HeavenBoy schreef:
.
Was dit een soort lucide droom? Dat ik aan mijn droom ging terug denken IN een droom? Klinkt heel raar, maarja ik vind dit soort dingen altijd raar.
Hebben jullie dit ook vaak?
Ja hoor, en dit kun je oefenen...
ik kan zo bijvoorbeeld mijn dromen ook sturen. Ik heb als puber echt extreem heftige dromen gehad. Moorden die ik van dichtbij mee moest kijken of mee moest doen. Ik heb ook vaak gedroomd dat ik zelf dood gestoken/ geschoten/ opgeblazen/ van een gebouw werd geduwd/ verbrijzeld werd etc... Ik heb mezelf erin getraind om als er dingen in mijn droom gebeuren die ik niet aankan ik mijn droom kan sturen of zelfs kan wakker worden... Zo voel ik ook echte pijnin mn dromen. Dus als iemand me een mes tussen mijn ribben duwde, voelde ik ook mijn long knappen, mijn buikholte zich vullen met bloed, bloed via mijn mond omhoog komen om vervolgens te stikken in mijn eigen bloed... erg lekker kan ik je zeggen...
Dus wanneer ik hier geen zin in had en al wist wat er ging gebeuren kon ik als het ware zeggen; "nu ist genoeg". En dan word ik wakker...
Gelukkig speelt dat nu niet meer... Maar als ik droom en ik zie iets voorbij komen kan het ook zomaar zijn dat ik me bedenk in mijn drom:"he, verrek dit ken ik hier en hier van".. uit mijn werkelijke leven... ik ben me dus heel bewust van wanneer ik droom en dat ik ook echt alles kan in mijn dromen...
Ik droom nu puur symbolische zaken en zit minder in de belevingsthema's... ( gelukkig...zucht)...
Als je vragen hieromtrent hebt, mag je ze gerust stellen... vind zelf ook wel leuk me weer hier mee bezig te houden.. oude hobby van me...
Liefs, binnenspiegel...