Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 09:01:59

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23-12-2011, 20:09:55 
Groentje
Groentje

Laatst heb ik twee dromen in één nacht gehad, waarin ik allebei dood was of dood ging.
Ook kan ik ze allebei nog helemaal herinneren.
Ik zal ze even vertellen:

Droom 1:
Ik woonde samen met mijn man in een klein huisje. We waren getrouwd, maar ongelukkig.
Mijn man hield niet van mij. Maar ik wel zielsveel van hem. Hij was nooit thuis, en als hij dat wel was zei hij
onbeschaamd dat hij me haatte. Ik deed alles voor hem, in de hoop dat hij me wat liefde wilde geven, maar niks was
genoeg voor hem. Het deed me pijn, en ik ging eraan kapot.
Even later werd ik dood gevonden. Ik zag mezelf dood liggen in een groot grasveld. Er vlogen ook van die vliegjes om mij heen. Een ouder echtpaar vond me. Maar of het nou zelfmoord was, of dat mijn man mij had vermoord?

Droom 2:
Ik, mijn zusje en een hele grote groep andere mensen moesten verplicht mee in een groot, ouderwets houten schip.
We liepen er naartoe, doodsbang, want we wisten dat als we in het schip waren we er niet meer levend uit zouden komen. Niemand van ons. Maar ik wist, omdat ik een soort van heks was, dat als ik mijn kleding uit zou trekken dat ik dan de helft van mij kon redden, en vrij kon laten. Dus ik trok mijn kleding uit, en vertelde hetzelfde tegen mijn zusje. Maar hij haar werkte het niet.
Voor we het schip in moesten, moest er nog een foto van ons allemaal gemaakt worden. Wij, samen met de groep gingen voor het schip staan. Er stonden allemaal mensen aan de overkant naar ons te kijken. Ik zag mezelf staan tussen de toeschouwers. Ik had mezelf dus kunnen redden!
Voor de foto omarmde we elkaar met de groep, en we spraken af om blij en gelukzalig op de foto te gaan. Omdat we onze angst niet wilden laten zien, en omdat dit waarschijnlijk de laatste foto zou zijn waar wij op stonden.
Ik omarmde mijn zusje, en iemand die naast me stond, en ik glimlachte naar de camera. Toen hoorde ik mezelf aan de overkant tegen iemand zeggen: 'Waarom lacht er niemand? Waarom zijn ze zo bedroefd en omhelzen ze elkaar niet?' Dat we dat juist wel deden, zagen wij alleen. De toeschouwers niet. En op de foto was er ook niks van terug te zien. Daar stonden we kaarsrecht naast elkaar, en we keken bang.

Ik vond de dromen zelfs een beetje beangstigend. Ik heb zelf ook niet echt een idee wat deze dromen zouden kunnen betekenen. Weet iemand dat misschien?

Heel veel liefde,
Chica-Especial :hart:

BerichtGeplaatst: 23-12-2011, 20:43:45 
Kabouter
Kabouter

Waarschijnlijk heb je gewoon over je vorige leven gedroomd ;)
geen zorgen maken dus
o:)

BerichtGeplaatst: 01-02-2012, 08:59:53 
Groentje
Groentje

Hoi,

Als ik een ding van mijn dromen geleerd heb is dat je er over het algemeen niet bang voor hoeft te zijn.
Vaak vertegenwoordigen ze iets waar je op dat moment mee bezig bent en is het altijd goed om even helder na te gaan wat het voor jou betekent.

Bijvoorbeeld:

de eerste droom kan gaan over verschillende aspecten van jezelf. Er is een mannelijk component en een vrouwelijk component. kijk voor jezelf wat dat jou te zeggen heeft. Een deel van jezelf accepteer je, een ander deel niet. Ze zijn in strijd met elkaar, de harmonie is weg. Het ene deel geeft liefde, het andere deel kan het niet ontvangen. Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je in je droom doodgaat. Wel lijkt het mij een duidelijk teken om aandacht te schenken aan iets wat je nog teveel onderdrukt.
Je mag er zijn.

Voor de tweede droom adviseer ik je ook om eens na te gaan waar de verschillende dingen voor staan. Wat voor band heb je met je zusje? wat betekend op de foto gaan voor jou?

ook kan het helpen om de droom mee te nemen in een meditatie, beelden los te laten en te vragen wat de droom voor jou betekent.

en ik zelf ben altijd dankbaar voor een droom. Hoe naar het soms in het moment kan zijn, het is altijd weer een klein cadeau om een stap dichter bij jezelf te komen. En ik denk dat als je dat erkent je er ook de angst een stukje los kan laten.

succes ::)

BerichtGeplaatst: 01-02-2012, 15:47:21 
Feniks
Feniks

Droom 2:
Citeer:
"Maar ik wist ,..., dat als ik mijn kleding uit zou trekken dat ik dan de helft van mij kon redden, en vrij kon laten"

Dit vind ik een heel sterk (droom)beeld. Blootgeven als enige redding.

Ik kom niet veel verder... Ik heb me een poos niet meer bezig gehouden met dromen. Ik zou mezelf weer eens moeten porren :)

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 06-02-2012, 14:11:13 
Groentje
Groentje

Dank jullie wel voor jullie meningen en tips! Ik zal er binnenkort eens iets mee gaan doen.
Ik maak me er nu hoe dan ook geen zorgen meer om!

Heel veel liefs

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00