Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-11-2024, 04:46:27

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27-05-2006, 12:52:22 
Groentje
Groentje

Bij het topic 'toeval??' in 'verhalen' had ik het volgende verhaal geplaatst. Iemand reageerde dat het wel een boeiend onderwerp zou zijn voor een nieuw topic, dus voilá. Het ging daar om een voorgevoel over een gebeurtenis die daarna ook echt gebeurde.

Zelf vind ik het volgende nog wel een moeilijk (maar belangrijk) onderscheid:

1. Je hebt een beeld of een gedachte, en in de toekomst gebeurt het daadwerkelijk. Het was intuitie, voorgevoel, je hebt het echt voorzien.

2. Beelden en gedachten die je vormt, kunnen je omgeving en je toekomst beinvloeden. Je hebt een gedachte en daarna gebeurt het echt, maar dit was een gebeurtenis die voortkwam uit de gedachte.

Zelf heb ik het wel eens meegemaakt op de fiets. Er lag sneeuw, het was glad, en ik was bang dat ik zou vallen. Op een gegeven moment zag ik in de verte de bocht die ik om zou gaan. Ik had opeens de gedachte 'Daar ga ik vallen'.
In die bocht viel ik.

Nu heb ik daar twee gedachtes bij:
- Het lag al 'vast' dat ik zou vallen en ik had er een voorgevoel over, die ook echt uitkwam.
- Het lag helemaal niet vast dat ik zou vallen. Ik heb uit angst een gedachte gecreeerd, die zo sterk was dat ik daarmee de toekomst beinvloedde, waardoor er dus gebeurde waar ik bang voor was.

Ook heb ik wel eens gehoord van iemand die voorspeld kreeg dat ie een ongeluk zou gaan krijgen... Dat gebeurde toen ook... Omdat de voorspelling klopte...? Of omdat hij er zo erg in ging geloven dat het ging gebeuren..? Ik denk dat laatste.

Heeft iemand hier gedachtes over? Ziet iemand dit duidelijk? Het gevoel/de gedachte dat voortkomt uit de gebeurtenis die gaat komen (voorgevoel), of juist andersom, de gebeurtenis die voortkomt uit het gevoel/de gedachte (zelf de gebeurtenis scheppen)? Beiden zijn in ieder geval geen toeval...

Liefs, Lux

BerichtGeplaatst: 27-05-2006, 14:42:40 
Groentje
Groentje

Ja ik denkt toch echt dat het intuitie is.... bedoel als ik nu heel hard ga denken dat ik van mijn stoel val en hier de hele dag mee rond loop, geloof ik niet echt dat ik vanavond van mijn stoel val omdat ik dat nou eenmaal zelf zit te bedenken.... Is het echter een voorgevoel en kan ik dus zoals jij suggereerd mijn toekomst in eigenhanden heb moet ik dus nu maar even heel hard een voorgevoel suggeren dat ik de lotterij ga winnen!! (dit even als ironisch voorbeeld in een materialistische wereld)

En om een voorbeeld te geven op de rectie waar je dit nieuwe topic over begon... als je gewoon naar een paardrij les gaat wat je normaal ook zou doen waarom zou je opeens een voorgevoel krijgen wat je anders nooit hebt? Ik kan het denk ik niet helemaal goed uitleggen maar ik ben het niet eens dat een voorgevoel het gevolg zelf veroorzaakt...

liefs

BerichtGeplaatst: 27-05-2006, 15:02:00 
Groentje
Groentje

Nicole, ik snap wat je bedoelt, maar even voor de duidelijkheid: het is niet zo dat ik haar voorgevoel in twijfel trek... of voorgevoelens en intuitie in het algemeen in twijfel trek... helemaal niet. Ik denk dat er echter wel een onderscheid te maken is, en dat gedachten zeker wel invloed hebben.

Dit topic staat nu ook verder los van het topic 'toeval??'... Daarom heb ik ook een nieuw topic gestart. Ik heb het niet bedoeld als discussie over of het bij haar een echt voorgevoel was of niet.

Ik zat er zelf over na te denken... vond dat het wel een belangrijk onderscheid is... en ben benieuwd hoe anderen hierover denken. Ik hoop dat het duidelijk is wat voor onderscheid ik bedoel...

Liefs, Lux

BerichtGeplaatst: 27-05-2006, 15:38:47 
Groentje
Groentje

Lux, ik begrijp wat je bedoeld, het was voor mij ook meer een voorbeeld om naar het vorige topic te verwijzen en niet het 'te bewijzen' en nader inzien denk ik je punt ook een beetje beter te begrijpen want er word ook wel vaker gezegd gedachte creeren je wereld en als je positief denkt dan ontmoet je ook positief.... dus in de breedde zin van de vraag snap ik het maar eerlijk gezegd heb ik er meteen ook geen antwoord op want gedachten hebben wel degelijk invloed.... Maar ik denk dat dit niet te verwarren moet worden met voorgevoelens maar dat zei jij inprincipe ook al....

(volgens mij klopt er niets van mijn nederlands maar het is moeilijk te omschrijven in woorden)

BerichtGeplaatst: 27-05-2006, 16:06:22 
Groentje
Groentje

Het is altijd...... zelf de gebeurtenis scheppen, je begint met een gedachte waarna het je toe-valt. ik heb daar net een paar leuke posts over geschreven.

Je bent een grotere tovenaar dan je je beseft, gebruik je kracht wijs en met inzicht

kissDave

BerichtGeplaatst: 27-05-2006, 23:38:54 
Elf
Elf

Wanneer je jezelf goed genoeg kent, dan weet je wat uit angst komt en wat uit intuitie..

BerichtGeplaatst: 30-11-2006, 23:44:31 
Dwerg
Dwerg

Hey wat een leuke stelling! Ik heb hier zelf ook een tijd mee rondgelopen, en nog steeds weet ik het niet. Ik heb wel als soort bescherming dat als er iets lelijks gebeurt dat ik het dan probeer goed te maken in visualisatie ofzo. Of naja, ik bedenk me nu daar heb ik weinig op gelet de laatste tijd! Goeie reminder zeg..
Maar ja, ik denk zeker wel dat gedachten scheppend werken. Materie verdichten onder invloed van jouw geest, zo heette dat bij NEI geloof ik. Niet iets om vanuit te gaan maar wel iets om mee te nemen, want misschien creeer je dan wel ineens iets heel moois!

Liefs Barbara

BerichtGeplaatst: 02-12-2006, 14:04:33 
Reus
Reus

flowwhenyouknow schreef:
Wanneer je jezelf goed genoeg kent, dan weet je wat uit angst komt en wat uit intuitie..

Hier sluit ik me bij aan.
Zeker niet alle beelden of gevoelens kan je beinvloeden.
Zo heb ik gezien dat mijn oma zou overlijden.
Flitsen van het ziekenhuis, overlijden, crematie.
Een half jaar geleden overleed ze. Precies zoals ik had gezien.

Lijkt me niet dat ik dat zelf heb beinvloed of gecreeerd :wink:

BerichtGeplaatst: 03-12-2006, 12:41:57 
Dwerg
Dwerg

Nee dat zou ik denken van niet idd...

Ik heb eens gehad dat ik een fles wijn om zag vallen in gedachten. Gaf daar gehoor aan door de fles te verplaatsen, viel ie alsnog om..

Naja dat zijn wel grappige dingetjes maar ik zou t wel slecht trekken om dat soort dingen over mijn oma te zien. Ken t we, maar ben dr niet altijd blij mee!

Liefs Barbara

BerichtGeplaatst: 04-12-2006, 23:52:22 
Groentje
Groentje

Hee iedereen,

Als ik een 'voorgevoel' krijg dan voelt het voor mij ook zeer zeker dat het ook echt gebeurd, dan weet ik het gewoon zeker, anders kan ik het niet uitleggen. Het is iets wat me overkomt en dat gevoel wat ik dan krijg daar twijfel ik ook nooit aan, soms zijn het minder leuke dingen, en dan hoop ik dat het niet zal gebeuren. Maar ik hoef er eigenlijk niet aan te twijfelen, want het is dan toch zo, dan weet ik het voor me zelf eigenlijk al zeker. Momenteel zit ik in een heel moeilijke situatie ik heb een voorgevoel (eigenlijk al van kind af aan) maar het is nu super sterk, over iemand die heel erg dicht bij me staat, dat die ernstig ziek is. Ze zijn nu aan het testen, maar ik voel me lichaamelijk en geestelijk niet lekker, omdat ik het niet loskanlaten. Terwijl dat gevoel altijd om me heen heeft gehangen, is het momenteel zo sterk dat ik niet echt goed kan functioneren op het moment. Ik ben op het moment echt super gestrest en kan me niet goed ontspannen, ook niet met mediteren. Alleen al het idee dat die persoon die ziekte heeft, maakt me verdrietig omdat ik weet dat ik die (ookal moet het op een gegeven moment) niet los kan laten. Ik denk namelijk of voel dat die persoon leukemie heeft, een agressieve vorm. Alle symptomen komen tot nu toe overeen. Van kinds af aan heb ik altijd gedacht dat die persoon rond de 50 zou worden, en nu is hij 51, en is hij echt aan het verslechteren.

groetjes Mystic

groetjes Mystic

BerichtGeplaatst: 06-12-2006, 23:14:20 
Kabouter
Kabouter

mystic schreef:
Hee iedereen,

Als ik een 'voorgevoel' krijg dan voelt het voor mij ook zeer zeker dat het ook echt gebeurd, dan weet ik het gewoon zeker, anders kan ik het niet uitleggen. Het is iets wat me overkomt en dat gevoel wat ik dan krijg daar twijfel ik ook nooit aan, soms zijn het minder leuke dingen, en dan hoop ik dat het niet zal gebeuren. Maar ik hoef er eigenlijk niet aan te twijfelen, want het is dan toch zo, dan weet ik het voor me zelf eigenlijk al zeker. Momenteel zit ik in een heel moeilijke situatie ik heb een voorgevoel (eigenlijk al van kind af aan) maar het is nu super sterk, over iemand die heel erg dicht bij me staat, dat die ernstig ziek is. Ze zijn nu aan het testen, maar ik voel me lichaamelijk en geestelijk niet lekker, omdat ik het niet loskanlaten. Terwijl dat gevoel altijd om me heen heeft gehangen, is het momenteel zo sterk dat ik niet echt goed kan functioneren op het moment. Ik ben op het moment echt super gestrest en kan me niet goed ontspannen, ook niet met mediteren. Alleen al het idee dat die persoon die ziekte heeft, maakt me verdrietig omdat ik weet dat ik die (ookal moet het op een gegeven moment) niet los kan laten. Ik denk namelijk of voel dat die persoon leukemie heeft, een agressieve vorm. Alle symptomen komen tot nu toe overeen. Van kinds af aan heb ik altijd gedacht dat die persoon rond de 50 zou worden, en nu is hij 51, en is hij echt aan het verslechteren.

groetjes Mystic

zoiets soortgelijks heb ik nu ook, het is iets over een veel langere termijn dus het duurt nog wel even voor het zover is.
Ik weet zeker dat er iets staat te gebeuren wat niet te voorkomen is, al vraag ik me nu af of ik nog grip op die situatie zou kunnen hebben en die toekomst zou kunnen veranderen>? ik weet het tenslotte en zou er invoed op kunnen hebben door het te voorkomen? als ik die macht ertoe krijg(door genoeg te weten op moment van?

Heb eerder zoiets gehad , zag toen geen beeld alleen een gevoel en dat was over een half jaar, dat was iets waar ik bij had moeten zijn omdat diegene anders er nu niet meer was geweest, zonder mij was er niemand in de buurt geweest namelijk, hier kon ik geen invloed op uitoefenen omdat ik te weinig wist en omdat dat gewoon MOEST gebeuren.

Dit volgende daarvan heb ik 1 beeld gekregen, dus ik weet wat het is. Kan ik nu mijn machtspositie wel gebruiken en het daardoor voorkomen als het moment er is? Ik zal dat nameljik gerust wel aanvoelen supersterk(weet ik uit eerdere ervaring)
Dit bekromt mij al enkele maanden, ik probeer er NU zo min mogelijk aan te denken, maar als je eenmaal iets weet blijf je er toch regelmatig aan denken, het houdt me bezig, ik wil het namelijk maar al te graag voorkomen als mogelijk is omdat ik weet dat mijn leven dan kapot gaat, ik kan niet zonder deze persoon en daarna zal dat moeten als het daadwerkelijk gebeurd.

Als zij zijn eigen zwakte niet erkent.

14- 9-2006

BerichtGeplaatst: 07-12-2006, 14:51:10 
Kabouter
Kabouter

Voorgevoel? Ja ik kan wel zeggen dat ik hierin geloof. Dit door meerdere gebeurtenissen.

Overlijden Opa heb ik aan voelen komen. Gewapende overval wist ik dat het zou gebeuren die dag, ziekte kennis in Griekenland(Kos) voelde ik, het overlijden van zijn vader wist ik dat het binnen korte tijd zou gebeuren, was ook zo, binnen een week.

Dus ja ik geloof er in, maar ik geloof ook dat je zelf dingen kunt beïnvloeden door je gedragingen. Hangt helemaal van de situatie en jezelf af.

x

BerichtGeplaatst: 07-12-2006, 23:55:29 
Dwerg
Dwerg

idd! Ik geloof dus ook in beide. Maar ik geloof ook dat de overtuiging materie verdichten onder invloed van je geest, oftewel schepper zijn, op een bepaalde manier kan leiden tot 'zwarte magie', in de meest brede zin van het woord. Je twijfel verliezen, en er te bewust mee bezig zijn dat jouw gedachten een invloed kunnen hebben. Lijkt me niet gezond!

Liefs Barbara

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00