Citeer:
En flits licht is wit licht, dus logisch dat er dan meerdere kleuren te zien zijn.
niet dus als AL het licht weerkaatst word...
enfin, ik heb ook wel een paar foto's waar geelachtige bollen op staan...
tja ik weet niet.....
Citeer:
En of de camera evt. energieën opvangt en die anders weergeeft als wij dat doen?
Echt niet
De camera, en helemaal digitaal, pakt het beeld wat we zien en dumpt dat zo voor ons naar JPG, TIFF, RAW, NES of wat dan ook.
iets in de geestelijke werkelijkheid, neem je vaak op een geestelijke manier waar.. Je fotocamera is niet in staat om op een geestelijke manier waar te nemen, deze neemt in principe alleen het materiele waar. Als je dus als mens iets GEESTELIJK ziet op een andere manier dan dat er op de foto komt, zegt mij dat iets over
onze materieel overstijgende dimentie. Ik denk dus dat het heel goed kan, dat je wat anders GEESTELIJK waarneemt dan je camera.....
Ik heb overigens een andere fotograaf geraadpleegt, deze vertelde me het volgende:
Zowel bij de CCD (Charge Coupled Device) en CMOS (Complementary Metal Oxide Semiconductor) methode worden kleine foutjes juist weggewerkt. Beeltpunten die onlogisch zijn worden verwijderd. Vandaar dat de bollen op digitaale camera's juist niet voor zouden moeten komen, tenzijn het om een werkelijk object gaat inplaats van een klein stofje/foutje.
Tevens is de kans dat er tijdens het ontwikkelen van een analoge foto iets mis gaat vele malen groter als de CCD of CMOS 'vertaling'.
Citeer:
Citaat: Nu moet een CMOS sensor alsnog het beeld via electronica doorsturen, en electronica is 1000x gevoeliger voor schade en fouten dan mechanika.
Hier heb ik het ook met iemand over gehad... Ook dit is een aparte bewering, een analoge wekker is zeker niet 1000x nauwkeuriger als een digitale wekker of horloge. De meest betrouwbare horloges zijn digitaal.
Mijn conclusie is dat de meningen ook hierover nogal verdeeld zijn.
ik weet niet hoe het zit, ik weet alleen wat ik zie, en onder welke omstandigheden... eerlijk gezegd weet ik ook niet echt wat we nu met 'lichtbollen' zouden moeten.
gr. Jedia