Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 01-01-2025, 14:35:11

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen onthouden lesje
BerichtGeplaatst: 23-02-2005, 12:27:40 
Reus
Reus

Je droomt misschien wel honderd dromen in een nacht, en sommige hebben de capaciteit om er wel eens minimaal 2 te onthouden. Zo zijn er ook mensen die beweren nooit te dromen, omdat ze ze simpelweg niet kunnen onthouden.

Voor de mensen die daar dus moeite mee hebben, en geen idee hebben hoe ze het kunnen leren, neem dan aandacht voor het volgende.

Droom je nu? Nee je bent wakker, weet je ook waarom? Besteed aandacht aan je omgeving, aan je zintuigen; tast, reuk, zicht. Is alles logisch? Staat alles waar het hoort, en lopen de "verhaallijnen" logisch?

Dit zijn allemaal vragen die je af en toe overdag aan jezelf kan stellen. Neem hiervoor de tijd, en doe dit regelmatig.

Je vraagt het je namelijk overdag dan af, maar neemt het in je dromen mee, je herinnert je dat je dat af en toe gaat afvragen en zal in je droom merken dat de wereld uiteraard heel anders is. Probeer dit eens 7 dagen, en laat mij weten of je al verandering opmerkt.

Ik ben heel benieuwd!

Gr.

Anubis

Laatst gewijzigd door Anaia op 23-02-2005, 13:40:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Berichtenonderwerp: Re: Dromen onthouden lesje
BerichtGeplaatst: 23-02-2005, 12:53:57 
Kabouter
Kabouter

ik zal jou tip eens gebruiken.
zoms is het voor mij heel verwarrend om te weten of ik slaap of niet en ben daar af en toe bewust van dat ik er aan twijfel mijn gedachtes zijn dan echt wat is nou de werkelijkheid wat ik nu heb of het andere wat ik meemaak.
meestal kom je er dan wel uit als je eenmaal iets bekends heb gezien althans bij mij dan. als ik iets beknds zie en dan kijk ik wel wat eromheen is en dan weet ik wel weer hoe wat zit.

BerichtGeplaatst: 23-02-2005, 16:31:05 
Dwerg
Dwerg

Grappig dat je dit post Anubis. Ik doe dit namelijk steeds vaker op exact dezelfde manier waarop jij het bespreekt. Alleen moet ik het vaker doen, anders heeft het waarschijnlijk geen nut. Ik zeg wel elke avond tegen mezelf dat ik een nuttige droom die ik kan krijgen, wil onthouden, je weet nooit he :)

BerichtGeplaatst: 22-03-2005, 22:22:16 
[i]
hallo,grappig wat je beschrijft met het bewust zijn van je omgeving met reuk tast enz.
Ik heb n training gedaan waar dit ook in voorkwam,in het begin heel raar omdat hardop te doen maar t geeft wel aan hoe je eigenlijk onbewust leeft. :shock:

BerichtGeplaatst: 02-02-2006, 21:22:06 
Dwerg
Dwerg

Dit zijn toch tips om lucide te worden??? In ieder geval daar gebruik ik ze voor. Om dromen te onthouden zijn er andere tips, maar die zou ik zo 1, 2, 3 niet allemaal uit mijn hoofd weten. Je kan ze vinden op deze website:
http://www.ld4all.nl

Ik blijf meestal nog eventjes liggen, half wakker en dan neem ik mijn droom door, net zolang totdat ik zeker weet dat ik hem niet vergeet als ik mijn ogen open doe. Of soms doe ik mijn ogen wel open en blijf ik nog even rustig op mijn bed zitten om hem dan vervolgens door te nemen.

Dit is voor mij mogelijk, omdat mijn moeder mij wekt en daarna het licht uitdoet en weer naar beneden gaat, zodat ik weer in het donker zit.

BerichtGeplaatst: 27-07-2006, 07:57:52 
Groentje
Groentje

Als je een droom 's morgens kwijt bent, kan het ook wel helpen als je precies in dezelfde houding terug gaat liggen als waarin je wakker werd. Dan even rustig liggen wachten, de droom komt dan gemakkelijker terug. Ik las dat een keer ergens, bij mij werkt het wel.

Pen & papier binnen handbereik hebben helpt ook, (onder je kussen bijv), dan hoef je je heel weinig te bewegen bij het wakker worden en is de kans de droom kwijt te raken, niet zo groot.

BerichtGeplaatst: 04-01-2007, 18:06:27 
Feniks
Feniks

Ik heb voornamelijk het probleem om een droom te verwoorden. Weet iemand hier een trucje voor?

BerichtGeplaatst: 09-02-2007, 16:58:22 
Groentje
Groentje

ik droom zo vaak
als ik de 1e keer wakker wordt pak ik pen en papier
en schrijf alles op
als er meer dingen te binnen schieten
schrijf ik dat ook op en einde van de dag lees ik het door en zo kom ik meestal achter wat bij wat hoort

BerichtGeplaatst: 08-03-2007, 18:07:22 
Dwerg
Dwerg

Goede tips :D

BerichtGeplaatst: 21-12-2007, 21:33:18 
Dwerg
Dwerg

ik doe de laatste tijd ook aan het opzoeken van betekenis en voorspelling van dromen

Ik had zelf eerst ook veel moeite om mijn dromen te onthouden, ik onthield meestal alleen echte nachtmerries waarbij ik dan zwetend wakker werd maar nu onthoud ook mijn normale dromen

ik heb mijzelf namelijk aangeleerd dat wanneer ik wakker wordt,

-ik meteen rechtop ga zitten

-mijn pen en schrift pak die naast me liggen

-even aan mijn droom terug denk over hoe het ging want je moet er wel rekening meehouden dat het eerste wat je te binnen schiet het laatste is waarover je hebt gedroomd omdat je die dan het best onthoudt, volgorde van dromen zijn ook zeer belangrijk voor als je de betekenissen en voorspellingen van wilt opzoeken, want de ene x kun je een probleem treffen wat later in de droom wordt opgelost maar het kan ook andersom...

-vervolgens schrijf ik alles op wat ik me kan herinneren, zo gedetailleerd mogelijk, ook al denk je van de details zijn niet zo belangrijk om op te schrijven, wat lang niet altijd zo is!

Daarna zoek ik onder trefwoorden meteen die dag nog de betekenissen op die mij het meest aanspreken omdat ik dan nog weet hoe ik me bij de dingen voelde en als ik dan een hele lijst heb samengesteld kan ik er altijd wel een verband in vinden en dan vat ik het samen..

En als ik dan na een tijdje kijk, hangt het allemaal best wel samen en is het duidelijk :)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00