Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 10:47:47

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Edelstenen
BerichtGeplaatst: 16-01-2006, 14:09:12 
Groentje
Groentje

Wat voor edelstenen gebruiken julie?
Waarvoor?
In welke situatie/waar?

Zelf ben ik een beetje op zoek naar een nieuwe. Ik heb altijd een rozenkwart gedragen. Aan een ketting. Jaren geleden heb ik hem eens uitgekozen en later bleek het een heel goede steen te zijn om mijn karakter te ondersteunen in een heel onzekere periode.
Het laatste jaar vind ik hem af en toe weer en draag ik hem weer gewoontegetrouw, maar ik raak hem steeds weer kwijt. Tijd voor een nieuwe steen. Misschien wel meerdere.

Ik ben wel benieuwd naar jullie stenen en eigenschappen daarvan.

Berichtenonderwerp: Re: Edelstenen
BerichtGeplaatst: 17-01-2006, 21:57:06 
Kabouter
Kabouter

Ik heb een Malachoniet om mijn nek hangen..deze is tegen uitslag en hoofdpijn , concentratie en nog iets weet niet precies wat allemaal..zou je misschien eventjes op moeten zoeken.
Heb hem heel lang niet meer om gehad en heb nu weer heel erge uitslag, dat eventjes off topic maar oke...misschien dat ook iemand dat snapt hoe dat zit?

Liefs Liefde&Respect

Als zij zijn eigen zwakte niet erkent.

14- 9-2006

BerichtGeplaatst: 18-01-2006, 09:28:27 
Groentje
Groentje

Hallo liefde&respect,

Is het wel een malachoniet wat je hebt, ik ken de steen niet. Misschien bedoel je de malachiet, die is groen met mooie kring-tekening erin.

Uitslag heb je meestal doordat er emoties zitten die je niet toe wil laten, als jij die opgeslagen emoties niet de vrije loop laat doet je lichaam dat in de vorm van uitslag (dat is één mogelijkheid voor je lichaam). Je steen helpt je niet de uitslag te stoppen maar de emoties op te ruimen, als je goed daarmee bezig was met je steen verdween je uitslag en nu je bent gestopt en de weggestopte emoties weer vrij spel krijgen komt er weer uitslag... Zo kijk ik ertegenaan, kijk maar of je er iets mee kan :) .
(sorry offtopic :oops: )

-xxx- Just me.

BerichtGeplaatst: 18-01-2006, 11:08:50 
Reus
Reus

Ik ben echt een stenenliefhebber, dus ik heb veel steentjes. Gebruiken doe ik ze niet heel erg veel. Wel heb ik een sodaliet die altijd meegaat naar tentamens.

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 18-01-2006, 16:08:27 
Elf
Elf

Ben ook steentjesliefhebber....Het zijn er zoveel, dat het nutteloos is om ze op te noemen. :lol: Wel heb ik meestal een amethist of ametrien bij me voor als ik me in grote groepen moet bewegen....ik word er rustig van... :)

Liefs Naomi

Littleme

BerichtGeplaatst: 19-01-2006, 16:07:12 
Reus
Reus

Ik ben geen liefhebber van die stenen, want ze werken niet. Het is bovendien toch dode materie.

BerichtGeplaatst: 19-01-2006, 16:11:13 
Dwerg
Dwerg

Jij ziet het misschien als dode materie grey....

Ik ben van mening dat wanneer iemand gelooft in iets, daardoor kracht kan geven aan datgene waarin zij geloven. Zelf gebruik ik geen edelstenen, maar ik kan me voorstellen dat anderen hier baat bij kunnen hebben...

Liefs,

SupernovA

BerichtGeplaatst: 19-01-2006, 16:14:09 
Groentje
Groentje

ik heb ook een malachiet gehad. :lol: Ik ging naar een stenenwinkeltje in valkenburg, gewapend met mijn lijstje stenen waarvan de beschreven werking me wel aansprak.... FOUT. :oops: De vriendin die onvoorbereid mee was, liep direct op een steen af en zei "Die neem ik". Ik heb een hele tijd staan dubben met het lijstje in mijn hand. Uiteindelijk ben ik maar hulp gaan vragen aan de verkoper. Die liet me uit een soort letterbak met alle stenen 5 stenen pakken die me aanspraken. Vervolgens heeft hij gependeld en bij de malachiet kwam duidelijk de sterkste reactie. Ik heb de steen met plezier een paar weken bij me gedragen en op een dag was ik hem thuis vergeten en ook de dagen erna was de behoefte er nauwelijks meer. Ik heb hem nog wel, want ik vind hem erg mooi, maar de steen mag met pensioen.

BerichtGeplaatst: 20-01-2006, 11:18:17 
Groentje
Groentje

grey-turtle schreef:
Ik ben geen liefhebber van die stenen, want ze werken niet. Het is bovendien toch dode materie.

Dat is het mooie van geloof.
Zolang jij gelooft, dan werkt het, dan bestaat het.
Geloof je niet, dan zal het er niet zijn.

Dat vind ik ook zo apart aan uitdrijvers. Zij moeten als gelovige het moeilijkste doen wat er voor een gelovige bestaat. Niet geloven.

Een paragnost heeft mij als kind rode sokken voorgeschreven. Wat het verhaal er precies achter was wat hij vertelde weet ik niet meer. Ik had last van "bezoekjes" en kon mijn aandacht er niet vanaf houden. Door die rode sokken zou mijn energie beter verdeeld zijn. Voor mij hielp het, zolang ik erin geloofde. Zodra ik doorhad dat hij net zo goed had kunnen zeggen dat ik een koekje moest eten als ik bang was, was de werking en het geloof erin weg.
Zo is het ook gegaan met de grote riviersteen onder mijn bed.

BerichtGeplaatst: 20-01-2006, 13:38:04 
Reus
Reus

Rode sokken: werkt aardend ;)

En nu weer over steentjes ;)

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 20-01-2006, 15:57:46 
Groentje
Groentje

carina schreef:
Rode sokken: werkt aardend ;)

En nu weer over steentjes ;)

Liefs Carina ;)

Nee toch nog even over de sokken :D

Dat is wat hij bedoelde ja, en het werkte ook, maar voor zolang je het gelooft. Wat ik bedoelde te zeggen is, dat als hij me had gezegd dat koekjes eten aardend werkt, dan had het dat ook gedaan.

Sorry voor de zijweg in dit edelstenen verhaal, maar het interesseert me allemaal wel eigenlijk, het is erg moeilijk om me bij een bepaald onderwerp te houden :lol:

BerichtGeplaatst: 12-01-2009, 19:30:06 
Groentje
Groentje

Hoi Hoi, (ben nieuw hier trouwens :) )

Ik draag nu enige tijd een Jaspis bij me, dit om me zekerder en sterker te voelen.
En ik moet zeggen t helpt echt. Durf eindelijk voor mijn mening uit te komen en recht op te staan.

BerichtGeplaatst: 12-01-2009, 20:13:36 
Moderator
Moderator

bij mij ligt het er maar net aan hoe ik me voel. Wanneer ik heel gestresst ben neem ik een steen die rust geeft . Wanneer ik een toets of een drama uitvoering ofzo heb neem ik een steen die zelfvertrouwen geeft. Ligt er dus maar net aan.

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders

BerichtGeplaatst: 12-01-2009, 22:28:57 
Feniks
Feniks

Weet je? Ik geloof niet zo in de werking van stenen maar ik merk wel dat ik een van mijn sieraden vrijwel altijd en bij alles draag... Het is een grote ovale Onyx met een platte achterkant gevat in een zilver frame zonder tierlantijntjes ofzo. Ik voel hem als hij om mijn nek hangt omdat hij best zwaar is en hij neemt binnen no-time mijn lichaamstemperatuur over... Ik wrijf er vaak over, werd mij laatst verteld... ik heb dat niet door. Ik heb het idee dat hij me rustig maakt :) of ik heb hem gewoon die eigenschap gegeven in mijn hoofd :D

Ach ik weet het niet, maar ik moest er ineens aan denken toen ik hier langs kwam :)

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 14-01-2009, 19:07:07 
Reus
Reus

Zo heb ik (om (schijnbaar) onbekende reden) iets met een donkere robijn die ik aan een ketting heb hangen. Het schijnt bij de Ram te horen, en volgens enkele bronnen tevens bij de Schorpioen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00