Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 23-11-2024, 20:40:30

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: wat kan ik doen?
BerichtGeplaatst: 03-01-2005, 15:34:10 
Feniks
Feniks

Ik wil jullie even een probleem voorleggen. Het gaat over mijn nichje.

Mijn nichtje is 15 jaar. En is kind van gescheiden ouders. Haar ouders zijn 4/5 jaar geleden gecheiden.
Sinds die tijd is het vrij slecht met haar gegaan. Haar moeder kreeg een nieuwe vriend waar ze niet mee overweg kon. Haar vader een vriendin.. idem dito het geval.
Nu 2 jaar geleden vertelde ze aan mij dat ze heel erg gepest werd. Ik heb haar voorgesteld om naar de vertrouwenspersoon van die school te gaan. Ook vertelde ze me dat ze stemmen hoorde. Die stemmen zijden haar dat ze dingen moest doen omdat er anders vreselijke dingen zouden gebeuren als ze het niet deed. De dingen die ze moest doen waren vrij "onschuldig" daar niet van. Zo moest ze bijvoorbeeld asl ze speelde hardop praaten enzo. Je had in die tijd van die smits zakken die rondjes die je kon laten draaien ikw eet ook ffe niet hoe ze heeten maar in ieder geval moest ze van deze stemmen die rondjes laten leven ofzo :? Ik snap het zelf niet precies hoor.
Ik heb haar wel verteld dat ze altijd bij mij terecht kon wat betreft die stemmen en dat ze met mij kon praten. Ik wilde eerst meer teweten komen erover voor ik iets kon besluiten voor haar.
Ik heb alleen een fout gemaakt toen ik haar verhaal aanhoorde.
Ik heb dus gezegt dat ze wat betreft het pesten naar de vertrouwenspersoon moest gaan. Helaas ben ik vergeten te zeggen dat ze beter niet kon praten over deze stemmen :(
Dit heeft ze wel gedaan. Resultaat is dat ze bij het RIAGG geplaatst is, en onder de kalmerende middelen zit. Dit heeft echter het resultaat dat ze ontzettend duf is, maar ook wel eens hallucineert en emotioneel heel onevenwichtig is. Ik heb haar nu gisteren meegemaakt een hele dag, en wat me is opgevallen dat is dat het lijkt of de stemmen haar nu meer de baas zijn. Ik kan het niet precies zeggen maar zo voel ik het bij haar.
Ik heb al enkele weken geleden voorzichtig met haar vader gepraat erover, en hem aangeraden misschien eens naar een alternatief geneesheer te gaan... Ik heb hem het adres gegeven van een man die mei vroeger heel goed geholpen heeft toen ik in een heel zware moeilijke periode zat.
Helaas.... dit alles wil haar vader niks weten. Hij is streng christelijk opgevoed en alles wat betreft paranormaal is onzin. Geesten/engelen/meditatie etc is allemaal flauwekul en heidens gedoe.
Ik kom hier dus niet verder mee. Mijn nichtje zelf is lijkt het te willoos om iets te ondernemen ertegen en het enige wat ik kan doen voor haar lijkt het is luisteren.
En dat wil ik niet! Ik wil haar helpen om van die rotstemmen af te komen want voor ik met haar in contact kom moet ik eerst mij afsluiten omdat ze alle energie uit mij zuigt.

Weet ieman misschien raad? Is er nog iets anders wat ik voor haar kan doen?

Ik wil echt alles proberen maar kan natuurlijk niet stiekem met haar naar een paranormaal therepeut ofzo gaan...

liefs rogue :sss:

Berichtenonderwerp: Re: wat kan ik doen?
BerichtGeplaatst: 03-01-2005, 15:46:56 
Reus
Reus

Nee, dat wordt moeilijk.
Je moet mijn stukje bij chakra's eens lezen.
Daar staat wat drugs (want dat zijn het wss, die medicijnen) doeet met je chakra's. Die stemmen hoort ze meer, doordat die medicijnen op de hogere chakra's werken.
Wat je zelf met haar kan doen is een aardingsoefening. Als ze dit wilt. Meer kun je zelf niet doen.
Ik wil wel eens voor je gaan rondmailen als je dat wilt.
Waar woont zij zelf??

BerichtGeplaatst: 03-01-2005, 16:17:24 
Feniks
Feniks

ze woont zelf bij haar vader weer in haarlem.
ze is de laatste drie jaar echt heen en weer geslingerd tussen vader en moeder in :?

als je wilt mag je rondmailen maar zeg maar liever niet waar ze woont ofzo stel dat er iemand van het Riagg ofzo het leest:? ik bedoel ze heeft al genoeg problemen nu :?

liefs rogue :sss: :wink:

BerichtGeplaatst: 03-01-2005, 16:19:12 
Reus
Reus

Haha, nee tuurlijk niet!!
Ik zal eens even rond gaan vragen.
Misschien dat andere mensen nog kunnen helpen...
Je hoort wel van me!

BerichtGeplaatst: 03-01-2005, 17:00:32 
Reus
Reus

ja herkenbaar...

De stemmen die ze hoort zijn dwingend en niet vriendelijk begrijp ik hieruit. Het zou dus kunnen dat dit negatieve entiteiten zijn.

Het klinkt (zo te lezen) dat ze lijdt aan een vorm van schizofrenie of een andere "ziekte" waarbij waanideeën (stemmen, hallicuneren) horen.

Dat ze bij het RIAGG zit is nu even geen probleem. De stemmen kunnen wel overgaan met medicijngebruik, maar kunnen na het stoppen met deze medicijnen weer terug komen. Een paranormale therapie zou handig zijn. Maar wie niet geholpen wil worden,,, wil niet geholpen worden.

En ook dit moet je respecteren, hoe lullig het ook klinkt.

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 03-01-2005, 18:53:52 
Feniks
Feniks

punt is dus dat ze ervanaf wil... haar schoolprestaties e.d leiden eronder... :(

maar haar vader houd het tegen vanwege zijn geloof en ongeloof in het paranormale :?

BerichtGeplaatst: 03-01-2005, 20:49:12 
....

Laatst gewijzigd door Anoniem op 15-01-2005, 00:15:30, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 03-01-2005, 21:11:49 
Feniks
Feniks

dank je :kiss: ik zal het toch eens met mijn moeder bespreken hoe we dit het beste aan kunnen pakken.. ik weet niet... misschien is afwachten weer wel goed.. :? moeilijke situatie.. maar ik ga in elk geval even de reacties aan mijn moederlaten lezen...

BerichtGeplaatst: 04-01-2005, 07:55:32 
Reus
Reus

Ik heb eventueel ook zijn mailadres thuis.
Als je die wilt hebben moet je maar even een pb sturen.

BerichtGeplaatst: 04-01-2005, 12:42:56 
Als ze echt aan een of andere vorm van Schizofrenie (er zijn zoveel vormen :? , en meestal wel erg) gaat dit niet overgaan, het kan verlichten misschien ook erger worden, maar ik denk, eerlijk gezegd dat dit niet het geval is... Heeft ze een houterige motoriek, of heeft ze soms autistische momenten dit zijn symptomen van Schizofrenie (in een van z'n ergste vormen)? En wat hebben ze haar toegediend toch geen Ritalin ofzo zeker?

BerichtGeplaatst: 04-01-2005, 13:02:13 
Feniks
Feniks

wat ze haar toedienen weet ik niet maar van een vrolijke meid veranderd ze lijkt het wel in een autist. Ze is helemaal apatisch en als je wat zegt reageert ze heel raar :? Emotie lijkt ze niet meer te kennen zodra ze dat drankje ineemt..:?

liefs rogue

BerichtGeplaatst: 04-01-2005, 13:13:23 
Klinkt als Ritalin of Thorazine, of misschien zelfs Lysergic Acid Diethylamide (LSD al weet ik niet zeker of ze dat nog wel mogen gebruiken, denk het niet) maar stel dus dat het LSD is, door de stemmen in haar hoofd (verondersteld dat ze écht zijn) kunnen die dan heel sterk beginnen toenemen waardoor een zogenaamde 'bad trip' ontstaat waar door de tripper kan beginnen hallicuneren en stuff, omdat ze bang worden en eigelijk terug gerust gesteld moeten worden, dat het binnen de 8 - 24 uur terug over is... Dus eigelijk schizofreen gedrag begint te vertonen... Maar dit lijkt mij zelf wat ver gezocht, ik bedoel welke normale mens gaat een meisje van 15 nu tranquilizen (bestaat dat woord wel?) met LSD :shock: , maar als het toch LSD moest zijn zou ik maar oppassen voor flashbacks die zijn nl. zeer gevaarlijk!

BerichtGeplaatst: 04-01-2005, 13:27:38 
Feniks
Feniks

eh... sorry ik snap niet zo heel goed... bedoel je flasbaks op de stemmen ofzo??? :?

liefs rogue

BerichtGeplaatst: 04-01-2005, 13:40:04 
Wacht ik zal het ff proberen uit te leggen...

Als iemand LSD neemt, dan gaat hij/zij beginnen trippen wat wil zeggen ze gaan zo diep eigelijk in het onderbewust zijn dat ze zich nie meer 100 % in realiteit bevinden. Maar ze vangen nog een paar dingen op, maar iemand onder invloed van LSD is zéér kwetsbaar, en heeft vlug bang (omdat ze emoties enzo veel te sterk beginnen te beleven, als ze bv een herinnering krijgen is het alsof ze die echt een 2de keer beleven.) En als die persoon dan bang wordt krijgt hij/zij een zogenaamde 'Bad Trip' dan beginnen ze te panikeren, en denken ze dat ze gek aan het worden zijn (daarom moete ze ook gerust gesteld worden bad trips zijn gevaarlijk...)

Valium kan gebruikt worden om ze gerust te stellen, maar de beste manier is praten. Een 'Flashback' (bij veelvoudig gebruik) is heel gevaarlijk omdat, het een soort van na-schok werking is, de werking van LSD kan nog altijd intreden tot maanden (ik denk zelfs jaren) dat de persoon laatst onder invloed is geweest. Dat noemt men dan een Flashback, maar zo'n Flashback daar komen de meeste nooit meer uit, ze blijven dan als het waren hun hele leven trippen... Daarom is zo'n Flashback gevaarlijk. En als ze dan nog bij die stemmen blijft zitten... Tja :(

BerichtGeplaatst: 04-01-2005, 15:53:05 
Reus
Reus

je kunt Flashback ook lezen als psychose ;)

Psychoses kunnen ontstaan na drugsgebruik (waarin wanen voorkomen) en ook als je bv schizo bent of een andere psychische ziekte hebt waarbij dit voorkomt.

En dat schizofrenie altijd zwaar is, dat is helemaal niet zo, alleen we krijgen alleen de verhalen te horen van de mensen die opgesloten zitten. een op de 200 mensen in Nederland zal ooit een schizofreen gerelateerde psychose krijgen. Dan zouden de Psycho medische centra dus al overvol moeten zitten. De meeste mensen kunnen redelijk deelnemen aan de maatschappij met schizofrenie. Een schizofreen hoeft niet altijd in een psychose te zitten namelijk. Het kan bij een schizofreen wel altijd terug komen. Soms krijgen schizofrenen maar een zware psychose en een aantal kleintjes (die duren van een week tot een maand) Andere schizofrenen hebben meerdere zware psychoses in hun leven, het ligt er dus maar net aan.

Liefs Carina ;)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00