ten eerste wil ik zeggen: WAUW! gaaf forum
:D:D:D
ten tweede wil ik graag het volgende verhaal posten..
tis een beetje gruwelijk..
maar ik bedoel het natuurlijk goed
(Op)gewekt
Goh wat ziet ze er eigenlijk opgewekt uit!; zei mijn moeder laatst tijdens een van haar wekelijkse bezoekjes. Ironisch, want dat is ze ook.
Emelie, heb ik haar genoemd. In de korte tijd dat ze er is, heeft ze haar plek in de familie al veroverd. Naast de portretfoto, genomen tijdens het laatste familieweekend, waarin tante Nel en ik nog ruzie hadden omdat zij mij herhaaldelijk vertelde dat ik er zo dik uitzag door mijn zwangerschap. en naast haar grote broer Jonas, staat ze daar, al duimend veilig weggekropen in haar schulp. Aandoenlijk is het wel.
Ik heb nooit kinderen gewild, het zijn aandachtseisende mormels, die je in je doen en laten ernstig beperken.
Emelie was een ongelukje, net als haar broer Jonas.
Haar vader heb ik leren kennen in een uitgaansgelegenheid tijdens mijn verblijf op een zeer warm eiland. Zijn naam was Juan, don Juan. Het was een zeer aantrekkelijke jongen van begin twintig met een goed gevoel voor humor, je kent het wel. Na een gezellige avond uit en een lange nachtwandeling over het strand, waarbij we elkaar vertelden over onze levens en alle beschamende momenten die we meegemaakt hadden, kwam het ervan.
Emelie is verwekt in een subtropisch bosje aan de rand van een exotisch strand onder een prachtige sterrenhemel en een flauw maanlicht. Vandaar de naam Emelie, klinkt exotisch vind je niet?
Bij jonas is het allemaal niet zo exotisch verlopen. Het gebeurde op een kamertje van twee bij twee in een lawaaierige studentenflat, die mijn toevluchtsoord was geworden na een fikse regenbui. Na een kort voorspel hebben zijn vader en ik Jonas veroorzaakt.
Ik baalde toen ik merkte dat ik niet meer ongesteld werd, en ik baalde nog erger toen bleek dat de dader met de noorderzon vertrokken was. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Jonas was een goedkoop kind, de dokter vertelde mij dat de behandeling voor het eerste kind altijd gratis was, dus heb ik het gedaan. Bij Emelie was het een stuk moeilijker, zij was mijn tweede en werd dus niet meer vergoed door de overheid. Uiteindelijk hebben mijn moeder en ik de kosten gedeeld. Zij betaalde de behandeling en ik de wekfles. De behandeling was een nare ervaring, het was veel pijnlijker dan bij Jonas, en ook de tijd bleek opeens tien keer zo langzaam te verstrijken. Emelie was een behoorlijk sterk kind vertelden de artsen me later. Sterke kinderen horen, naar mijn mening, op sterk water.
Nu staat ze daar op de schoorsteenmantel. Opgewekt, maar toch wat bleekjes. Dat komt door het azijn zegt de dokter.