Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 09:41:54

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: binnenspiegels dromen...
BerichtGeplaatst: 04-01-2011, 17:16:15 
Feniks
Feniks

Wow :shock: dat is echt prachtig!
Geen wonder dat je daar graag naar kijkt!

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 04-01-2011, 17:28:10 
Nimf
Nimf

haha, nou dat valt nog mee hoor, er zijn mensen die hebben echt supermooie bakken...
maar ja, meestal hebben die ook superveel tijd en superveel geld.. :wink:

dankje :wink:

liefs, binnenspiegel...

BerichtGeplaatst: 12-01-2011, 16:25:03 
Nimf
Nimf

vannacht weer die rare tanden droom gehad...

Ik droomde eerst iets compleets anders ( weet het al niet meer) en ineens voel ik een tand los zitten. Ik wiebel er eerst een beetje mee en als ik er dan achterkom dat hij echt heeeeel erg los zit blijf ik er van anf en raak ik wat angstig. Ik vermijd het nog om aan die loszittende tand te komen. Dan voel ik hetzelfde gebeuren bij een kies ergens anders in mn mond. Voor ik het weet brokkelen mn tanden af en vallen er één voor één stukjes glazuur uit mn mond... ook complete tanden vallen er op het laatst uit.. Ik durf dan ook niet te slikken in de angt een tand door te slikken...

En dan vink het wel weer genoeg geweest en wordt ik voor de zoveelste keer helemaal geirriteerd wakker van deze droom...

Nou, hoop dat iemand er iets mee kan. Er hebben al eerder mensen gereageerd op dit onderwerp binnen mijn droom maar ben er nog niet over uit wat het nu echt betekent... :|

Liefs, binnenspiegel...

BerichtGeplaatst: 16-01-2011, 20:11:25 
Nimf
Nimf

vannacht rare droom gehad... hield er ook een vervelend gevoel aan over...vurdeurie :x

mijn vriend en ik hadden onze koffers gepakt en zouden op vakantie gaan. Naar fuerteventura, daar zijn we de afgelopen twee jaar naartoe gegaan en echt, het is ons stukje paradijs op aarde... :wink:
Nu hadden we ontzettend veel haast in droom, we moesten in de auto, veel oponthoud op de weg, zelfs bomen die op de weg lagen moest ik met de auto omzeilen... :shock: eenmaal aangekomen op het vliegveld was het rennenrennenrennen geblazen... uiteindelijk wilden we inckecken dus we moesten in de rij aansluiten... Ik pufte even uit en keek door het grote raam van de hal... Tot ik 'ons' vliegtuig zag opstijgen...

Toen werd ik wakker weer met zo'n gevoel van : "bah, het is oneerlijk!"

hmm, :| wat lezen jullie hierin?

liefs, binnenspiegel...

BerichtGeplaatst: 17-02-2011, 21:59:24 
Nimf
Nimf

Poepoe, vannacht heb ik echt moeten werken...

Ik werd zwetend en zwaar ademend wakker. Gelukkig heb ik mn vriend niet wakker gemaak, die slaapt overal doorheen...

Ik droomde dat ik moeder was in een gezin met twee kindjes. Ik hield ontzettend van mijn kinderen maar soms waren ze me gewoon teveel. Ik kreeg hen niet rustig en luisteren naar me deden ze ook niet. Ik voelde me radeloos en vroeg mijn man of hij niet mee wilde helpen, het waren tenslotte ook zijn kinderen... Telkens als ik dit aan hem vroeg sloeg hij me, en hard. Ik probeerde het weer zelf met de kinderen maar soms werd het me echt teveel, ik verzamelde mijn moed weer bijelkaar om naar mijn man te gaan, te vragen voor hulp. En dan sloeg hij me weer tot bloedens toe...

Gelukkig kon ik mezelf weer wakker maken toen de droom te heftig werd...

Iemand een idee...?

Liefs, binnenspiegel...

BerichtGeplaatst: 27-02-2011, 23:56:41 
Nimf
Nimf

Ik blijf maar mn dromen posten.. geen idee of iemand dat hier leest... :lol:

Twee nachten terug een fr*ck'n rare droom gehad...

Ik liep ergens buiten, had mn tekenmap onder de amr geklemd en voelde me bedreigd door iets. Dus ben ik snel een gebouw binnen gelopen waar ik bekend mee was. Het gebouw had hoge houten poorten ( je weet wel van die kasteel achtige ophaal brug poorten o.i.d.) en toen ik binnen was en naar buiten keek door het raam zag ik dat er allemaal rare schepsels buiten rond liepen, zoekend naar mij... ( oke dan.. :? )

Ik nam het gebouw waar ik binnen was in me op en mij vbiel op dat alles wit was, de muren de plafonds, de trappen alles... Ik voelde ineens wat haast in me op komen en om de één of andere reden moest ik omhoog in het gebouw. Naarmate ik hoger en hoger kwam werder de ruimtes kleiner en kleiner. Soms moest ik zelfs op mn knieën door een doorgang om in een andere ruimte te komen. Toch was dit alles niet beangstigend of claustrofobisch. Ik verwonderde me enkel welke architect nu zo'n gebouw zou maken...

Eenmaal boven liepen er meerdere mensen rond. Ik liep ene kamer binnen en belandde in een soort les ofzo. Alleen was er een grote tafel in het midden waar de 'studenten' omheen zaten. Iedereen in de ruimte had een tekenmap met werkenstukken erin op tafel liggen.

Ik legde mijn map dus ook maar op tafel en keek om me heen.. Ik hoorde iemand die volgens mij de leraar zou moeten zijnvanalles vertellen maar ik lette niet echt op wat hij zei. Ik sloeg mijn map open en verbaasde me te zien dat er allemaal voor mij vreemde tekeningen in zaten. Ik had deze tekeningen niet gemaakt en toch wist ik heel zeker dat het mijn map was...

Ik keek om me heen en zag dat iedereen om me heen veel tekeningen bij zich had. Ik vroeg me zelf af wat ik moest doen... Zou ik opstaan en zeggen dat dit niet mijn tekeningen waren of zou ik blijven zitten voor de lieve vrede en zolang niemand iets vraagt zal het allemaal wel kloppen...?

Ik werd niet lang hierna wakker met een raar gevoel in mn buik...

Mocht iemand dit lezen... Een idee?.. Eentje misschien, ach kom op.. een half idee...? :wink:

groet, binnenspiegel...

BerichtGeplaatst: 28-02-2011, 10:16:39 
Feniks
Feniks

Ik lees ze wel... :wink: , ik zit nu op school, dus als ik een rustig momentje kan vinden, zal ik reageren.

Knuffel,
BB

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.

PS Haters gaan haten!

BerichtGeplaatst: 28-02-2011, 12:27:50 
Feniks
Feniks

Hmm... aparte droom :shock: . Eerst wil ik zeggen dat dromen heel persoonlijk zijn. Ik schrijf hier alleen wat ik er zelf van maak. Het moeilijke van dromen is dat dromen heel erg symbolisch zijn, niet is eigenlijk direct wat het is. Er zijn allemaal verwijzingen. En die symboliek is voor iedereen persoonlijk (iedereen heeft wel eens terugkerende aspecten bijvoorbeeld).

Je wordt buiten dat gebouw bedreigd, dus het lijkt er heel erg op dat je de veiligheid op zoekt. Is er op dit moment iets in je leven wat onzeker is (of iets dat een probleem vormt)? (Ik geloof namelijk niet dat je echt word bedreigt ;).)

Het lopen door het gebouw doet mij denken aan zoeken... iets van een oplossing vinden voor hetgeen wat je bedreigt/onzeker maakt. De kleine gangen die je doorloopt vertellen met dat het best lastig is, maar dat het langzaam maar zeker toch lukt.

Dat je op een gegeven moment bovenkomt in die kamer doet mij ook denken aan iets heel symbolisch, vooral die map met tekenen die niet jouw tekeningen blijken te bevatten. Volgens mij is die map namelijk je oplossing, alleen herken je hem nog niet of heb je er moeite mee om hem daadwerkelijk uit te voeren.

Daar komt ook die twijfel uit je droom vandaan...

Nogmaals, ik heb al moeite met mijn eigen dromen, dus ik kan er compleet naastzitten... ik ben bezig met dromen, maar het is een heel abstracte vorm van je bewustzijn. Als ik het toch goed heb, wat is dat gevoel wat je hebt als je wakker word?

Knuffel,
BB

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.

PS Haters gaan haten!

BerichtGeplaatst: 28-02-2011, 23:21:36 
Nimf
Nimf

Hey BB,

Thanks for sharing your thoughts.. ;)

Ik vind het juist erg handig dat dromen vaak symbolische verklaringen hebben en in combinatie met je gevoel kom je meestal wel tot de betekenis die je onderbewuste je probeert duidelijk probeert te maken...

Ja.. goh, eigenlijk is mijn leven altijd wel onzeker.. het is in ieder geval nooit saai. Kan wel een boek schrijven ondertussen :wink: . Maar goed even terug naar nu; ik ben bezig met afstuderen. Dus ja, mijn scriptie is wel belangrijk en spannend. Ook het gebouw en het zoeken/ lopen door het gebouw zou hier en symbool voor kunnen staan.

Alleen weet ik nog niet zo zeker of jouw verklaring voor mijn gevoel past m.b.t. de map en de tekeningen... Voor mijn gevoel lijkt het eerder alsof het feit dat ik iets van iemand anders vond op een plek waar het niet hoorde.. en of ik er iets over zou zeggen belangrijk is...

geen idee verder... bedankt voor het meedenken!!!

liefs, binnenspiegel...

BerichtGeplaatst: 01-03-2011, 07:45:58 
Feniks
Feniks

Op zich is de symboliek wel prettig, maar voor anderen staan symbolen soms ergens anders voor... of diegene heeft vaak dromen over iets waar je absoluut niets over weet, dat maakt het best lastig om de dromen van iemand anders uit te pluizen.

Over het gevoel bij die map met tekeningen... pff, ik zou zo snel geen andere verklaring weten, als er nog wat in mijn hoofd op komt, maar ik ben er bang voor. Nou ja, ik hoop dat je er iets aan hebt gehad :D !

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.

PS Haters gaan haten!

BerichtGeplaatst: 01-03-2011, 17:42:40 
Nimf
Nimf

Altijd... :wink:

en fijn te weten dat er toch iemand mee leest... haha..

liefs, binnenspiegel...

BerichtGeplaatst: 04-03-2011, 01:37:23 
Groentje
Groentje

Reactie op de droom met de vallende tanden,

Tijdje geleden had ik een droom waarbij ik wakker word met de zonneschijn op mijn gezicht en op dat moment
voel ik met mijn tong dat er een tand onderaan vermist was, ik vond dit zeer bizar en vroeg mezelf af, Ik heb
toch gisteren niet gevochten of ergens tegengelopen etc... Ik zeg in mezelf dat kan niet, het is zeker een droom
en ik begin mezelf kletsen te geven op de wang om "wakker" te worden. Maar heelaas slaag ik daar niet in EN op
ditzelfde moment schiet ik wakker en het eerste wat ik doe is grijpen naar de vermiste tand die er wel degelijk nog
inzat.

Bij deze vond ik dat een zeer rare droom & vroeg het dus aan mijn ouders die wel redelijk wat "eventuele" verklaringen hebben erop.
De vragen die mij gesteld waren was welke tand het was?
Een kies, hoektand of een snijtand. & was er bloed?

Ik zei dat het een snijtand vanonder was zonder bloed.

Een soort van verklaring die ik heb gekregen was:
Dat ik welicht iets of iemand in mijn omgeving ging verliesen, maar met dat het geen grote tand (kies) is
en er geen bloed aanwezig was. Zou het een persoon/voorwerp zijn die mij niet zo dicht ligt of waar ik
eventueel geen grote hechtenis aan heb. (bv: verre kennis)

Het zotst vanal was dat er 2weken later iemand overleden was die ik af en toe zag op meetings.

BerichtGeplaatst: 06-03-2011, 12:51:39 
Nimf
Nimf

Hey Pofyz,

Ja maffe droom is dat he, met die tanden...
Denk dat voor mij de betekenis ook wel kan wisselen... Dus denk niet dat het één betekenis heeft.
Maar goed, dat weet ieder het beste voor zichzelf.

Tand verliezen kan indd staan voor; verliezen van een dierbaar persoon, verliezen van je eigen gezondheid, verliezen van vertrouwen, verliezen van kracht, verliezen van.... noem maar op...

liefs, binnenspiegel...

BerichtGeplaatst: 06-03-2011, 19:04:43 
Groentje
Groentje

Beste binnenspiegel,

Ik heb ook een paar keer gedroomd dat mijn tand(en) uitvielen (niet (een) specifieke tand(en), gewoon willekeurig). Het kan vrij beangstigend zijn, inderdaad!
Thuis heb ik het boek "Droomsymbolen" liggen, en na enig gegoogle bleek dat dit betekent dat je een 'nieuwe start' maakt, of gaat maken.
Ik had het "Whatever"-gevoel, toen ik dat las, maar ergens had 'mijn droom' wel gelijk. Er kwamen veranderingen, ik raakte zekerder, ik ging nieuwe kleding kopen, mij anders gedragen richting anderen (minder verlegen) en het ging gelijk stukken beter!

Het kan ook zijn dat je een stuk achter je hebt gelaten, dat je daarom het gevoel heb dat je je tanden verliest in je droom. Al komt het ver op hetzelfde neer.

BerichtGeplaatst: 06-03-2011, 20:46:40 
Nimf
Nimf

Blue_Eyes schreef:
Beste binnenspiegel,

Er kwamen veranderingen, ik raakte zekerder, ik ging nieuwe kleding kopen, mij anders gedragen richting anderen (minder verlegen) en het ging gelijk stukken beter!

Het kan ook zijn dat je een stuk achter je hebt gelaten, dat je daarom het gevoel heb dat je je tanden verliest in je droom. Al komt het ver op hetzelfde neer.

Klinkt me ook wel bekend in de oren... ;)

liefs, binnnespiegel...

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00