Heel goed gezien windekind, fotograferen volgens een bapaalde standaard werkt niet.
Er zijn wel een aantal richtlijnen, maar die dienen meer als hulp voor beeldkadering, contrast en kleur.
Daar binnen kun je geheel je eigen stijl verwerken, oftewel, je eigen gevoel.
Ik zal vandaag bij de
mededeling aan het begin van het fotografie onderwerp een post doen over deze richtlijnen, wellicht kan het een handige hulp zijn.
Ik heb ook je site even bekeken en het enige wat ik je aan feedback wil meegeven is het volgende.
Let iets meer op de scherpte van foto's, sommige foto's zijn niet helemaal scherp. Maar daarom een serie foto's, dan zitten er altijd goeden bij
Probeer zoveel mogelijk te fotograferen met een lage iso waarde, dit werkt ruisonderdrukkend, omdat 100 iso kleinere korrels heeft dan 400 iso.
En totslot je witbalans. Witbalans zorgt ervoor dat de witte gebieden op de foto ook echt wit zijn, zodat de kleuren juist worden weergegeven. De meeste digitale camera's van tegenwoordig ondersteunen de "manual white". Dan pak je een stukje papier en laat je dat zien aan de camera, zodat deze de kleuren, onder de omstandigheden waarin je de foto maakt, goed weergeeft. In de studio is veel kunstlicht, ik gebruik daarom altijd die functie =)
Windekind, ga heerlijk door met fotograferen, het is een uitting van jezelf en je kunt de wereld er mooie dingen mee laten zien.
Groeten, Nemesis