dus iets over lezen, want ik ken het niet zo,
maar absluut niet studerend, want als het tijd is dat te gaan gebruiken
komt dat wel op mijn pad. Want wat hij ook zei: Kim is een spons. Je neemt alle informatie die je hoort leest ziet etc op en ontoudt die ook. Op een gegeven moment is een spons vol en moet je hem leegknijpen. Hij zegt ook, zorg dat het niet zover komt, want dat is zonde. Je gaat al je kennis nog kunnen gebruiken, maar probeer selectiever op te nemen. En je kruinchakra beter te sluiten want ook dat komt allemaal binnen en is nergens voor nodig. Gewoon en klein stukje open laten staan voor eigen gebruik en als je hem wel opent voor anderen, vergeet dan niet hem weer GOED te sluiten. Nou goed, ook niks nieuws, maar dat sluiten moetik dus beter doen nog.
Ik veroordeel mensen die mij benaderen toch te snel. Als ik ze een kans geven kunnen ze me nog versteld doen staan. En als het ECHT niet goed voelt, dan weet ik dat ook wel gelijk. Want nu is een klein wereldje niet zo erg, maar op den duur kan dat eenzaam worden. Ook niets nieuws, maar hij is wel de eerste onbekende die dat zo tegen me zegt.

Een heel stuk over Vriendje ook. Heel bizar want die was er niet bij en ik had geen foto, maar alles wat hij over mijn mannetje zei klopte. Daar ga ik hier niet verder op in, want dat is zijn privacy.
Na de lezing die anderhalf uur duurde heb ik de man in de bar nog een biertje aangeboden en hebben we afgesproken dat ik hem van de week eens bel. Kortom, Bizarre ervaring.

Maar nu deel 2. Gisteren begreep ik waarom ik naar die beurs moest. Gisteren had ik namelijk op een cursus die ik doe een avond over innerlijke kind kaarten. Wij trokken een kaart en de cursusleider gaf dan alles door wat hij doorkreeg. En ik zal je zeggen, ALLES wat Bertus zondags had gezegd kwam hier weer naar boven. Maar dan ook ALLES he. Hier werd er alleen meer op gehamerd dat ik nog een klein stuk heb. Het zit goed met mijn zelfvertrouwen, maar als ik mijn laatste angst (en dat is die om bij mijn gevoel te komen) kan oplossen, dan sta ik helemaal in mijn kracht.
Ik moest dus gewoon het hele verhaal twee keer horen om te begrijpen hoe belangrijk het is en om al die complimenten via zowel Bertus als de cursus te horen. Want er wordt me vanalles voorgehouden en ik kan er alleen maar enthousiast over zijn.

Kortom, werk aan de winkel. Ik moet tijd en rust vinden om in mijn gevoel te gaan. En die tijd kan ik maken door me eens minder met anderen bezig te houden. Want doordat ik constant met/voor alles en iedereen bezig ben, ontsnap ik lekker aan de confrontatie met mezelf. En dat ga ik nu proberen op te lossen.

Nu dan de uitleg van de titel van deze post. Ik heb dus sinds vanochtend, waar gisteren ook een meditatie bij was waar je naar jezelf in bepaalde periodes van je leven moest kijken, en waar ik dus duidelijk blokkades voelde, pijn op mijn borst. Een druk erop. Ik denk zelf dat dat een dorwerking van de avond is, maar waar staat het voor? Is dit het begin van een proces?

Ik hoop dat iemand dit tot het einde heeft willen lezen en me misschien een duwtje kan geven in de goede richting :)

Dikke kus
Kim

-Dr. Seuss-

Berichtenonderwerp: Re: Druk op de borst
BerichtGeplaatst: 20-04-2005, 11:10:48 
Admin
Admin

Hoi Kim,

ik heb je verhaal helemaal uit gelezen en tjonge wat een leerzame ervaring zal dat zijn voor jou. :)

Ik weet niet wat de betekenis van jouw pijn op de borst is. Zelf heb ik hier ook wel vaak last van, het is dan wel bij mij een tijdelijk iets. Ik wil je hier vertellen hoe ik die pijn bij mij zie en ik denk/hoop dat ik je daarmee dan iets kan helpen om te herleiden waar de pijn op je borst bij jou voor staat.

Ik ben zelf nogal snel emotioneel en soms lijkt het voor mij dat ik steeds meer en bewuster voel. Alsof ik er ook steeds meer last van krijg. Ik zeg wel eens dat ik mijn emoties dan in m'n hele lijf voel. Ik voel me daar dan heel vaak heel slecht bij, dit omdat ik nog niet echt goed met m'n emoties en gedachten om kan gaan, ik voel en ervaar alles heel heftig zeg maar.
Zo heb ik bijvoorbeeld dat ik de tranen in m'n keel voel, m'n keel word dan als het ware dicht geknepen. M'n emoties overspoelen me en het lukt niet goed om me te uiten.
Als ik die druk op m'n borst voel dan voel ik ook dat dat te maken heeft met mijn gedachten en emoties van dat moment. Ik krijg het er benauwd van en het is echt een moment waarop ik tot rust moet komen anders weet ik dat het erger gaat worden. Nu ik zo terug kijk gaat het dan om iets waarbij ik letterlijk word aangegerepen door de situatie, het benauwd en beangstigd me. Ik wil er afstand van houden, het komt me te dicht bij, het word me te persoonlijk, te moeilijk.
Verder voel ik m'n emoties ook heel heftig in m'n buik en m'n hoofd en zo, maar daar heb ik zo geen duidelijke uitleg over.

Dat ik dan letterlijk last heb van het ervaren van m'n emoties in m'n lijf blijf ik de ene keer langer voelen dan de andere keer. Dit heeft er volgens mij vooral mee te maken met hoe snel ik de boel een beetje weer op de rij heb en hoe snel ik zelf weer rust in mezelf heb gevonden. Dit is nog iets waar ik zelf erg mee aan de slag wil en haast ook wel moet. Het is namelijk wel iets wat ik als een "last" ervaar omdat ik er het altijd zo heftig ervaar.

Ik heb een keer een artikel gelezen waarin voor mij heel duidelijk de betekenis er van stond uitgelegd en waar ik veel herkenning vond. Volgens mij was dit een uitleg over de betekenis en de werking van de chakra's. Ik wil wel eens kijken of ik hier nog wat informatie voor je over vind. Misschien is het voor jou ook wel interessant om er zelf iets over te lezen, want je weet hier zelf ook vast wel informatie over te vinden.

Ik hoop dat je er uit komt met m'n verhaaltje, want het was soms nog wel even lastig om op de woorden te komen. :?

Succes verder. :lol:

Pluisje.

BerichtGeplaatst: 20-04-2005, 11:13:55 
Reus
Reus

Wauw Kim, wederom gaaf om te lezen, die druk op je borst is idd iets... Dat moet losgelaten worden. Ik kan je niet zeggen wat het precies is, maar het zal denk ik niet lang duren.

Special person wil get a special kiss from nubi :kiss:

BerichtGeplaatst: 20-04-2005, 11:23:18 
Reus
Reus

Pluisje, 1 ding heb ik er in ieder geval uit kunnen halen. Je hebt het over rust in jezelf. Ik voel daar wel een link mee met de druk op mijn borst...

Misschien zijn het ook wel emoties, maar dan is het een doorwerkig, want op het moment zit ik gewoon emotieloos en verstandelijk op mijn werk ;) Dus ja, als het dan emoties zijn, dan weet ik nog niet welke en kan ik er dus geen rust in vinden.

Poeh, dubbel hoor. Maar die rust, daar kan ik me wel in vinden.

Anubis, als ik jouw korte maar krachtige reactie lees hoor ik dat het een angstis die losgelaten moet worden. En als ik dat dan voor mezelf wee rlink naar die borst, zou je denken (althans ik in mijn koppie) borst -> hart ->liefhebben. De angst om lief t hebben en dan wel om mezelf lief te hebben, het hele totaalpakket. Want er is dan dus blijkbaar nog een stuk van mezelf wat ik niet liefheb.

Goh, weer even wat goeie info gekregen meiden! Bedankt! Ben benieuwd of anderen er ook zo hun inzicht op kunnen geven als jullie dat konden. Het helpt me echt verder zo.

Kus voor jullie beiden!

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 20-04-2005, 11:38:39 
Admin
Admin

Hey Kim, ik denk dat je er zelf wel uit gaat komen! :lol:
Door stukjes informatie te verzamelen en voor jezelf door te redeneren wat het bij jou kan zijn.
Door bij jezelf te voelen wat je voelt en wat het voor jezelf betekend.
Ik denk dat je dat wel gaat lukken. Afbeelding
Nogmaals... succes verder.

Liefs Pluisje.

Pluisje.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00