MoJo schreef:
Nog geen antwoord op mijn vraag
Als je mijn enorme verhaal bij
http://forum.spirituelejongeren.nl/view ... 55&start=0 hebt gelezen dan zul je begrijpen waarom ik in eerste instantie niets heb geantwoord, in die lange post staat het nl. zo goed als omschreven.
Maar om even snel en kort antwoord te geven, onzuiverheden in de lens welke worden weergegeven zijn sterk afhankelijk van de omstandigheden, belichting, focus etc.
Ik hoop dat de post je vraag zo goed mogelijk kan beantwoorden en als je nog vragen heb verder hoor ik deze graag.
@Jedia: In dit geval ben ik, mijns inziens, een van de meest sceptische personen op dit forum wat betreft "orbs" op foto's. Maar ik sta wel open voor nieuwe dingen.
Als een foto met photoshop bewerkt is, is dat zeer snel te zien in de data van het bestand, daar staan alle bewerkingen aan het bestand in.
Ook heb ik bewust gevraagd om foto's van een analoge camera, dit zal waarschijnlijk doorslag gevend zijn.
Het is ook opvallend dat in de digitale camera wereld er een groot verschil zit in bepaalde technieken in de camera. De standaard huis-tuin-en-keuken-camera heeft de meest eenvoudige techniek, terwijl de duurdere en professionelere camera's andere technieken hebben, deze zijn minder stof en stoot gevoelig en daardoor zul je zelden bollen fotograveren met de professionelere camera's.
Een analoge camera heeft de beste techniek, want het licht valt direct op het negatief en heeft dus geen last van evt. software matig valen of "beschadigen" van foto's.
Als er dus bollen worden gefotografeerd met een analoge camera dan zegt dat voor mij heel veel en zal ik me er nog verder in verdiepen.
Worden er geen bollen gefotografeerd bevestigd dat mijn verhaal
Vandaar de vraag naar recente foto's van analoge camera's.
Groetjes Paul!