Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 25-11-2024, 11:54:52

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Informatie over Aura's
BerichtGeplaatst: 30-12-2010, 22:33:41 
Power Moderator
Power Moderator

Aura's

ALGEMEEN

Iedereen heeft een soort omhulsel van energie dat met enige oefening ook voor “iedereen” zichtbaar is. Dit energieomhulsel noemen we Aura. Mensen die aura’s kunnen zien/ lezen worden herderziend genoemd.
Het energieveld of de Aura wordt ook wel prana of chi, levensenergie genoemd. Wij hebben namelijk niet alleen energievelden om ons heen, maar ook door ons hele lichaam lopen energiebanen. De plek in ons lichaam waar bepaalde banen (ook wel meridianen genoemd) elkaar kruisen, wordt een Chakra genoemd.
Een Aura bestaat uit meerdere “lagen” of “lichamen”, en ook dat geeft informatie over de persoon of het ding waar het bij hoort. Er zijn ongeveer zeven lagen in onze Aura, waarvan er vier echt belangrijk zijn. De diverse lagen van de Aura bestaan uit allerlei kleuren die in elkaar kunnen overlopen. Deze kleuren hebben een bepaalde betekenis. Aan de kleurstelling van de Aura in samenhang met de plek in - om of rond het lichaam, kan een paranormaal genezer aflezen hoe en wat hij moet “repareren of in balans brengen”

De mate van innerlijke groei is voor een ieder afhankelijk van de beschikbaarheid van het waarnemingsvermogen is. Maar het stelt je ook in staat om energieën die sneller vibreren dan alles wat tot de stoffelijke wereld behoort te voelen en zelfs te zien. De eerste laag of lichaam dat we buiten het fysieke lichaam (grofstoffelijk) kunnen zien en voelen is het zogeheten etherische lichaam. Het behoort tot een samenstelling van fijn- en onstoffelijke materie dat samen met het grofstoffelijke, de hele mens vormt. Er wordt dan ook vaak gesteld dat deze etherische laag de blauwdruk (zowel stoffelijk als onstoffelijk) van de mens vormt.Net als ons gedrag is een Aura niet altijd hetzelfde. Het verandert steeds, net als onze gemoedstoestand steeds verandert. Emoties en gedachten beïnvloeden onze aura en daardoor waarschijnlijk ook ons lichaam.

De Aura van een gezond mens is bijvoorbeeld helder van kleur. Wanneer iemand ziek is, wordt het donkerder van kleur of komen er op bepaalde plaatsen grauwe en ondoorzichtige plekken of “gaten” in.

De interpretatie die ik hier geef is een weergave van mijn kennis en ervaringen met het omgaan met de Aura. Zo zullen ook jullie je eigen ervaringen opdoen en uitdragen.
De energiestructuur van de Aura bevat informatie over de actuele stand van zaken ten aanzien van iemands lichaam, bewustzijn, emoties en geestelijke ontwikkeling. Het grootste deel van de aura is: de uitstraling van de ziel of het hogere Zelf.
Doe je zelf een plezier en ga eens op ontdekkingsreis naar de Aura en begin met planten.

AURALICHAMEN

Afbeelding

Het fysiek lichaam
Het grofstoffelijke dat we kunnen aanraken, enz.

Het etherisch lichaam
Dit is het eerste subtiele lichaam dat we kunnen voelen. Het bevindt zich tot vijf à tien centimeter buiten de lichaamscontouren en kan met de handen worden gevoeld. Zieners / genezers maken ook gebruik van deze laag. Het is de hoedanigheid van deze energie die door de hersenen wordt geïnterpreteerd als kleur, gevoel, geluid, enz.

Entiteiten of overledenen die door sommigen kunnen worden waargenomen zetten hun leven voort in hun “hemelse” (etherische) lichaam.

Het astrale lichaam
Deze laag wordt ook wel het emotionele lichaam genoemd. Dat komt doordat de energieën van emoties, onvoorwaardelijke liefde, mededogen, empathie, angst, vrees, andere positieve en negatieve gevoelens bevatten. De positieve gevoelens behoren tot het hogere deel van dit astrale energiespectrum en de negatieve tot het lagere deel.
Gedurende de slaap brengen wij bezoeken aan de astrale niveaus. Hier ontstaan ook de vormen van onze dromen. Het astrale lichaam is ook heel kleurrijk. Aura fotografen maken dat nogal eens zichtbaar. Overigens is de Aura rond het hoofd het meest sterk (verdicht). Op de foto zie je veelal ook een mengeling van kleuren uit de diverse lagen.

Het mentale lichaam
Je zult begrijpen dat hoe verder je van het fysieke lichaam komt de trillingsfrequenties veel hoger zijn. Hier wordt dan ook een heel scala aan mentale energieën verwerkt. Te denken valt aan creatieve en intuïtieve gedachten. Als emoties zich vermengen met gedachten zijn het astrale en mentale lichaam ook nauw bij elkaar betrokken.

Het geestlichaam
Hier vinden wij ons Hogere Zelf (de Ziel). Deze omsluit alle lagen van ons lichaam die door enkelen gezien kunnen worden. Hier maken wij (de Ziel) al onze menselijke ervaringen door en zijn wij via het bewustzijns- netwerk met alle niveaus verbonden.

AURAKLEUREN

Afbeelding

Nu we wat meer over de Aura weten hoop ik, dat je begrijpt dat de aura zich in diverse kleuren laat zien. Kleuren vertolken een bepaalde energie die aan de mens of een voorwerp kleeft. Met die energie ( ik beperk me nu even tot de mens) vertelt de mens ons hoe hij zich voelt of wat hem mankeert. Wij hebben het dan over de uitstraling van iemand. Aura – healers, maar ook magnetiseurs, kunnen aan de kleuren aflezen wat er gedaan moet worden om de persoon, die dat vraagt, weer in balans te brengen, althans de weg daartoe vrij te maken.
Als anderen het hebben over “onze” uitstraling, dan bedoelen ze aan te geven:
-hoe zij ons zien – wat zij van ons als persoon vinden – dat zij menen te weten hoe jij denkt - enz., enz.. Omgekeerd bevestigt het jou in je gevoel van eigenwaarde en dat vertaalt zich in zelfacceptatie en zelfvertrouwen.

Al het reeds genoemde draagt er toe bij dat de Aura uit een bepaald kleurenpalet gaat bestaan. Eerder is ook gezegd dat de Aura levendig is, dat het voedsel nodig heeft. De Aura kan, per minuut, uur, dag, enz., wijzigen, dat heeft weer te maken met de gemoedstoestand waarin jij je bevindt. Die gemoedstoestand wordt ook in de aurafotografie weergegeven. Kleuren zeggen heel veel over jou. Kun jij je nu ook voorstellen dat planten, bloemen en dieren een vergelijkbare aura hebben? Je weet nu ook dat de Aura van levenloze voorwerpen van de historie afhankelijk is.

INVLOEDEN OP DE AURA VAN DE MENS
Je kunt je nu voorstellen, dat de mens beschikt over een fysiek bewustzijn en over een psychisch bewustzijn. Het fysiek bewustzijn werkt op en binnen het fysieke vlak en bepaalt samen met het ik -of mentale Aura- je persoonlijkheid. Die naam komt van het Latijnse woord persona, wat “masker” betekent. Achter een masker gaat de werkelijke speler schuil en dat is het Zelf. Bij het vaststellen van de persoonlijkheid, maak je dan gebruik van het psychische bewustzijn in de Aura. Het doel daarvan is om informatie te verzamelen en over te brengen naar het Zelf, “ik”.
Uit vorenstaande kun je afleiden dat de Aura zowel groot als klein van omvang kan zijn. Die reikwijdte van de Aura heeft alles te maken met de staat van het bewustzijn van die mens. Hoe werkzamer zijn geest is, des te groter is zijn Aura. Het is zelfs zo, dat de Aura tijdens een waarneming van structuur kan veranderen. In het algemeen kun je stellen: het denken bepaalt de vorm van de Aura, maar het gevoelsleven bepaalt de kleur.

Voorbeelden:
Ontspannen sfeer -aura open en vrij regelmatig.
Vijandige sfeer -aura krimpt of maakt zich klein. teruggetrokken.
Prikkelbare sfeer -aura vertoont naaldachtige uitsteeksels.
Plotse antipathie -aura’s botsen letterlijk. Ontmoeting geeft schok.
Opsluiten in zichzelf -kleine verkrampte aura met glasheldere beschermende buitenkant.

Andere voorbeelden vind je terug in onze uitspraken en zeggen even zoveel over ons aurabeeld t.w.: -stralend van geluk zijn, -helemaal stuk van ellende zijn, -zich groen en geel ergeren, -groen van jaloezie zijn.

Uit deze voorbeelden, die overigens door psychologen ondersteund worden, blijkt dat de aura “een actief en levend organisme” is. Dit is omdat het net als de mens voedsel tot zich moet nemen. Dat voedsel kan bestaan uit eten en uit energie van zijn omgeving. Een gezond lichaam (aura) heeft evenwicht gevonden tussen de opgenomen hoeveelheid energie en de hoeveelheid die dagelijks afgestaan wordt. Daarnaast is de wederzijdse beïnvloeding van de aura een dagelijks gebeuren.

Alle levende wezens maken door hun persoonlijkheid en hun gevoelens een eigen atmosfeer, het is een product van het eigen innerlijke leven, dat zij in hun aura meedragen

Alle levenloze voorwerpen hebben geen ziel, geen eigen Zelf waaromheen een kern van psychische energie kan ontstaan, hun Aura’s worden opgebouwd met behulp van externe factoren. De mate waarin zo’n Aura rondom een levenloos voorwerp kan worden opgebouwd, is aan geen enkele grens gebonden.

Bron: http://www.anahata-assen.nl/spirituele-zienswijzen/aura-lezen-kleuren.php © Copyright - Anahata

Berichtenonderwerp: Re: Informatie over Aura's
BerichtGeplaatst: 25-02-2011, 01:36:57 
Elf
Elf

hoe kan je dat ooit leren dan?

ik kan zelf aura's zien,,, maar ik zou niet weten hoe iemand dat zou moeten lerenzien,,

en is het zo dat aura's zien voor iedereen hetzelfde is?
want ik voel ze ook,,
en ik zie het echt om iemand heen, ik zie die persoon dan niet opeens rood ofzo,, vanwege die foto die je erbij had gezet:P

groetjes

Carpe Diem, Pluk de dag

BerichtGeplaatst: 26-02-2011, 15:46:40 
Power Moderator
Power Moderator

Ik denk niet dat we aura's allemaal hetzelfde zien, net zoals dat we heel waarschijnlijk andere dingen ook niet hetzelfde zien. Helaas kom je daar nooit achter, want we geven het een naam :P
Zelf voel ik aura's meestal ook, en soms zie ik ze als ik voor mezelf rustig genoeg ben. Ik zie ze dan ook om iemand heen.

Je schijnt het te kunnen leren, ik heb dat niet bewust gedaan, maar heb wel gemerkt dat ik me er bewust op kan gaan richten als ik dat zou willen.
Zie/voel jij al aura's zolang je het je kunt herinneren of heb jij ook gemerkt dat het sterker werd als je je erop concentreert? Daar ben ik wel benieuwd naar :)

BerichtGeplaatst: 27-02-2011, 06:28:58 
Elf
Elf

ja dat i wel waar ja :wink: :wink:

Mhm,, als je het zo bekijkt met leren,, maar ik doelde dan op personen die nog nooit en aura hebben gezien , of die het kunnen leren?

en ja, en nee,,,

soms als ik ergens binnenkom, dan voel of zie ik van een bepaald persoon echt heel erg zijn/haar aura ( komt door die persoon zelf)
bij andere minder,, maar dat ligt denk ik dan aan hoe hun aura is?

maar ik heb het echt niet bij iedereen, ik heb zonder dat ik er zelf aan denk,, loop ik over straat, en opeens BAM...
Maar waar jij benieuwd naar ben , das denk ik dan een ja,
als ik er moeite voor doe, dan wordt het sterker om ht zo maar ven te noemen, zie ik het beter,,
maar helaas heb ik dat niet bij iedereen, sommige kan ik niks zien...
weet jij hoe dat komt? gewoon omdat ik er nog niet goed genoeg in ontwikkeld ben?
En wat bedoel je met herinneren?
Dat ik het later nog weet precies, of dat ik dan later als ik eraan teerug denk, dat ik dan ook nog voel en het ervaar?
eerste ja, 2e : ervaar ik alleen hoe ik me dan voel, ik moet er nog aan wennen ( nog steeds)
want ik ben dagelijks weer verbaasd

groetjes :mrgreen:

Carpe Diem, Pluk de dag

BerichtGeplaatst: 27-02-2011, 13:06:25 
Power Moderator
Power Moderator

Met herinneren bedoelde ik: of je altijd al aura's hebt gezien/gevoeld of dat je het 'ineens' kon?
Als je nagaat hoe dat bij jou was, kun je daaruit misschien afleiden of jij het ook geleerd hebt.
Ik weet niet of iedereen het zou kunnen leren... Misschien is het zoiets waar je aanleg voor moet hebben die je kunt ontwikkelen. Maar dat is maar een suggestie :wink:
Ik denk dat het heel normaal is dat je er aan moet wennen hoor! Ik vind het ook altijd nog wonderlijk en snappen doe ik t ook nog steeds niet helemaal :P

BerichtGeplaatst: 27-02-2011, 13:15:19 
Feniks
Feniks

Ik kan zelf al aura's zien voor zolang ik me kan herinneren... persoonlijk heb ik ook het gevoel dat iedereen ongeveer hetzelfde waarneemt, maar dat iedereen het net anders interpreteert. Dat maakt het ook zo interessant.

Mensen kunnen leren om aura's te zien, maar hier luidt: oefening baart kunst ;). Er is geen echte methode om dit te kunnen leren. Dat is denk ik de belangrijkste reden dat veel mensen het niet zien of niet willen zien. Je moet als persoon open staan voor energieën en deze ook kunnen plaatsen in een bepaalde context. Ik denk wel dat sommige mensen meer aanleg hebben als anderen.

En aura's verschillen natuurlijk heel erg per persoon. Het ligt heel erg aan jezelf en de ander wat je wel en niet ziet. Ook hier: oefening baart kunst! Wat pepper zegt, zodra je je focusst kun je meestal meer zien. Maar ook hier spelen je eigen aura en het aura van de ander een belangrijke rol. Sommige mensen hebben een heel open en duidelijk aura en sommige mensen hebben juist weer een gesloten of troebel aura.

Het zien van energieën zal denk ik nooit wennen... het blijft toch 'vreemd' om te zien en te voelen, vooral omdat aura's veranderen en erg van elkaar verschillen in elke opzicht. Ik zie het als positief. Op deze manier blijf je geprikkeld en scherp :wink: . Maar dat is persoonlijk.

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.

PS Haters gaan haten!

BerichtGeplaatst: 27-02-2011, 18:17:04 
Elf
Elf

Blackbird schreef:
Ik kan zelf al aura's zien voor zolang ik me kan herinneren... persoonlijk heb ik ook het gevoel dat iedereen ongeveer hetzelfde waarneemt, maar dat iedereen het net anders interpreteert. Dat maakt het ook zo interessant.

. Je moet als persoon open staan voor energieën en deze ook kunnen plaatsen in een bepaalde context. Ik denk wel dat sommige mensen meer aanleg hebben als anderen.

En aura's verschillen natuurlijk heel erg per persoon. Het ligt heel erg aan jezelf en de ander wat je wel en niet ziet. Ook hier: oefening baart kunst! Wat pepper zegt, zodra je je focusst kun je meestal meer zien. Maar ook hier spelen je eigen aura en het aura van de ander een belangrijke rol. Sommige mensen hebben een heel open en duidelijk aura en sommige mensen hebben juist weer een gesloten of troebel aura.

Het zien van energieën zal denk ik nooit wennen... het blijft toch 'vreemd' om te zien en te voelen, vooral omdat aura's veranderen en erg van elkaar verschillen in elke opzicht. Ik zie het als positief. Op deze manier blijf je geprikkeld en scherp :wink: . Maar dat is persoonlijk.

Wauw, ben het er 100% mee eens :)

Carpe Diem, Pluk de dag

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00