Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 23-11-2024, 14:33:57

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 329 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 17 8 9 10 1122 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: lichtbollen
BerichtGeplaatst: 29-12-2005, 16:00:18 
Reus
Reus

oke..

ik wacht op de reactie van beautiful disaster

BerichtGeplaatst: 29-12-2005, 16:11:06 
Reus
Reus

Hmm,

Hebben jullie mijn schone verhaal gelezen elders bij fotografie?
Daar staat zoveel omschreven :D
Er is meer tussen lens en ccd sensor :lol:
Lees hier maar eens: http://forum.spirituelejongeren.nl/view ... 55&start=0

En oja, nog een ding:
Beautiful Disaster van elders in het fotografie forum schreef:
My god...

COULD EYERYBODY LAND BACK ON EARTH PLEASE?

Thank you...

Groeten Paul!

NB.: Je hoeft niet uit te gaan van mijn waarheid wat de bollen betreft, blijf bij je eigen waarheid, maar doe dit wel hier op aarde :D

BerichtGeplaatst: 29-12-2005, 17:00:23 
Reus
Reus

We hebben het gelezen maar aan die informatie hebben we weinig. Ik plaats hier ook even een foto van een lichtbol en een uitvergroting ervan. Maar wats we ons nu afvragen is of je de lichtbol van een gids, een engel en een familielid kan onderscheiden.

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 29-12-2005, 17:05:52 
Elf
Elf

haha, BD gelooft (nog) niet echt in lichtbolfoto's (vogens mij)
nog niet overtuigd...
:-)

hoe ontzettend 'down to earth' ik ook ben (mijn directe omgeving zou dit zeker beamen). Ik kan lichtbolfoto's niet meer echt ontkennen.

Ik heb heel veel tests en proeven uitgevoerd, om me ervan te verzekeren dat het niet ligt aan stofdeeltjes, of andere weerkaatsende rommel. Ik heb er een andere fotograaf naar laten kijken en erbij betrokken. Was het maar waar dat ik een down to earth verklaring kon toepassen, dat zou het stukken makkelijker maken voor mijzelf.

@geintresseerde 16;
hoe weet je uberhaupt dat die bollen een beschermengel of een gids voorstellen??? (ik tast bij mijn verklaring nog wat int duister)
dat gebaar maken van je ogen naar je lens gedoe is niet echt nodig volgens mij trouwens... miss werkt het symbolisch, maar dat heb ik nog nooit gedaan.

PS ik heb het idee dat de link me niet bij de foto brengt... kan dat kloppen???

grtz Jedia

BerichtGeplaatst: 29-12-2005, 18:11:04 
Reus
Reus

dat weet ik, maar ons vraag is dus hoe je de bollen kunt onderscheiden, of een gekleurde bol speciaal bij een gids horen ofzo. Snappen jullie wat ik nu bedoel? Het was misschien een beetje onduidelijk, maar misschien kunnen jullie ons dus daarop antwoord geven.

BerichtGeplaatst: 29-12-2005, 18:13:51 
Reus
Reus

Afbeelding

dit is die foto

BerichtGeplaatst: 29-12-2005, 21:23:50 
Kabouter
Kabouter

Wat lichtbollen betreft, wil ik absoluut niet direct spreken van lensflair (of hoe je het ook schrijft). Ik heb zelf ook een hele bult foto's weggegooid laatst. Die heb ik dit jaar in Belgie gemaakt, bij een oud klooster. Maar het waren welzeker lichtbollen, alias entiteiten. Dit weet ik niet, nadat ik de foto's zag. Maar ik had ze destijds al gevoeld toen ik de foto's nam.

Ik heb geen idee, of dit hetzelfde is op jou foto's. Wel ben ik van mening, dat die lichtbollen, als het entiteiten zijn, zomaar moeten verschijnen, en niet vanwege een of andere tekst. Dat is gewoon vreemd. Maar het zouden absoluut wel zulke foto's kunnen zijn :)

BerichtGeplaatst: 30-12-2005, 00:10:37 
Nimf
Nimf

Mooie foto's !

Denk nu niet dat er een "toverspreuk" voor is om bollen op de foto te toveren want dat is er niet. Mij lukt het iig niet om lichtbollen te fotograferen tot nu toe. Ook niet als ik het zinnetje van jou zeg.

BerichtGeplaatst: 30-12-2005, 08:54:09 
Reus
Reus

Je kan aan de bollen zelf volgens mij niet zien of het bekende zijn of dat het een gids is of een andere entiteit.. Het ligt aan wat je voelt.. Volgens mij als je die foto's wilt maken moet je je helemaal open stellen en voelen of het goed is.. Ook heb ik hier verder nog wat geschreven,, misschien dat je daar nog wat aan hebt?!

http://forum.spirituelejongeren.nl/viewtopic.php?t=3915

Verder wil ik zeggen dat ik wel het gevoel heb dat je een paar aardig mooie orbs gefotografeerd hebt ;)

xxx Sanne

and be loved
in return

BerichtGeplaatst: 30-12-2005, 10:37:18 
Reus
Reus

Ik blijf idd zeer sceptisch.
Dermate sceptisch dat ik het eerst zelf moet zien gebeuren met mijn eigen camera's dus met mijn digitale en met mijn analoge, want de "orbs" moeten dan dus ook op film te voorschijn komen, voordat ik het kan gaan geloven.

Een mooi voorbeeld van een persoon welke ik 100% niet vertrouw (wantrouw is zo'n naar woord) en dat is Robert ten Broeke.
Sinds hij op tv is geweest met zijn bolletjes en foto's krijgt iedereen ineens kriebels en vinden ze alle bolletjes orbs, goed dit mag best.
Maar als we in zijn boek kijken zien we foto's staan welke ik echt een te hoog science fiction gehalte in terug vind.
Kom op zeg, foto's uit een andere dimensie. Nu zal dat wellicht wel mogelijk zijn, maar dit exacte effect kun je in 3 tellen creeeren met photoshop. Het ziet er dermate onrealistisch en vooral gemaakt uit dat ik bij mijn sceptische houding blijf.

Dan hebben we ook nog de groep Scepsis, deze groep heeft Robert met het verwijt van kijkersbedrog belasterd, of ze een punt hebben, wellicht, maar wie weet ook niet.
Alleen op deze manier komt het niet in een goed daglicht te staan, de spirituele wereld.

Het moet geen hype worden, mensen!
En op deze manier gebeurd dat wel, och lieve mensen, ik hoop dat de rust mbt. lichtbollen rustiger word in Nederland.
Blijf hier echter wel posten en reageren waar en wanneer jullie willen.
Ik, hoe sceptisch ik ben, kom zo nu en dan ook twijfel achtige dingen tegen. Mijn sceptische houding is er nog, maar als ik overtuigd word, kan dit veranderen.

Ik ben benieuwd.

Groeten Paul!

BerichtGeplaatst: 30-12-2005, 10:47:34 
Nimf
Nimf

Paul. Ik ben het iig helemaal met je eens dat spiritualiteit een beetje een hype begint te worden. Maar misschien is het voor alle mensen die onwetend wat alles is aan de hype meedoen wel een "opener" dat ze erna echt nieuwschierig worden en verder willen gaan in hun nieuwschierigheid naar het ontastbare. Persoonlijk vind ik Robbert een heel goed medium. Ik heb ook z'n boek gelezen en vond ook sommige dingen een beetje gefantaseerd klinken. Maar wie zegt dat hij niet gewoon een gave heeft op een manier die we nog nooit eerder tegen gekomen zijn en dat hij daaom juist zoveel kritiek krijgt van iederen.

Gr, Brian

BerichtGeplaatst: 30-12-2005, 12:53:40 
Admin
Admin

Heren, het gaat hier over lichtbollen. Niet over Robbert :) Daar bestaat al een topic voor. Mijn reden van ingrijpen hier is dat dit al gauw een topic word dat over Robbert zal gaan :) Beetje ontopic blijven dan dus ...

Wat betreft die lichtbollen, of Orbs wat het word genoemd .. Het valt mij op dat deze pas hot zijn geworden sinds dat de digitale camera's zijn gaan overheersen. Blijkbaar kunnen Orbs enkel door digitale camera's worden vastgelegd. Als entiteiten zich willen laten zien, in de vorm van lichtbollen, waarom dan enkel op digitale camera's?

Ik weet wel dat ik soms foto's maak, die helemaal vol staan met deze verschijnsellen. En dat vind ik eerlijk gezegd nogal jammer :D Ik maak per slot een foto van wat ik zie en dan verpesten die 'Orbs' de hele foto :)

BerichtGeplaatst: 30-12-2005, 12:56:17 
Elf
Elf

Wat ik dan dus weer vreemd vind Paul is dat er op foto's waar ik en 3 van mijn kids op staan lichtbollen te zien zijn en op foto's met andere kind en mijn man dan niet terwijl ik doorgaans alle foto's maak.en doorgaans ook meteen een serie na elkaar enzo dus ook met andere kind rond hetzelfde tijdstip enzo......
Zelfde verhaal met een van de 2 honden toendestijds.........

BerichtGeplaatst: 30-12-2005, 16:50:05 
Elf
Elf

Ik vind het opvallend dat ik alleen orbs op de foto krijg als ik me concentreer op mijn geestelijke omgeving (me openstel). Heb ik geen intentie om ze te fotograveren, dan zijn ze er ook vrijwel nooit.

Ik weet niet of ze er pas zijn sinds de digitale camera, op sommige foto's van vroeger schijn je ook wel is lichtbolachtige plaatjes te zien. Ik weet niet... misschien dat het met elkaar verband houd.

BerichtGeplaatst: 31-12-2005, 17:22:57 
Reus
Reus

Sommige maken die foto's met een zinnetje (ik dus) maar anderen lukt het ook zonder een zin om ze vast te leggen. Ik zelf had aan het begin ook mijn twijfels. Dus mijn vriendin en ik wilde het ook weleens proberen. We houden ons hier best wel veel mee bezig. We proberen ook onze eigen gids te elren kennen. Maar nu dwaal ik af :P

Van te voren hebben we gecontroleerd of er geen vuil op de lens zat, niet te fel licht. Dus het is zeker geen stof. Het was best raar. We hebben nog meer foto's gemaakt. We zaten ze te bekijken en opeens kregen we het heel erg koud..bij 1 van die foto's. Na een paar minuten was het verdwenen. :?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 329 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 17 8 9 10 1122 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00