Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 25-11-2024, 09:20:45

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Erfelijk?
BerichtGeplaatst: 21-11-2004, 20:57:13 
Reus
Reus

Dat vraag ik me dus af.
Zijn je hooggevoeligheid, sterke intuïtie en je paranormale vermogens erfelijk?
Ik heb begrepen dat het overgaat op zoon/dochter van hetzelfde geslacht en dat dat versterkt wordt.
Dus van vader naar zoon en van moeder naar dochter wordt het versterkt en van vader naar dochter en moeder naar zoon blijft het gelijk.
Wie kan me hier iets meer over vertellen?

Berichtenonderwerp: Re: Erfelijk?
BerichtGeplaatst: 22-11-2004, 00:52:01 
Hoeft niet altijd erfelijk te zijn, want het kan ook door een gebeurtenis er opeens versterkt zijn. Iedereen wordt namelijk "paranormaal" geboren maar door gebeurtenissen kan dit opeens weer terug komen of versterken.

Ik heb het waarschijnlijk wel geerfd van mijn vader (dus niet hetzelfde geslacht) en mijn vader weer van zijn vader en die weer van zijn moeder. Kortom ik denk niet dat het met het geslacht te maken heeft. Wel denk ik dat het erfelijk kan zijn.

BerichtGeplaatst: 22-11-2004, 10:39:21 
Feniks
Feniks

ik weet niet of het erfelijk is, wel zijn er bij mij in de familie wel mensen die meer 'zien' dan anderen. Mijn overgroot oma was helderziend en kon met tarot de toekomst voorspellen. Dat hoorde ik per toeval gisteren van mijn moeder. Maar verder weet ik het niet zo heel erg of het erfelijk bepaald is.
Wel zeggen ze dat als je met de helm geboren bent het een teken is van helderziendheid enzo...

liefs, rogue :sss:

BerichtGeplaatst: 22-11-2004, 18:11:43 
Dwerg
Dwerg

ik denk dat het voor een groot deel ook met je opvoeding te maken heeft. daarbij zal erfelijkheid ook vast wel een rol spelen. Vriendjes, vriendinnetjes........

BerichtGeplaatst: 26-11-2004, 13:38:12 
Elf
Elf

Het hoeft zeker niet erfelijk te zijn. In mijn geval is het dat in ieder geval niet. Ik ben de enigste uit mijn hele familie (vader, moeder, broer, grootouders, tantes, ooms, nichtjes, neefjes en nog verder terug) met paranormale gaves en hooggevoeligheid.

Wel hoor je heel vaak dat het in de familie voorkomt. In de meeste gevallen is het dus wel erfelijk.

BerichtGeplaatst: 26-11-2004, 21:39:56 
Kabouter
Kabouter

bij mijn vaders kant zijn er een aantal mensen die een gave hebben, kan best erfelijk zijn...cilia

BerichtGeplaatst: 26-11-2004, 23:33:24 
Kabouter
Kabouter

ik geloof wel dat je het erft want een heleboel van mn familieleden hebben ook gaves.

BerichtGeplaatst: 27-11-2004, 11:04:13 
Reus
Reus

In mijn ogen is het niet erfelijk, omdat iedereen de gaven heeft. Alleen is de ene ziel ouder dan de andere en dus zal die zijn gaven eerder ontwikkelen dan de andere. Ik ben in de familie ook de enige die ze ontwikkeld heeft.

Wel denk ik dat als je ouders zich bezig houden met het spirituele dat je het misschien eerder ontwikkeld omdat je dan weet wat het is. Zelf wist ik in het begin absoluut niet wat me overkwam. Had ik dat eerder geweten, dan was het zich misschien eerder gaan ontwikkelen.

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 02-12-2004, 12:37:49 
Reus
Reus

mee eens

BerichtGeplaatst: 18-12-2004, 18:43:37 
...

Laatst gewijzigd door Anoniem op 15-01-2005, 00:30:23, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 18-12-2004, 19:26:36 
Elf
Elf

Hoi hoi.

Ik heb het denk ik ook van mijn moeder en van mij is ook zer zeker sterker

Veel liefs Nathalie

BerichtGeplaatst: 18-12-2004, 19:44:31 
Elf
Elf

Kimminita schreef:
Wel denk ik dat als je ouders zich bezig houden met het spirituele dat je het misschien eerder ontwikkeld omdat je dan weet wat het is. Zelf wist ik in het begin absoluut niet wat me overkwam. Had ik dat eerder geweten, dan was het zich misschien eerder gaan ontwikkelen.

Zit misschien wel iets in. Mijn vader heeft een lichte intresse in spiritualiteit. Mijn moeder had hier geen intresse in. Andere familieleden ook niet. Ik ben me pas het afgelopen half jaar sterk gaan ontwikkelen. Daarvoor had ik ook al gaves, als kind zijndend al. Ik herkende ze alleen zelf niet, zo werd het door mijn omgeving ook niet opgemerkd. Ze merkte wel dat ik heel gevoelig was, maar niet dat ik zo gevoelig was en verder werd ik als een rustig verlegen kind gekenmerkt. Ik denk dat als mijn ouders of iemand anders in mijn omgeving meer met dit soort dingen bezig was geweest, het bij mij zeker opgemerkt was.

BerichtGeplaatst: 12-01-2005, 19:52:23 
Dwerg
Dwerg

hmm
toen mijn mamme opa was overleden kreeg ze later het gevoel dat ze
iets heeft over genomen
een soort gave dus
ze kan hoofdpijn weg werken en nog iets
maar ze komt nogn iet verder omdat ze denkt dat ze word tegen gehouden door haar opa omdat ze nog 2 kleine kinderen heb en er niej klaar voor is
heel apart
maar toch zou je denke da erfelijk ofzow is maar voglens mij word die kracht weg gedaan ofzow en diegene mag kiezen na wie kan ?dat?

BerichtGeplaatst: 13-01-2005, 07:57:14 
Mijn ouders hebben allebei helemaal niets met het spirituele. Het is dus ook nooit gestimuleerd oid, en pas sinds een paar jaar ben ik me er helemaal in aan het gaan. Tot op zekere hoogte natuurlijk :wink:

Wel is de rest van de familie heel erg met het spirituele bezig. 2 ooms zijn oa. magnetiseur.

BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 17:19:42 
Groentje
Groentje

ik denk dat ik het niet echt van iemand heb ge-erft heb ik het begin van de pubertijd zijn bij mij heel veel emotie's los gekomen en toen begon ik aura's te zien (en af en toe een schim maja)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00