Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 25-11-2024, 08:39:33

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29-09-2005, 15:36:26 
Groentje
Groentje

dat klinkt wel heel negatief, maar het is een beetje aansluitend bij een topic van Pluisje in mei. (Waarom "moet" je iets hebben?) Ik "heb" of "kan " eigenlijk helemaal niks bijzonders. :cry: Het verbaast me wel eens dat vrienden van me wel aura's en/of entiteiten kunnen zien, terwijl ze er bang voor zijn. En ik zou juist wel graag bijvoorbeeld contact kunnen leggen met overleden zielen. Maar hoe hard ik ook probeer (ja, ik weet het, dat moet ik juist niet doen :oops: ), ik ervaar niks en voor mijn moeder geldt hetzelfde. Sterker nog, het lijkt wel of mijn ego "te sterk is" om me dicht bij mijn eigen hogere ik te laten komen of dat ik uberhaupt over intuitie beschik :!: Misschien heeft het ermee te maken dat ik erg nuchter ben? Kan een eventuele angst voor het onzekere een rol spelen? Of is het een kwestie van geduld en is het misschien zelfs juist mijn levensles om niet juist te willen wat ik niet heb of kan? Ik heb wel het idee dat ik de laatste tijd in de goede richting zit. Misschien dat de reiki inwijding van volgende week me meer inzicht in mezelf en mijn ontwikkeling/mogelijkheden geeft?

Nou, het is meer een soort monoloog geworden, maar hopelijk heeft iemand advies voor me.... :?: Overigens begrijp ik dat het niet altijd leuk is om een paranormale gave te hebben.

BerichtGeplaatst: 29-09-2005, 15:50:33 
Dwerg
Dwerg

Waarom wil je graag wat hebben?

BerichtGeplaatst: 29-09-2005, 16:10:33 
Citeer:

als je eerlijk bent iedereen wil wel iets hebben 8)

vanessa

BerichtGeplaatst: 29-09-2005, 16:16:32 
Reus
Reus

Kom ik misschien met een rechtse hoek:

Juist door je "waarom kan ik niks" ZIE je ook jezelf niet. Je ziet nu het persoon die niks kan... en of je er nou teveel op vestigd of niet, het gaat erom dat je jezelf kan accepteren wie je bent en wie je niet bent.

Waarom zou je bevestiging zoeken bij Reiki inwijdingen, zij zullen je niet helpen aan je zelf vertrouwen. Dit moet je zelf doen. Je moet zelf geloven. En het spirituele 'met geestjes praten en dergelijke' maakt je niet wie je bent, net zo min de kleren die je draagt of het geld op je bankrekening. Het geeft je status, maar geen eigenwaarde.

Ik zou zeggen richt je eerst meer op het binnenste van jezelf, en probeer daar eens gelukkig mee te worden.

groets,

BerichtGeplaatst: 29-09-2005, 16:19:37 
Dwerg
Dwerg

neske schreef:
Citeer:

als je eerlijk bent iedereen wil wel iets hebben 8)
vanessa

Yep iedereen wil iets bijzonders hebben, en ook iedereen heeft een reden dat hij of zij dat bijzondere wil hebben. En dat is wat ik vraag. De reden... Gewoon intresse.

Behalve als je bedoeld iedereen wil een spirituele gave hebben, want dat is niet zo.

BerichtGeplaatst: 29-09-2005, 16:30:19 
Citeer:
Behalve als je bedoeld iedereen wil een spirituele gave hebben, want dat is niet zo.

Nee dat bedoel ik niet maar ik kan wel begrijpen als je je op je spirituele pad begeeft en forum's bezoekt dat je dan wel een moment hebt van "heb ik nu echt niets"
Maar ook dat gaat terug voorbij maar als je intresse hier ligt t'ja.... dan is het ook wel leuk als jezelf eens iets ervaart :wink:

Liefs vanessa :kiss:

BerichtGeplaatst: 30-09-2005, 10:43:17 
Reus
Reus

Waarom moet iedereen iets spiritueels hebben?

Ik sluit me aan bij Anubis.
Het meeste begint bij het kijken naar jezelf.
Je hoeft niet paranormaal begaafd te zijn om speciaal of bijzonder te zijn.

Verder denk ik ook niet dat een Reiki inwijding je hier verder in helpt.
Bij mij absoluut niet in ieder geval.

Ik heb het idee dat je té graag wilt. En daarom blokkeer je alles onbewust ;)

Daarnaast zouden veel mensen helemaal niet paranormaal begaafd willen zijn. Zo leuk is het niet om steeds beelden te zien, stemmen te horen of emoties en ziektes te voelen.
Denk daar ook aan voordat je hier iets over zegt ;)

BerichtGeplaatst: 30-09-2005, 10:56:22 
Groentje
Groentje

hartelijk dank voor de reacties,
Het is zeker niet zo dat ik ook "zo'n kunstje wil kunnen" of iets dergelijks en misschien ben ik ook wel te hard aan het proberen. Maar ik zou graag nuttiger willen zijn. En ik voel ook wel dat ik de goede kant op ga met het spirituele en dat ik iets bij kan dragen aan de wereld en mijn eigen ontwikkeling. Alleen ben ik er nog niet achter op welke wijze zich dat dan bij mij manifesteert en daardoor zit ik "met opgekropte energie" en zoek ik naar een uitingsvorm. Gisteren ben ik maar eens achter de computer gaan zitten om een spiritueel kinderboek te gaan schrijven.
Ik hoop van mijn reiki inwijding dat mijn energie beter gaat stromen en blokkades oplost of me in elk geval laat merken waar de blokkades zitten zodat ik daarna weer volledig mezelf kan zijn. Voor mijn gevoel zit ik momenteel een beetje vast in mijn eigen gevangenis :cry:
Maar ik ben vastberaden om uit te breken. Wellicht dat ik op dit forum nog eens om hulp mag vragen...?

BerichtGeplaatst: 30-09-2005, 11:01:18 
Reus
Reus

Tuurlijk, daar is dit forum toch voor?? :D

Reiki kan wel helpen om blokkades te openen.
Maar denk er aan dart Reiki wel voor jezelf is.
En dat je het niet doet om anderen te helpen.

Anderen kunnen helpen begint namelijk bij jezelf.
Zolang jij niet helemaal op orde bent, kun je anderen ook niet optimaal helpen.
Klinkt misschien heel raar, maar mijn eigen ervaringen hebben me dit keer op keer laten zien ;)
Zodra ik niet lekker in mijn vel zit, blokkeert eigenlijk alles.
En wanneer het weer beter gaat, opent het langzaamaan weer.

Veel succes ;)

Enne, je mag me altijd een pb sturen hoor.

BerichtGeplaatst: 30-09-2005, 18:17:36 
Elf
Elf

let vooral op de kleine dingen :wink:

BerichtGeplaatst: 01-10-2005, 16:27:45 
Dwerg
Dwerg

sneeuwstormpje schreef:
Maar ik zou graag nuttiger willen zijn.

Dat vind ik een hele mooie reden.

Bedenk alleen wel dat niet iedereen geholpen wil worden. En waarom wil je anderen helpen terwijl je zelf nog veel blokkade's heb? Help eerst jezelf, en van daaruit kan je anderen vanzelf ook helpen.

Praten is soms een van de mooiste geneeswijzes trouwens.

BerichtGeplaatst: 11-10-2005, 21:12:26 
Groentje
Groentje

hey ik ben het eens dat je aan je zelfvertrouwen moet werken enzo, maar weet iemand daar ook een goede manier voor?
je doet dat tenslotte niet 123

BerichtGeplaatst: 20-10-2005, 23:45:58 
Dwerg
Dwerg

just2be schreef:
hey ik ben het eens dat je aan je zelfvertrouwen moet werken enzo, maar weet iemand daar ook een goede manier voor?
je doet dat tenslotte niet 123

Precies zoals je het zegt, dat gaat niet 123 met grote stappen.. gewoon kleine stapjes tegelijk. En het hangt heel erg af van waar je je zelfvertrouwen in kwijt bent, hoe de oplossing is.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00