Ik ben ongeveer een jaar of anderhalf begonnen met meditatie met zo z'n pieken en dalen, waarmee ik bedoel: tijden dat ik heel fanatiek bezig ben en tijden waarin ik een paar weken of een paar maanden helemaal niet mediteer. Vaak heb ik geen zin om er tijd voor uit te trekken. Stom eigenlijk, want het is altijd weer een heerlijke ervaring.
Wat ik meestal doe is: Ik verduister m'n kamer, steek een wierrookje op (nag champa is hiervoor favoriet bij mij) steek een kaars op, die ik voor mij neerzet. Dan leg ik een kussen neer en ga ik daarop zitten. Dan ga ik'me op m'n ademhaling focussen en dan ga ik, wanneer ik er lekker inzit, een lichtstraal visualiseren die binnenkomt, vanuit de kosmos, in mijn kruin. Het duurt soms even voordat ik deze straal ook daadwerkelijk voel (een soort licht tintelend gevoel op mijn hoofd) maar wanneer ik dit voel, er als het ware contact mee heb gemaakt dus, dan visualiseer ik dat deze straal verder naar beneden gaat en mijn hele wezen met wit Licht bestraald. Hierbij visualiseer ik dan dat alle cellen binnen mijn lichaam gedegeneerd worden.
Negatieve energieën visualiseer ik als zwart spul dat via mijn stuitje m'n lichaam verlaten en wordt opgezogen door moeder aarde (door dit te doen aard je ook). Wat je ook kunt doen is: visualiseren dat je witte rook in-ademt en zwarte rook uit-ademt. Dit heeft weer een soort multifunctioneel effect, want je oefent hier zowel je concentratie mee als dat het ook nog eens een energetische schoonmaak plaatsvindt.
Wanneer dit reinigen heeft plaatsgevonden ga ik de Lichtstraal sturen naar mijn aura. Hierbij visualiseer ik dan dat mijn aura verlicht wordt en wanneer ik dan ook echt een cirkel van energie om mij heen voel dan houdt ik dat gevoel een tijdje vast en kan ik er weer even een tijdje helemaal tegenaan.
En zo heb ik wel meedere technieken. Dit is er één van.