Citeer:
1 de muziek word er geweldig door (en dat is voor mij misschien wel 1 van de grootste redenen)
Toch grappig dat je denkt iets buiten jezelf nodig te hebben om goede muziek te maken. Deze reden gebruikte veel van mijn oude maten ook maar sinds ze gestopt zijn en veel meer bij zichzelf zijn spelen ze veel mooier en is hun plezier erin ook vergroot.
Citeer:
2 Ik kan er heerlijk van slapen (ben altijd al iemand gewest met flinke slaapproblemen, en dit was voor mij ook 1 van de redenen, samen met de muziek, om er geen afstand van te nemen)
Deze heb ik ook jaren lang gebruikt. Maar vijf minuten mediteren werkt veel beter, je wordt veel beter wakker s'ochtends, het gezonder en goedkoper.
Citeer:
3 inderdaad je gaat er een beetje van in je eigen wereldje leven, en dat zie ik wel als een voordeel ook al begrijpen dat de meeste mensen niet
Tuurlijk voelt het prettig omdat het lekker veilig is. Maar het is niet echt.... je creeert een illusie binnen de illusie. Plus het is lekker makkelijk want je hoeft niet naar je ware gevoelens ed te kijken want die verdwijnen wanneer je rookt.
Citeer:
4 ontspanning
Ten koste van wat? Opnieuw geldt hier dat je iets buiten jezelf nodig hebt om te ontspannen. Ben je dan wel ontspannen of lijkt het maar zo omdat er door het blowen een boel is uitgeschakeld van de geest.
Citeer:
5 wat je zegt over dat je er depresief van werd enzow is bij mij eigenlijk het tegenover gestelde...
op het moment van blowen niet maar juist de momenten dat ik niet blowde. Hoewel het natuurlijk gewoon nog aanwezig was nadat er geblowd was maar dat merk je niet meer. Het is allemaal wel prima...
Citeer:
najah er zijn er nog wel meerdere
Vast wel maar wat ik bedoelde is wat anders. Iedereen weet dat blowen eigenlijk niet goed is voor zowel lichaam als geest. Toch doe je het en daar creeer je allerlei redenen voor 'om het goed te praten'. Maar ergens diep weet je dat je het niet nodig hebt en toch doe je het. Ergens laat je toe dat je destructieve middelen mag gebruiken op jezelf. Maar waarom... Dat kan alleen maar als je ergens niet gelukkig mee bent. Dat 'moet' je zien te vinden, waar komt dat vandaan en wat kan je ermee om het te
veranderen.
edger