Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 25-11-2024, 10:18:48

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: vraagje
BerichtGeplaatst: 11-06-2006, 08:25:34 
Kabouter
Kabouter

Ik heb een vraag wat betreft helderweten,
Voorheen kon ik dingen aan voelen komen. Ik wilde me hier verder in gaan ontwikkelen maar het lijkt wel of ik blokkeer op 1 of andere manier.
Betekent dit dat ik te graag wil of komt het omdat ik in rustiger vaarwater zit op het moment?

Had in december het laatst een voorgevoel, dat was dat dit een goed jaar zou worden.Tot nu toe is dit ook zo. Hierna niets meer.
Hoe kan ik het gevoel terug krijgen?

Alvast bedankt, liefs Bianca 8)

Laatst gewijzigd door Bianca83 op 24-06-2006, 17:07:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Berichtenonderwerp: Re: Bianca83
BerichtGeplaatst: 11-06-2006, 09:00:14 
Reus
Reus

Je kan idd last hebben van een blokkade. Wat dat zou kunnen zijn, kan ik je natuurlijk niet vertellen, dat zal je zelf dan het beste weten.

Wat ook gewoon kan zijn, is dat je het te druk hebt ervoor. Je bent te veel met andere dingen bezig waardoor het zich sluit als het ware.

Hoe kan je het terug krijgen?! Volgens mij helpen dingen als meditatie en dichter naar de natuur toekruipen al aardig. Neem rustig de tijd en concentreer je eigenlijk op niks. Maak je hoofd leeg. Of probeer juist op 1 klein ding te concentreren. Iets dat je vooruit wilt zien.

Ik hoop dat het iets helpt. Ik heb hier alleen een aantal vermoedens geschreven. Bij mij blijft het eigenlijk maar komen, dus ik ben het zelf nooit echt kwijt geweest..

xxx Sanne

and be loved
in return

Berichtenonderwerp: Re: vraagje
BerichtGeplaatst: 06-08-2006, 12:58:53 
Kabouter
Kabouter

Ja ben ik weer. Nou mijn gevoel is terug, verdomme. Tenminste op dit moment.
Ik ben samen met mijn vriend 2 weken naar kos geweest. We zijn hier vorig jaar ook geweest en hebben daar 2 vaste adressen voor avond eten en ontbijt. Bij tropicana(avondeten) zit `´ Opa ` altijd aan een specifiek tafeltje. Hij is de vader van de kok/eigenaar en de opa van de barkeeper.
Toen we daar aankwamen kreeg ik ondanks het warme welkom een naar gevoel. Wat blijkt de kok/eigenaar (eind 50) heeft suikerziekte ontwikkeld en hartproblemen.
Ik denk: Oke dat verklaart het gevoel, hij is tijdens het koken ook een paar keer niet lekker geworden maar weigerde de tent te sluiten.
Afijn wij zijn sinds donderdag terug in nederland en spreek net 1 van de serveerders over de msn.
Wat blijkt de eigenaar gaat redelijk maar nu heeft opa een zwaar herseninfarct gehad!! Ik had nog wel gedurende de vakantie een opgefokt/rusteloos gevoel en toen ik opa de laatste avond zag moest ik ineens huilen en dacht ik ineens dit is de laatste keer dat ik hem zie!
Maar dacht dat het kwam omdat ik niet naar huis wilde. Achteraf was het
dus hetzelfde gevoel als bij mijn opa een paar jaar geleden!
Waarom heb ik hier overheen gekeken? Ik bleef het gevoel houden maar kon deze keer niet specifiek zeggen om wie of wat het ging. Ik dacht dat de eigenaar het uitstraalde en het werd ook bevestigd maar opa heb ik niet bij stilgestaan.
Het is de komende 6 uur spannend.

Hoop dat het zich eindelijk eens verder gaat ontwikkelen zodat ik voorbereid ben en eventueel kan waarschuwen.

Liefs Bianca :cry:

BerichtGeplaatst: 06-08-2006, 19:50:25 
Groentje
Groentje

Lieve Bianca,

Stop met zoeken, dat wat je nodig hebt komt vanzelf naar jou toe, je WILT perse ontwikkelen, het komt voor jou op het moment dat jij daar klaar voor bent....

Ik vraag me ten 2e af waarnaar jij op zoek bent, je hebt het al ontwikkeld hoor.

Het probleem dat bij jou is, is dat jij een gevoel binnenkrijgt dat kraakhelder is, je hoeft enkel gedachteloos te vragen aan jezelf ...:"op wie heeft dit gevoel betrekking?" en dan krijg jij een zuiver antwoord van je hoger zelf aangeleverd, niets te klagen dus.

Wat bij jou gebeurt volgens mijn gevoel, is dat jij je gevoel direct met je gedachten opvangt, en dan ga je nadenken, van wie komt dat, waarom voel ik dat, en dan creeeren jouw eigen gedachten (jijzelf dus) een grote wirwar aan informatie waardoor je gen idee meer hebt wat het nou is.

Kortom samengevat,:

Je bent op zoek...stop met zoeken, en dat geldt voor alles...wat jij nodig hebt komt vanzelf op je pad.
(wie zoekt zal niet vinden, wie wacht zal ontvangen)

Dat wat je zoekt, is al in je aanwezig, je verstoort het alleen zelf door met je gedachten tussen je gevoel te gaan werken, zie het als vuur dat je probeert te begrijpen door er water op te gooien.

advies dat ik je mag meegeven: Krijg je een gevoel, luister naar dat gevoel...ga NIET denken...laat het gevoel over je heen komen, en vraag dan in jezelf, op wie is dit gevoel van toepassing...dan zul je een beeld of woord of teken ontvangen, GA HIER VERVOLGENS NIET AAN TWIJFELEN, dit heeft namelijk ook weer tot gevolg dat je dan gaat denken twijfelen is denken), maar vertrouw op de informatie die je hebt doorgekregen.

Ik hoop dat het duidelijk voor je heeft mogen worden.

Namaste

BerichtGeplaatst: 22-11-2006, 14:37:46 
Nimf
Nimf

Vertrouwen en Overgave zijn de woorden die ik bij je doorkrijg

Kus brenda

BerichtGeplaatst: 29-03-2007, 22:56:56 
Kabouter
Kabouter

pat en brenda hebben volkomen gelijk

BerichtGeplaatst: 12-04-2007, 04:05:16 
Elf
Elf

Bianca83 schreef:
Ik heb een vraag wat betreft helderweten,
Voorheen kon ik dingen aan voelen komen. Ik wilde me hier verder in gaan ontwikkelen maar het lijkt wel of ik blokkeer op 1 of andere manier.
Betekent dit dat ik te graag wil of komt het omdat ik in rustiger vaarwater zit op het moment?

Had in december het laatst een voorgevoel, dat was dat dit een goed jaar zou worden.Tot nu toe is dit ook zo. Hierna niets meer.
Hoe kan ik het gevoel terug krijgen?

Alvast bedankt, liefs Bianca 8)

nieet eens mee bezig zijn joh
je krijgt toch wel watje verdient, en een goed leven ligt niet aan heirboven maar aan jou.. wat doe jij, welke keuze's maak je, die dingen..

en helderweten is ook gewoon enkel als het nodig is.. dus niet te veel mee bezig zijn, gewoon lekker leven, genieten ervan.. en als er eens wat komt dan doe je er wat mee..

ontwikkeling tot hoe ver die gaat, ligt aan de taak die jij hier moet doen met je gaves.. als ik er even vanuit ga dat je gaves heb

BerichtGeplaatst: 12-04-2007, 10:43:01 
Groentje
Groentje

hoi hoi
ik heb niet alle posts gelezen nog doe ik straks even :)

ik ken dit probleem dit heb ik ook gehad sinds oktober tot begin april kon ik niet meer voelen enzo t was gewoon helemaal leeg
het was er ergens ook nog wel maar niet sterk of iets waar ik iets mee kon
later heb ik een flinke situatie meegemaakt waardoor ik erachter kwam dat ik echt enorm veel verdriet en problemen nog in me had zitten en dat heb ik er toen uitgehuild en sindsdien kwam het dus gewoon weer
moet wle zeggen dat het niet zo geheimzinnig was als hiervoor het is een stuk duidelijker voor me nu
mss heb je dingen voor jezelf nog niet opgelost en moet je eerst je eigen problemen en gevoelens oplossen voordat je eventueel anderen zou kunnen helpen

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00