Silly schreef:
ik ben zeer empatisch. ik kan me zelfs inleven in moordenaars e.d. maar helaas of ingeval van moordenaars gelukkig, ben ik niet heldervoelend. al voel ik wel als er ergens een sfeertje hangt.
dat heb ik ook, ik weet niet of ik heldervoelend ben, maar ik kan me zowieso erg goed inleven. Ik moet ook erg snel huilen wanneer iets voor iemand emotioneel is of zelfs op tv bij films enz sneeuwwitje, heidi bij de simpelste dingen zelfs oprah winfrey lig ik al met een zakdoek.
Op school is dat soms best gênant. ik ben ook vegetarier omdat ik geen goed gevoel heb als ik vlees eet, ik vind het zo zielig voor de dieren, maar ik kan me ook inleven in mensen die niet vegetariër zijn , voor hun is het heel gewoon ze eten vlees zonder er eigenlijk bij na te denken, denken ze er wel bij na dan houden ze niet vast aan die gedachte
kan het moeilijk uitleggen maar het gevoel snap ik.
Mijn lerares Ellen, die weet van mijn gevoeligheid en heeft me zelfs gewaarschuwd vorige week woensdag, we hadden informatie over hechtingsstoornissen ( doe opleiding jeugdzorg mbo-4 eerste jaar
) en ze zou een filmpje aandoen, ineens zegt ze Anna jij kan beter even weg gaan, ik dacht ojeeh wat heb ik gedaan, toen zei ze er komt iets met dieren inbeeld en ik denk niet dat dit nu even geschikt voor je is, ( ik was niet zo geaard die dag en had mijn dag al niet ) dus toen ging ik weg , even de gang op . Ik kreeg al haast tranen in me ogen toen ze zei dat er iets zieligs ging gebeuren met dieren.
ben haar daarvoor dankbaar!
Maar goed, wat houd heldervoelend in dan??
x Anna
Ik voel altijd snel wat een ander denkt/voelt is dat dan heldervoelend ?