Zweverig, wat een mooie titel voor een onderwerp op een forum als dit
Mijn vraag/klacht (ik had dit onderwerp dus ook bij klachten/betekenis kunnen posten, maar hij leek me geschikter alhier) gaat over een bepaald "lichamelijk" gevoel wat ik regelmatig heb.
Het overkomt me wanneer ik lang naar 1 punt staar (bijvoorbeeld gisteren, toen ik voor een portret moest poseren), wanneer ik me met gesloten ogen moet concentreren (bij een luister-oefening), wanneer ik intensief naar anderen luister of kijk en op nog tal van dat soort momenten. Ik krijg een licht (vreselijk licht) gevoel in mijn voorhoofd, mijn blik vervaagt aan de zijkanten van mijn gezichtsveld en mijn voeten lijken los te komen van de grond. Het gaat zo ver, dat ik met mijn lichaam lijkt te zweven, maar mijn hoofd nog vast zit.
Ik ben al twee keer bijna flauw gevallen omdat ik me helemaal druk zat te maken om dat gevoel. Naar de dokter, bloed prikken, bloeddruk enzovoorts... Niks! Een klein beetje ijzer-tekort, maar dat komt omdat ik geen vlees-fan en een beetje eigenwijs ben.
Wat langer geleden dacht ik dat dit gevoel te maken had met schrijven, en eventueel het schrijven met mijn gids(en). Maar nu het zo vaak gebeurt, begin ik daaraan te twijfelen. Ik houd het het liefst ook allemaal lekker naief objectief en realistisch, maar weet het nu even niet meer.
Hebben jullie een idee?