Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-11-2024, 21:02:26

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Stoppen met blowen
BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 11:35:04 
Elf
Elf

ik blow nu al zoon 6 jaar en het heeft me raar genoeg met heel veel geholpen, maar de tijd komt eraan dat ik mezelf moet helpen ipv dat de wiet dat doet :P
als ik echt wil stoppen dan weet ik zeker dat ik dat kan, het enigste probleem is dat ik het niet echt wil :S
aan de andere kant besef ik dat ik niet altijd door kan gaan met het leventje dat ik nu heb, dit wil ik ook niet, maar er is nog niet echt een keerpunt geweest
zou er wel een keerpunt komen?
zou ik em zelf moeten maken?

Berichtenonderwerp: Re: Stoppen met blowen
BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 12:06:34 
Groentje
Groentje

Nja bij jou was het nog erger dan ik... want jij gebruikt zelfs de wiet om in slaap te komen... Ik had het nergens voor nodig... k kon altijd wel slapen, en heb het nergens tegen gebruikt. Ik ben nu gestopt, en realiseerde dat ik er alleen maar van geleerd hebt, ik ben er sterker door geworden want ik ervaar nu hoe het is om op je eigen benen contact met iemand te maken als je niet dronken en stoned bent (kijk maar naar de xinix afgelopen keer Dr. Ska ;) ) ik was gewoon mijzelf, en ik was helemaal los. Ik had het naar mijn zin, en was niet eens moe of zwaar... Het was voor mij rot om te stoppen eerst want iedereen die blowde... maar nu waren degene waar ik het meest mee omgaan gestopt (wegens geloofsverheldering) en het was voor mij wel een knop die ik om moest zetten. Het is gelukt, en het scheelt in mijn portemonnee, en ik leef veel helderder.. En Dr. Ska... om eerlijk te zijn (jou kennende) maakte ik mij af en toe best vaak bezorgt.. k las de berichten die je hier postte op dit forum en daar schrok ik nog meer van (omdat dat een andere kant was van jou) ik had het gevoel dat dat kwam door blowen, maar je zegt zelf van niet. Maar stop niet voor andere, maar voor jezelf. En het leventje wat je nu deelt... komt natuurlijk niet alleen van jezelf, maar ook van je omgeving (Johan!!) k bedoel... kijk hoe hij het heeft? zo wil je tog ook niet worden!! Het is een goede jongen, maar het kan beter.. net als bij jou! Als ik het zo hoor, vind ik dat je eens volwassen moet zijn daarover, en moet kijken waar je mee bezig bent, als je niet eens meer zonder drugs kan leven? wil je dan altijd zo blijven? en muziek word misschien beter door blowen! maar weetje nog dat je vertelde: Haha, de band ging goed man!! en ik had niet eens geblowd, dan ben ik tenminste niet zo duf!! Dat is mijn ook mijn mening er over :) Knuffel..

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 12:13:39 
Elf
Elf

hahah erikje wat er met johan aan de hand is heeft weinig tot niets met wiet te maken, aangezien ik net zo veel blow maar het toch beter aanpakt, als ik doorga met blowen zal ik echt niet in hetzelfde pakketje belanden als skadude, onmogelijk hoe kun je dat zelfs vergelijken, skadude is een totaal ander persoon met andere ideen gedachtens, okeej vaak denken we op hetzelfde moment dezelfde gedachtes, maar goed, wees niet bang ik laat het niet zo ver gaan als skadude, en vergeet niet dat skadude veel meer heeft gedaan dan alleen blowen, ik hou het alleen bij het blowen, maar ja de vraag is dus nog voor hoe lang ;)
het komt ooit wel een keer goed, ik heb mezelf altijd voorgenomen, als ik een nieuwe vriendin heb zal ik gaan stoppen met blowen, omdat ik dan ook niet zo vaak met skadude en SKAnton zal omgaan zou de wat makkelijker voor me zijn, nu besef ik dat als ik een nieuwe vriendin wil dat ik eerst zal moeten stoppen met blowen, en dan pas klaar ben voor een vrienden, dus ja

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 12:13:58 
Elf
Elf

ik heb een keer punt gehad dat ik met bijna alles stopte ineens :wink:

En ik gebruikte veel heel veel maar niet alleen wiet.

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 12:17:10 
Groentje
Groentje

Haha :P maar wanneer jij een vriendin krijg... pff :P das weer een ander verhaal :P misschien kan je beter van taktiek veranderen en eerst stoppen en daarna een meid zoeken :P want straks heb je weer een wijf die vet veel blowt... en dan heb je dat weer, dan kom je er ook niet vanaf!!

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 12:25:53 
Elf
Elf

Citeer:
nu besef ik dat als ik een nieuwe vriendin wil dat ik eerst zal moeten stoppen met blowen, en dan pas klaar ben voor een vrienden, dus ja

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 12:36:58 
Kabouter
Kabouter

Ska, als ik het zo lees dan leef je in illusie. Wiet roken en in behoorlijke mate heeft echt geen positieve invloed op je leven. Tuurlijk het kan een aantal jaar leuk zijn, samen met vrienden lekker stoned zijn maar uiteindelijk sluit het je af van de wereld. Althans zo heb ik het ervaren en gezien bij vele om me heen. Ik heb negen jaar heel veel gerookt en zeker de laatste vier daar van was het een pure vlucht voor me eigen. Elke keer hield ik me weer voor, als er dit of dat gebeurt dan stop ik ermee. Maar nee hoor ik leefde in een droom wereld. De ene dag wilde ik stoppen de andere weer niet. Maar vooral wanneer een wiet zak op tafel had liggen vond ik het allemaal wel prima.
Het ging bij pas aan me vreten toen ik me steeds meer spiritueel bewust werd maar niet verder kom omdat ik zoveel blowde. (heb daarnaast overigens vele andere soorten drugs gebruikt maar dat had ik altijd weer snel gezien). Doordat ik niet kon groeien werd ik steeds negatiever en depressiever. Maar dat terzijde. Willen stoppen met drugs voor een ander werkt niet! Je blowt voor een reden ga daar naar opzoek en er mee aan de slag. Zowel bij mezelf als al de vele blowers die ik gekend heb en nog ken heeft te maken met liefde voor jezelf. Houden van jezelf.

Tot zo ver, edger

Leef in Liefde

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 12:46:13 
Groentje
Groentje

Hej ben ik mee eens!! en ik kan niet lezen :P sorry 8) En ik verw8 niet dat je zoals SKADude word... Maar ik hoop dat je niet zo word :) Couse I Care!! :wink:

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 12:47:18 
Elf
Elf

okeej de redenen waarom ik blow heb ik voormezelf al een tijdje geleden gevonden
1 de muziek word er geweldig door (en dat is voor mij misschien wel 1 van de grootste redenen)
2 Ik kan er heerlijk van slapen (ben altijd al iemand gewest met flinke slaapproblemen, en dit was voor mij ook 1 van de redenen, samen met de muziek, om er geen afstand van te nemen)
3 inderdaad je gaat er een beetje van in je eigen wereldje leven, en dat zie ik wel als een voordeel ook al begrijpen dat de meeste mensen niet
4 ontspanning
5 wat je zegt over dat je er depresief van werd enzow is bij mij eigenlijk het tegenover gestelde...
najah er zijn er nog wel meerdere
majah ik denk toch dat het keerpunt is gekomen en dat ik maar moet gaan stoppen, t zal niet snel en in 1 keer gebeuren, maar in een gelijknamige afname,
@ erik zorg er bij deze voor dat ik mezelf hier ook echt aan hou!
geef me ff een duwtje in de rug als ik ff niet meer vooruitkom
kweet dat ik dat zelf zou moeten doen, maar k vraag me af of ik dat ik dat ook echt zal doen

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 12:50:39 
Groentje
Groentje

Als SKADUDE zou stoppen met smoken krijgen we een bbq van der ma, misschien bij jou ook wel ;) come join the club :D (ben ik ook niet meer alleen) :arrow: *duwt Dr. Ska*

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 12:57:14 
Elf
Elf

ja ik weet het eigenlijk zou het zo moeten gaan dat iedereen tot het besef komt dat we moeten stoppen, zo elkaar kunnen helpen en duwen ;)

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 13:13:38 
Groentje
Groentje

dat gebeurt nu al bij mij dus :P best fijn eingelijk!! Maar wees niet bang om de eerste te zijn die met dat idee komt :P wees eens eigenwijs :P of volwassen :P HahaA :oops: moet ik zeggen :P

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 13:33:13 
Kabouter
Kabouter

Citeer:
1 de muziek word er geweldig door (en dat is voor mij misschien wel 1 van de grootste redenen)

Toch grappig dat je denkt iets buiten jezelf nodig te hebben om goede muziek te maken. Deze reden gebruikte veel van mijn oude maten ook maar sinds ze gestopt zijn en veel meer bij zichzelf zijn spelen ze veel mooier en is hun plezier erin ook vergroot.
Citeer:
2 Ik kan er heerlijk van slapen (ben altijd al iemand gewest met flinke slaapproblemen, en dit was voor mij ook 1 van de redenen, samen met de muziek, om er geen afstand van te nemen)

Deze heb ik ook jaren lang gebruikt. Maar vijf minuten mediteren werkt veel beter, je wordt veel beter wakker s'ochtends, het gezonder en goedkoper.
Citeer:
3 inderdaad je gaat er een beetje van in je eigen wereldje leven, en dat zie ik wel als een voordeel ook al begrijpen dat de meeste mensen niet

Tuurlijk voelt het prettig omdat het lekker veilig is. Maar het is niet echt.... je creeert een illusie binnen de illusie. Plus het is lekker makkelijk want je hoeft niet naar je ware gevoelens ed te kijken want die verdwijnen wanneer je rookt.
Citeer:
4 ontspanning

Ten koste van wat? Opnieuw geldt hier dat je iets buiten jezelf nodig hebt om te ontspannen. Ben je dan wel ontspannen of lijkt het maar zo omdat er door het blowen een boel is uitgeschakeld van de geest.
Citeer:
5 wat je zegt over dat je er depresief van werd enzow is bij mij eigenlijk het tegenover gestelde...

op het moment van blowen niet maar juist de momenten dat ik niet blowde. Hoewel het natuurlijk gewoon nog aanwezig was nadat er geblowd was maar dat merk je niet meer. Het is allemaal wel prima...
Citeer:
najah er zijn er nog wel meerdere

Vast wel maar wat ik bedoelde is wat anders. Iedereen weet dat blowen eigenlijk niet goed is voor zowel lichaam als geest. Toch doe je het en daar creeer je allerlei redenen voor 'om het goed te praten'. Maar ergens diep weet je dat je het niet nodig hebt en toch doe je het. Ergens laat je toe dat je destructieve middelen mag gebruiken op jezelf. Maar waarom... Dat kan alleen maar als je ergens niet gelukkig mee bent. Dat 'moet' je zien te vinden, waar komt dat vandaan en wat kan je ermee om het te
veranderen.

edger

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 13:42:06 
Elf
Elf

ik weet niet of ik nou gewoon koppig ben of dat jij mijn waarheid niet helemaal ziet, tuurlijk je hebt wel gelijk met wat je zegt, maar wiet is voor mij niet destructief, je maakt hem zelf destructief zo kun je het ook als het tegenovergestelde maken, dat is wat ik heb gedaan
ik voel me niet depri als ik nuchter ben, ik voel me niet depri als ik stoned ben
als ik stoned ben sluit ik niet een deel van mijn geest af, maar juist mijn lichaam, mn geest word er sterker door, en gaat meer openstaan, als ik stoned ben kan ik lekker in mn onbewustzijn knutselen (inderdaad als ik nuchter ben kan ik dat ook, en doe ik ook, maar anders dan als ik stoned ben)
nogmaals ik geef je gelijk met wat je zegt, maar toch lijken de dingen voor mij anders te zijn
maar ik weet niet niet of ik nou mezelf gewoon voorlieg, ik zou zoiets nooit doen, maar je brengt me aan het twijfelen
ik weet ook dat blowen een negatief effect heeft op mij en dat is dat ik daardoor eigenlijk niet echt bereikbaar ben voor de buitenwereld
dat is coor mij het enige nadeel, maar ook het punt wat me het meeste aanspreekt

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 13:53:40 
Groentje
Groentje

geest verruimend hé ;) maar snap wel dat er ook verkeerde dingen in je geest kunnen komen ;)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00