Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 26-11-2024, 05:19:05

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Nuchter
BerichtGeplaatst: 03-12-2004, 10:37:21 
Kabouter
Kabouter

Respect voor de mensen die een balans hebben gevonden tussen het zweven en het aarden.

Ik worstel met mijn nuchterheid. Tegelijk koester ik deze nuchterheid, het houdt me staande.
Ik ben altijd uit gegaan van mezelf. Van mijn eigen gevoelens en gedachten. Deze beschouw ik als "de waarheid". Wat andere mensen denken, daar kan ik het mee eens zijn, wanneer ik hetzelfde voel of denk. Ik beschouw dit al nuchterheid... Een soort: "eerst zien, dan geloven".

Wat mij aan het twijfelen brengt, zijn mijn ervaringen.
Ik heb gedachten waarvan ik weet dat ze niet van mij zijn. Het zijn geen verzinsels van mijn eigen hersenen. Soms hoor ik mezelf een toekomstvoorspelling denken, die dan ook echt waarheid wordt.
Ik kan andere mensen aanvoelen, ik voel hun emoties. Hoewel ik dit altijd als normaal heb beschouwen, wordt ik er steeds vaker mee geconfronteerd dat het niet zo "gewoon" is als ik dacht.
Mijn dromen zijn zo levendig, zo heftig... Ze willen mij iets vertellen...

En ik sluit mijn ogen.

Soms is het angst, soms is het mijn nuchterheid (het kan niet, dat bestaat niet!). Ik ben blij met mezelf zoals ik ben, maar merk en voel dat er een stukje van mezelf om meer ontwikkeling vraagt.
Luister ik naar mezelf en ontwikkel ik dit spirituele gedeelte, dan luister ik tegelijk ook niet naar mezelf, want blijkbaar is mijn angst ook een belangrijke emotie. Waarom zou ik het anders tegen willen houden??

Een behoorlijke tweestrijd dus. :cry:

Berichtenonderwerp: Re: Nuchter
BerichtGeplaatst: 03-12-2004, 10:45:16 
Reus
Reus

Katinka schreef:
Ik worstel met mijn nuchterheid. Tegelijk koester ik deze nuchterheid, het houdt me staande.
Ik ben altijd uit gegaan van mezelf. Van mijn eigen gevoelens en gedachten. Deze beschouw ik als "de waarheid".
En ik sluit mijn ogen.

Ik denk dat je het op die manier goed doet ;). Iedereen heeft zijn eigen waarheid, zo ook jij.

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 03-12-2004, 11:09:29 
Reus
Reus

Lieve Katinka,

We hebben hier allemaal wel enigszins mee geworsteld en ik kan je zeggen: dat gaat ook nooit over. Maar ik wil je wel zeggen dat het een ontzettende mooie ervaring KAN zijn als je je ogen er niet meer voor sluit. Als ze dachten dat jij dit niet zou aankunnen, hadden ze je deze ontwikkeling ook nit gegeven. De kosmos twijfelt dus niet aan je, jij zou dat dus ook niet hoeven doen.

Probeer je angsten onder ogen te zien en ze te overwinnen. Je leven zal e alleen maar kleurrijker en ook duidelijker van worden. Dat kan ik je wel beloven.

Liefs
kim

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 03-12-2004, 11:50:42 
Dwerg
Dwerg

Wat heb het het goed beschreven zeg. Echt op een mooie manier uitgelegd.
Ook ik denk dat het goed is om het toch nuchter te bekijken. Als je alles zomaar aan zou nemen is dat toch ook niet goed. Uiteindelijk leer je door die nuchterheid op jezelf te vertrouwen. En inderdaad zoals kim zei als je het niet aan zou kunnen had je het ook niet gekregen. :D

BerichtGeplaatst: 03-12-2004, 12:25:29 
Reus
Reus

Dat vergat ik nogte zeggen. Nuchterheid en het spirituele gaan heel goed samen. zelf ben ik ook heel erg met beide benen op de grond. Ik kom uit een gezond Brabants gezellig gezin. Totaal niet met spiritualiteit opgegroeid en ik denk, netals jij, dat dat heel erg gezond is. Meid als ik het kan zonder te zweven, kun jij het zeker.

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 03-12-2004, 13:25:42 
...

Laatst gewijzigd door Anoniem op 14-01-2005, 23:58:12, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 03-12-2004, 17:15:12 
Kabouter
Kabouter

Als ik twijfel, dat heb ik altijd gedaan, vraag ik om bevestiging. Ik ben Maagd, dus een Pietje Precies. Alles wat ik doe of ga doen, wil ik zeker van zijn.

Zo ook bij spiritualiteit. Ik wil er zeker van zijn. Ik wil er zeker van zijn dat het klopt wat ik voel, dat ik de juiste keuzes maak, dat wat in mij leeft ook echt is. Ik wil het nuchter kunnen verklaren, door "de wetenschap" bevestigd zien.
Als ik me ziek voel, maar ik twijfel, ga ik naar de dokter en vraag om bevestiging.
Als ik me verdrietig voel, maar ik twijfel, praat ik er met anderen over en vraag om bevestiging.
Als ik me ergens zorgen om maak, maar ik twijfel, toets ik dit bij degene waar ik me zorgen om maar en vraag om bevestiging.

Als ik gedachten heb die niet van mij zijn... Bij wie moet ik dan om bevestiging vragen?
Als ik toekomstvoorspellingen denk, bij wie moet ik dan om bevestiging vragen?
Als ik denk spirituele gaven te hebben, maar ik twijfel, bij wie moet ik dan om bevestiging vragen?

De nuchterheid weerhoudt me er dus van om in het spirituele te geloven. Wanneer ik enkel uit ga van mijn gevoel, ben ik zo op mezelf aangewezen... En bang dat ik de weg kwijt raak. Wie wijst mij de weg? Wie geeft mij de bevestiging?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00