ik ben eigenlijk vanuit een zekere scepsis van die foto's gaan maken.
Ik geloofde er niet veel van,en ik weet dat de meesten er ook niks van geloven.
opvallend genoeg kreeg ik (zeker bij een wat donkere achtergrond) bijna gelijk allemaal lichtbollen op de foto, die ik er normaal gesproken nooit op heb staan. Ik was enigsinds gechockeert, maar kan het niet meer af doen als 'een grote onzin' . Telkens als ik de intentie heb 'iets geestelijks' te concentreren, vooral na meditatie/ of bij concentratie, krijg ik allerlei voor mij onverklaarbare bollen op de foto. Opvallend is, dat als ik deze intenties niet heb, ik steevast ook die bollen NOOIT zie op foto's.
Ik zorg daarbij overigens zo veel mogelijk dat ik niet tegen lichten in fotograveer, of op reflecterende voorwerpen (zoals ruiten spiegels en tv's).
Men vertelde mij dat stofdeeltjes invloed konden hebben op de foto's die je maakt, dat dat reflecteerd ed. Dus ik maakte wat foto's waarbij ik me op mn (geestelijke) omgeving richtte, wederom op 9 van de 10 foto's lichtbolachtige dingen. Vervolgens heb ik in mn kamer al mn kussens uitgeschud, de bank afgeklopt en mn deken uitgeschud. Heb toen weer (zonder intentie) foto's gemaakt. 10 van de 10 foto's zonder bollen oid.
Ik ben me al te goed bewust van de scepsis rond dit onderwerp. Ikzelf was (en blijf) ook bijzonder sceptisch over dit soort dingen. Maargoed, dit is een spiritueel forum, waar nog wel gekkere verhalen staan. Dus dit moet daar toch wel tussen kunnen vind ik.
Maargoed kleurtje om je vraag deels te beantwoorden. Ik weet niet of het gevaarlijk is, ik heb er vaak geen negatief gevoel bij, en als ik dat wel heb maak ik geen foto's.
hoe je die foto's het beste kan maken is (bij mij iig) met een wat donkerdere achtergrond, tijdens/ na meditatie, en dus voorkomen dat je reflecterende of lichtgevende voorwerpen op de foto zet, dat ondermijnt enigsinds de betrouwbaarheid vind ik.
en verder denk ik niet dat het erg zinvol is eigenlijk. Je kan er verder niks mee, behalve het aan mensen laten zien. Maar de meeste mensen geloven uiteindelijk toch wat ze zelf willen geloven (dat mag ook gelukkig), dus het telt ook niet echt als bewijs vaak. tja.
|