Pianogirl schreef:
Hoi Evelyn Maureen
Ik snap je verhaal, maar als ik naar mijn gezin kijk dan is er niks mis met het welzijn ervan, mijn dochter vindt het heerlijk om er op uit te gaan, mijn man krijgt genoeg aandacht, en ik zelf ook.
Ik ben een type dat graag aan het werk, is, niet voor de centen, spullen en geld boeien me weinig, maar omdat ik het heerlijk vind om te werken, ik zit in de zorg en krijg veel terug van de mensen daar en van collegas, als ik niet zou werken zou ik me anders voelen. Het draagt bij aan mijn geluk.
Als ik jouw veraahl zo lees, heb je het vertrouwen in mensen om je heen flink verloren en gebroken omdat ze je veel pijn hebben gedaan, logisch dat je daar geen tijd meer in stopt, dat zou ik ook doen,
Mijn probleem is dat ik vele lieve mensen om me heen heb, die allen aan mij denken, het prima vinden als ik eens aan mezelf denk, maar toch heb ik dat gevoel dat ik iedereen wil zien.
Als je dan je aandacht over al die lieve mensen moet verdelen, vergeet je wel eens van oh ja ik ben er ook nog.
Net als ik dan denk ik ga even helemaal niks doen, denk ik oja oma zit ook alleen in het verpleeghuis, ze was er ook altijd voor mij, dus ik moet daar heen.
Ik ben dan bang dat jij echt de verkeerde mensen op je pad hebt getroffen.
Mijn vriendin die momenteel met de handen in het haar zit omdat het met haar 1 jaar oude dochter niet goed gaat, praat oms over hetzelfde, dan denk ik hie kan je je in hemelsnaam als vriendin niet inleven in zo een situatie, hoe haal je het dan in je hoofd om mensen zo te behandelen als jij noemt Evelyn Maureen?
Nou ja de verkeerde mensen getroffen..
mijn moeder is emotioneel labiel, mijn vader een alcoholist. (net als zijn vader). Grootouders heb ik nooit gekend, die zijn allemaal overleden vóór ik groot genoeg was om m'n eigen weg te gaan. Met 14 ben ik uit huis geplaatst in een pleeggezin. m'n pleegmoeder keek weinig naar me om, mn pleegvader heeft me sexueel misbruikt. Met 15 leerde ik m'n man kennen, met 18 ben ik uit gevlucht en ben weer bij mn moeder gaan wonen. dat heb ik een jaartje volgehouden voor ik opmezelf ging wonen.
En de vrienden, mijn deur staat altijd open voor iedereen. Mee-eten, blijven slapen, alles kan eigenlijk bij ons. Maar is het dan zo moeilijk om even een belletje te doen om te vragen hoe het gaat? Nee we zijn er achter dat in ons geval het meeste contact van ons uit komt. Wij bellen iedereen af om te vragen hoe het gaat enz en aan het eind van het gesprek is het eigenlijk altijd 'ik bel je van de week even terug' Dat duurt nu al uhm een week of 8.. Daar heb ik geen zin meer in. Ik ben een vrouw van mn woord. als ik mn woord geef kan je er vanuit gaan dat ik alles op alles zet om die na te komen. En mensen weten dat, dan steekt het vreselijk als ze je 'vergeten'... Zeker als je altijd voor ze klaar hebt gestaan, zelfs toen wij in een diep-diep-diep dal zaten.
Ja ik kies voor mijn man en kinderen, het is niet alleen voor mij frustrerend maar ook voor de meiden. Die leven helemaal op als hun oom bijv. op visite komt. Alles leuk en gezellig en als ze dan tegen de meiden zeggen ik kom snel een keertje terug. EN ze komen dan helemaal niet meer... Hoe leg je die teleurstelling keer op keer uit. En hoe leg je tegen je kinderen uit dat ja... ze wel tig andere dingen kunnen doen maar niet even bij hun nichtjes langs kunnen gaan?