ja als je niet zelf kan stoppen dan lijkt dat me idd verstandiger.
probeer verder maatregelen te nemen en scherpe dingen weg te ruimen.
Je moet je drang oplaats kunnen beheersen,misschien dat je er wat mee moet gaan oefenen.
Wat bij mij hielp was een gebeurtenis dagboekje.
Als ik drang had typte ik daarin op de computer.
ik had een heleboel vragen die ik van mezelf dan moest invullen.
zo kwam ik erachter waarom ik het deed en wanneer precies.
Wil je ervoor vechten om beter te worden? vast wel!! ook al denk je misschien ik wil niet vechten maar diep van binnen wil je het wel!
En des te langer je hiermee doorgaat des te moeilijker het gaat worden om te stoppen!
Dus als je drang hebt ga je eerst deze vragen invullen:
Datum en Tijdstip: nou die spreekt voorzich
Gebeurtenis/gevoelens: waardoor heb je zown drang wat is er gebeurd?
Gedachten: waar denk je op dat moment aan?
Denken aan?: denk je aan snijden?
Neiging?: dit is meer dan denken,je wil het echt heel graag doen
gedaan?: die kan je achteraf pas invullen.
Gevoelens achteraf: die dus ook,hoe voel je je daarna?
wat had ik anders kunnen doen: en van deze moet je leren!! waarom deed je het juist? waarom kon jeje niet inhouden? kortom: wat moet je de volgende keer doen dat het niet gebeurd.
Serieus je moet het echt invullen,als je daarna toch snijd dat maakt niet echt uit want je leert ervan.elke keer als je dit invult krijg je er een beter beeld van hoe vaak je het doet en waarom.
Dus heb je drang eerst dit invullen! Ik weet dat je het kan dus kom op doorzetten
De volgende keer dat je drang hebt lees je je andere reacties door wat je hebt getypt,vooral de laatste! En geloof me uiteindelijk leer je je drang te weerstaan maar het gaat niet voorniets je moet er wat voor doen.
Mocht dit ook niet helpen en blijf je doorgaan dan zou ik toch eens overwegen voor een opname.Dus geef jezelf nog een kans en probeer er zelf uit te komen want een opname lijkt me geen pretje!