Citeer:
Hoi bedankt voor jullie reacties.
Wat zoek ik achter de waarheid, wat Nick al zegt er zijn zoveel verhalen te vinden, dat het gewoon te moeilijk wordt. Ik probeer de Waarheid te zoeken zodat ik me zelf kan vinden. Ik denk namelijk, pas als ik door al deze verhalen heen kan kijken, dat ik dan pas de waarheid weet.
ik kan je met zekerheid vertellen dat je de waarheid niet buiten jezelf kan vinden, alleen richting aanwijzers die je naar de waarheid wijzen... of informatie en kennis waarmee je waarheid kunt realiseren. Waarheid kan je niet klakkeloos aanemen van de buitenwereld dat zou dwaas zijn. het probleem is als iemand je een richting aanwijzer wil geven of kennis en informatie wil geven...dat je niet weet of iemand zeker is vanuit een geloofsovertuiging, of zekerheid hebt van een realisatie... die 2de is UIT ERVARING...
de kunst is om vooral met mensen te praten die spreken uit ervaring...dus iemand 'die erg bewust is' dit is ook weer erg belangrijk om te kunnen doorzien
mijn eerste stap is dan ook geweest om meer zicht te krijgen...
wat ik je wel kan vertellen is dat je waarheden over wie je bent moet realiseren,zelf inzien.. als iets je verteld word zoals zeggen jij bent goddelijk... zal je er in gaan geloven of niet... (in het 2de geval sluit je je af voor iets wat 'waar zou kunnen zijn) en in het eerste geval neem je aan dat het ene waarheid is en doe je er verder niets mee, of je neemt het klakkeloos aan en je gaat mensen zeggen dat je de waarheid hebt of denkt te hebben en des de vaker je dat zegt des de sterker ga je het geloven en voor je het weet ben je opgegan in zo'n overtuiging en ben je nog onverantwoord bezig ook(en haha ikzal het erbij zeggen ik spreek uit ervaring)..bovendien kun je je waarheid niet goed onderbouwen en uitleggen want je kunt mensen niet helpen deze waarheid ook te realiseren...,(maar de bedoeling is dan ook dat je dit geloof probeerd te realiseren en in de praktijk te zien)
ik zeg zelf altijd ik GELOOF dat ALLLES maar dan ook daadwerkelijk ALLES mogelijk is...
en dat is een hoop om je te realiseren lol .... en dan leef ik vanuit ik weet iets ZEKER of ik weet iets NIET.. er bestaat niet zoals als ik weet het een klein beetje maar niet helemaal voor mij... dit is voor mij de meest effectieve manier in mijn 'realisatie proces' (al betrap ik mezelf er ook ngo wel een op dtat ik me er nie taltijd aan hou, en dan kan je nog altijd zeggen dat je zo goed bezig ben in de praktijk is dat niet altijd het geval!!)
Citeer:
Stel ik zou me niet verdiepen in wat de waarheid is, dan loop ik of achter een geloof aan, of???
Ik weet dat je op jezelf moet vertrouwen, dat daar de kracht in zit. Dan moet je toch nog weten hoe dat te gebruiken (waarheid).
zie mijn uitleg hierboven, het is indedaad zo dat als je je er niet in verdiept dat je de waarheid ook niet zult 'ZIEN''realiseren'je hebt kennis en informatie nodig, dan komt begrijpen en dan volgd realiseren... de vraag is alleen altijd is de kennis juist... kennis krijgen in je hoofd opslaan en er mee gaan leven betekent niet dat je het begrepen hebt... over zelfvertrouwen ja inderdaat maar wat vertrouw je? vertrouw je het mensje genaamd Kevin, die is opgevoed geleerd heeft over wat goed en fout s wat normen en waarden zijn hoe hij zou moeten gedragen.. die leeft vanuit een aangeleerd patrooon, of vertrouw je op dat deel van jezelf dat bepaald wat kevin geloofd, enwat niet en wat kevin doet en wat niet.. de persoon achter kevin,,, ik bedoel een hooop mensen hebben verschilende IKKEn,, en zijn anders bij andere mensen dan praat ik niet over persoonlijkheid, maar over hoe je gedraagd bij verschillende mensen zoals in een restaurant netjes gedragen, op je werk in pak kleden en intressant doen, je houding op straat.. al die aangellerde en programmeerde gedragingen...vertrouw je die dingen als warheid, of het hogere daarboven dat dat even allemal kritisch bekijkt zonder te , oordelen, bestempelen, hokjes plaatsen, en alles zuiver bekijkt..
Citeer:
Wat betreft aliens, schepping evolutie. Wanneer je tegen jezelf zegt dat deze dingen er niet toe doen, hoe kan je jezelf dan bevrijden?. Je moet aannemen dat er een schepping is geweest, en dat jij goddelijk bent. Doe je dit niet, dan zit je niet op het goede spoor, en je bent dan niet bewust van de waarheid. Maar ik sluit het niet uit dat er geen Aliens zijn geweest Dna manipulatie enz.
ik snap wat je bedoeld te zeggen, ik heb zelf niet gezegt dat het er niet toe doet, ikzelf wil het ook erg graag weten hoe het allemala zit, maar ook in waarheid zoeken ztel ik prioriteiten, sommige dingen kan ik nog niet begrijpen als ik niet eerst andere dingen begrepen heb... het is zoietsals een brugklas/2deklas/3deklas/en 4de klas wiskunde... als je de eerste basiskennis niet begrepen hebt zul je in de 4de klas een hoop missen en niet kunnen begrijpen... ikzelf heb dit probleem vaak genoeg gehad dat ik alles tegelijk wilde maar dat gaat nou eenmaal niet...
Citeer:
Want voor mij blijven simpele vragen pijn geven.
Waarom is het leven van dieren zo gemeen, en berust op parasitisme?
En dan nog iets geks, wat heeft de Mug voor doel? Dit zijn best serieuze vragen in mijn ogen.
als jij dit graag wil weten en jij deze informatie graag wil weten kun je daravoor op onderzoek gaan, ikzelf betseed liever meer aandacht aan bewustworden van het goddelijke, MEZELF, en het in balans brengen van mijn ego...mijn manier van denken veranderen, zodat die mer in harmony is met de natuur en op liefde gbaseerd is... zodra ik daar klaar mee ben ga iks kijken of er nog iets leuks te leren valt over keyboardspelen, of misschien dat ik ooit eens uitredingen intressant ga vinden...
daar waar je je aandacht op richt, word je je bewust van... de vrijheid die je als mens hebt iswaar wil jij bewust van worden? dat is de menselijke vrijewil... en als ik even goed ga kijken zijn de meest mensen niet eens aan het leren en staan liever stil in hun bewustwording, dat is hun eigen keus.... ik probeer dit dus af te stemmen o mijn zielendoel, op mijn hart mijn verlages wat wil mijn hart wat wil mijn ziel (ik ben de ziel) maar dit zijn woordspelingen) tegelijkertijd ben ik ook bmens en mischien ene nog wel hoeger iets i dont realy know... maar je snapt wel wat ik bedoel te zeggen... ik luister naar het gevoel en verlangens van me hart, niet naar de verlangens va mijn ego en mijn oofd... die vind ik niet waardevol...
Citeer:
Want bij sommige vragen zou je kunnen zeggen, er is idd geen God, welke God maakt nu een Mug die steekt, en dieren die elkaar aanvallen.
nouals ik vanuit mijn ide en concept god bekijk, en dat is alles dat bestaat en alles dat leeft... en dat alles en iedereen god is dat zichzelf wil ervaren en bewust wil worden van wat het allemaal kan (dit is mijn waarheid heb ik niet volledig gerealiseerd en wie weet zit het anders)..is het mischien wel zo dat als god zichzelf wil realiseren... dat hij pas weet wat geluk is, als hij ook weet wat ongeluk is, en als god wil wetn wat ijn is zal hij ook moeten weten wat geen pijn is... nou ja en wie weet reincarneren we door en door en zijn we ook ooit mug geweest (is maar theorie) misschiien hebben we voor we op aarde kwamen gekozen om tei kiezen wat we wilde evaren en of we mens wilde zijn of een mug... of heeft een ander ZELFBEUWTSER DEEL VAN GOD, ons hier neergezet in ene proces en scholing warin wij hier niets over te zeggen hhebben en dat dat liefdevolle wezen overal aan gedacht heef en een perfecte evolutie en schepping in elkaar gezet heeft who knows
Citeer:
Wat ik ook heel raar vind van deze wereld, waarom is er geen Wezen of God die mij echt duidelijk kan vertellen wat er aan de hand is?
Dus iemand die uitlegt, waarom de schepping gemaakt is, wat wij hier doen, enz enz.
Dat zou toch een kleine moeite wezen?
misschien omdat je dit nooit wilde weten
???? of dat je er misschien nog niet klaar voor was, of dat je nog niet genoeg basiskennis hebt om dit te begrijpen...OF weet je het zelf al...
kijk als jij god zou zijn en volledig vrij bent en alles mag doen en laten wat je wil, en ik ben dat ook, dan weet alleen jij as je eigen god eigen baas en als jezelf wat je hier doet... en als een andere god zoals ik jouw dat gaat evertellen, doe je misschien wel iets wat je helemala niet wil of niet heen wil... fvolg je hart.. waarom ben je hier...
ik wil wel zeggenw aarom ik hier ben, en dat is deze wereld net een beetje mooier maken en leren over het leven, ervaringen op doen op het aardse bvlak, en ik heb vlink wat dingen gezien over de maya's en 2012 waarin ze vertellen dta de aarde op eenpunt van ontwaken staat een evolutioneair keerpunt en dat het de ultime uitdaging is voor zielen voor meer groei en bewustwording... wie weet heeft dat allemala te maken met deze incarnatie.. maar ach ik ben alles vergeten bij de geboorte... dus ik denk dat de tijd het me zal leren en laten zin daar vertrouw ik op...
Citeer:
Moeten wij daarom maar alle moeite verzamelen, en tegendraads in dit leven te zijn.
Want wij kunnen niet mee in het dagelijks leven, dan blijf je weer hangen, omdat mensen in je omgeving je totaal niet begrijpen. Je gaat daar zelfs weer door twijfelen, en denken hmm miss moet ik ook maar niet zo moeilijk doen, en gewoon gaan feesten.
vind je het echt zo belangrijk dat je omgeving je begrijpt?misschien staan anderen er niet voor open en moet je respecteren wat hun pad is... en als ze je beperken denk ik dat je een andere omgeving kan zoeken en andere mensen die jouw wel willen begrijpen...
Citeer:
Natuurlijk ben ik het er mee eens dat je moet genieten, maar ik ben nog pas sinds kort bezig ( half jaar)
met deze richting, en misschien maak ik het mezelf te moeilijk.
en je bent zelf oud en weis genoeg om dan te onderzoeken of je het jezelf moeilijk maakt, en daarom zoek je mensen die je kunnen helpen, en volg jeje gevoel over wie je kunt vertrouen en wie daadwerkelijk jouw dingen wil leren...of hun weisheid en inzichten met je willen delen, zie mijn ondertekst,,, kijk ik weet dat het leven oneindig is.. en dat er genoeg tijd is om te leren.. maar naar mijn mening is dingen realiseren enzo leuk maar je hebt ook je verantwoordleijkheid, sommige mensen draven door of worden gek... denk om jezelf gu jezelf rust, ik er is 1 waarheid die ik je met alle zekerheid kan vertellen ieder mens wil gewoon gelukkig zijn... en zich goed voelen... kijk hoe het ook zit wie of wat ons ook gemaakt heeft of wat we ook zijn, het leven is erg mooi vol bewondering.. en ik geloof dat diegene of het iets graag wild dat wij genieten want waarom zouden we anders nog willen leven??? als er niets moois te doen is
nou ja mijn nivo van bewustzijn en inzicht kijkt er zo naar, sommige levensvormen kicken erop om te moorden of mensen te manipuleren maar ach.... ik kies daar niet voor ik zie het nut er niet van in...wie weet is die ngewoon nog niet zover óntwikkeld XD
Citeer:
Ik zou graag een keer een gesprek met je willen Nick, het lijkt mij dat je net een stuk verder bent dan mij, en dat je me een duw in de goede richting kan geven
.
nou ja ik weet niet of ik je een duw in de goede richting kan geven en of ik verder ben dan jouw ofzo, maar omdat ik je graag wil helpen en omda je er om vraad en op zoek bent, wil ik het je graag geven!je bent niet voor niets opzoek en je vraagd iets en ik wete ook uit ervaring dat het leven je prcies geft wat je nodig hebt;) maar ik heb mijn ervaring en mijn kijk op dingen met je gedeeld kijk wat je ermee kan en vergeet niet te genieten!:D
suc6 man!
Kan nog wel uren zo doortypen, maar hou het even hierbij haha.
Groeten,
Kevin