Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 23-11-2024, 11:53:13

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 329 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 18 9 10 11 1222 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: lichtbollen
BerichtGeplaatst: 01-01-2006, 18:51:44 
Reus
Reus

Ik sluit me ten volle aan bij ReVi.

Als entiteiten zich kenbaar willen maken en een persoon beweert dit na meditatie oid. te kunnen.

Pak dan een analoge camera en schiet een rolletje vol, post die foto's hier :D

Groeten Paul!

BerichtGeplaatst: 01-01-2006, 19:27:45 
Kabouter
Kabouter

Laatst gewijzigd door Ahavael op 29-11-2007, 06:16:14, 2 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 01-01-2006, 20:34:58 
Elf
Elf

Beautiful Disaster schreef:
Ik sluit me ten volle aan bij ReVi.

Als entiteiten zich kenbaar willen maken en een persoon beweert dit na meditatie oid. te kunnen.

Pak dan een analoge camera en schiet een rolletje vol, post die foto's hier :D

Groeten Paul!
Nog geen antwoord op mijn vraag :? :(

BerichtGeplaatst: 01-01-2006, 22:00:43 
Elf
Elf

Ikzelf hecht meer waarde aan de omstandigheden waarin ik de foto's maak. Als ik enkel 'stofjes' kan fotograveren als ik me richt op mn geestelijke omgeving.......

een foto posten zal voor de sceptici ook geen overtuigend bewijs zijn denk ik. Zijn het geen stofjes, dan kun je het altijd nog gefotoshopt hebben.... En die kritische houding had ik ook voorheen (en nog steeds) en is ook logisch.

Berichtenonderwerp: Re: bang van die 'geesten'
BerichtGeplaatst: 01-01-2006, 22:38:21 
Groentje
Groentje

ach of ze nu echt zijn of niet,wat..... als je ze de hele dag door ziet spookie he......
maar weet je het went wel,ik weet niet beter en jij :?:
groetjes noek

BerichtGeplaatst: 01-01-2006, 23:33:52 
Reus
Reus

MoJo schreef:
Nog geen antwoord op mijn vraag :? :(

Als je mijn enorme verhaal bij http://forum.spirituelejongeren.nl/view ... 55&start=0 hebt gelezen dan zul je begrijpen waarom ik in eerste instantie niets heb geantwoord, in die lange post staat het nl. zo goed als omschreven.

Maar om even snel en kort antwoord te geven, onzuiverheden in de lens welke worden weergegeven zijn sterk afhankelijk van de omstandigheden, belichting, focus etc.

Ik hoop dat de post je vraag zo goed mogelijk kan beantwoorden en als je nog vragen heb verder hoor ik deze graag.

@Jedia: In dit geval ben ik, mijns inziens, een van de meest sceptische personen op dit forum wat betreft "orbs" op foto's. Maar ik sta wel open voor nieuwe dingen.
Als een foto met photoshop bewerkt is, is dat zeer snel te zien in de data van het bestand, daar staan alle bewerkingen aan het bestand in.

Ook heb ik bewust gevraagd om foto's van een analoge camera, dit zal waarschijnlijk doorslag gevend zijn.
Het is ook opvallend dat in de digitale camera wereld er een groot verschil zit in bepaalde technieken in de camera. De standaard huis-tuin-en-keuken-camera heeft de meest eenvoudige techniek, terwijl de duurdere en professionelere camera's andere technieken hebben, deze zijn minder stof en stoot gevoelig en daardoor zul je zelden bollen fotograveren met de professionelere camera's.

Een analoge camera heeft de beste techniek, want het licht valt direct op het negatief en heeft dus geen last van evt. software matig valen of "beschadigen" van foto's.

Als er dus bollen worden gefotografeerd met een analoge camera dan zegt dat voor mij heel veel en zal ik me er nog verder in verdiepen.
Worden er geen bollen gefotografeerd bevestigd dat mijn verhaal :)

Vandaar de vraag naar recente foto's van analoge camera's.

Groetjes Paul!

BerichtGeplaatst: 02-01-2006, 09:36:45 
Elf
Elf

:oops: Dat antwoord had ik dus nog niet gelezen :oops: maar bedankt voor de moeite om toch ff te reageren :)

BerichtGeplaatst: 02-01-2006, 17:15:10 
Elf
Elf

Ik heb geen analoge camera,
en ga er niet speciaal een kopen voor deze gelegenheid.

en ik blijf het dan vreemd vinden dat ik alleen 'stofjes' fotograveer als ik me concentreer op mn spirituele omgeving. In geen enkele andere omstandigheid. En hoe uitgebreider ik me erop richt, hoe meer bollen er gaan verschijnen.

bovendien kunnen er bij analoge foto's ook weer dingen misgaan bij de drukkerij.
Ik vond een site waar ze 2 oude lichtbol-foto's (analoog geschoten) hadden geplaatst. http://home.hetnet.nl/~lichtbol2/Old%20 ... s%20NL.htm Overigens zijn er op diezelfde site Heel veel foto's te vinden.

misschien dat je daar wat aan hebt. verder snap ik je sceptische houding, en die zou ik zeker gedeeld hebben. Uiteindelijk denk ik niet dat het er veel toe doet of iemand in orbs gelooft of niet, orbs op de foto zetten is tot nog toe ook niet erg zinvol gebleken, er is dus ook geen enkele reden om mensen die sceptisch zijn te overtuigen van zoiets.

BerichtGeplaatst: 02-01-2006, 17:43:46 
Elf
Elf

Dag mensen :lol:

Wat Paul allemaal zegt WAS ik het ook altijd mee eens, ik dacht ook altijd vuil op de lens of stofdeeltjes.
Aangezien veel mensen er om vragen en er mee "bezig" zijn dacht ik omdat ik 3 verschillende digitale camera's in huis heb , laat ik het ook eens proberen.
Ik ben gewoon op m'n slaapkamer gaan zitten en 10 foto's van de zelfde plek gemaakt met alle 3 de camera's.
En op geen 1 was er een "lichtbol" te zien.

overigens zijn het 3 totaal verschillende camera's 1 is echt zo'n goedkoop ding :lol: die andere is iets beter :lol: en die 3e is van me broer en die is voor professionele doeleinde.

Na de "gewone" foto's heb ik me zelf "open" gezet en ging weer foto's maken eerst met de goedkoopste zeg maar.. en idd van helemaal geen 1 na een kamer vol . vervolgens met de iets betere camera precies het zelfde .
Daarna de profesionele van m'n broer aangezien ik had van bij deze lijkt het me niet voor te komen ook met de woorden van m'n broer " komt door die andere die zijn niet zo best en met die van mij heb ik het nooit" was ik erg benieuwd of ze ook op deze zullen verschijnen.
En ja ook op de profesionele verschenen lichtbollen en soms zo helder dat m'n broer zelf zoiets had van mmmm dit is toch vreemd??

Ik heb dit meerdere keren herhaald en ook op verschillende plekken in huis, soms wist ik van te voren waar ze zouden verschijnen en ook dat klopte vaak .

Nu kan ik dit allemaal de schuld geven aan toeval maar dat vind ik toch iets te ver gaan :lol: ook omdat sommige bollen gewoon enorm "fel" zijn.

Dus Paul mischien ook iets voor jouw om een keer te proberen :wink:
Mischien kunnen ze uiteindelijk nog steeds verklaard worden als stof of vuil maar de manier waarop het gebeurd zet je echt an het denken :wink:

BerichtGeplaatst: 02-01-2006, 19:43:18 
Reus
Reus

Ghehe, ik zal het zeker proberen.
Maar als je wilt mag je me de originelen van die foto's wel eens toesturen als je wilt.
Dan kan ik eens eem gucken :D

Groeten Paul!

BerichtGeplaatst: 02-01-2006, 20:24:27 
Elf
Elf

ja ik zal ze anders eerst eens zetten op zo'n upload site met 3 cathegorieen van elke camera :wink:

BerichtGeplaatst: 02-01-2006, 21:03:35 
Reus
Reus

Dat kan, maar dan moet je ze niet verkleinen, dan vervalt nl. de EXIF data en die moet ik eem hebben ;)

BerichtGeplaatst: 03-01-2006, 16:26:38 
Groentje
Groentje

Heey zus geintreseerde 16
Eingelijk is het best wel spooky vind je niet ook die zwarte man die ik voor het raam zag lopen maar wat is het verschil tussen velle en onvelle lichtbollen?????????????/ :roll: :roll: :?: :?: :?: :?:

MZZL :arrow: MZZL :arrow: MZZL :arrow: MZZL

BerichtGeplaatst: 03-01-2006, 17:17:31 
Nimf
Nimf

Citeer:
Ik ben fotografe van beroep, heb echter nog nooit een lichtbol op de foto gekregen.. Ben een poosje terug zelfs naar het kerkhof gegaan om te zien of ik bollen op de foto kon krijgen.. maar toen ook niets. Kan aan mij liggen, maar ik geloof er niet erg in dat je een geest als bolletje op de foto kunt krijgen.. Ik geef de schuld aan regen, stof of vlekjes op de lens..

ik ben hier niet van thuis, dit onderwerp.

maar gedachte is sterk, misschien omdat je er niet in geloofd, dat je het nog nooit hebt gehad..?

BerichtGeplaatst: 03-01-2006, 17:37:03 
Kabouter
Kabouter

Laatst gewijzigd door Ahavael op 29-11-2007, 06:20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 329 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 18 9 10 11 1222 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00