Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-11-2024, 20:21:22

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Mesoloog
BerichtGeplaatst: 08-10-2005, 13:27:39 
Nimf
Nimf

Heyhey

Ik ga binnenkort naar een mesoloog. Heeft iemand daar ervaringen mee?

Liefs Indira

kleintje: ik heb de link verwijderd, omdat deze commercieel was..

Berichtenonderwerp: Re: Mesoloog
BerichtGeplaatst: 08-10-2005, 14:41:16 
Reus
Reus

Hieronder staat meer over Mesologie en een mesoloog. Ik hoop jullie genoeg en juist geïnformeerd te hebben, zo niet moet je het maar ff zeggen :D

wat is mesologie

Mesologie is een geneeskundig concept waarin reguliere geneeskunde en alternatieve geneeskunde samengebracht worden.
Mesologie heeft drie belangrijke eikpunten. Deze zal ik hieronder toelichten.

een mens reageert als eenheid

Als mens reageer je op je omgeving. Mesologie gaat er vanuit dat een mens dit doet als eenheid. Impulsen vanuit de omgeving uiten zich op verschillende vlakken (emotioneel, mentaal, fysiek). De mens reageert dus als geheel. Fysieke klachten zijn volgens de Mesologie dus gerelateerd aan Mentale of Emotionele klachten.

er is samenhang tussen functie en dysfunctie

het functioneren en het niet functioneren van organen, spieren e.a delen van het lichaam is in samenhang. Uit deze samenhang valt een diagnose te stellen.
Hiermee wordt bedoelt dat bijvoorbeeld vermoeidheid een symptoom is van het dysfunctioneren van een onderdeel in het lichaam.

Het menselijk lichaam is in staat zichzelf op orde te stellen

Het menselijk lichaam is in staat zichzelf aan te passen op zijn omgeving waardoor het in staat is impulsen op een "niet schadelijke" te verwerken.

kortom: Waar de reguliere geneeskunde zich bezighoud met celverandering, haar besturing (het zenuwstelsel) en deze probeert te reguleren door het zenuwstelsel te beïnvloeden met medicijnen en celverandering tegen probeert te gaan door middel van chirurgie of medicijnen. Gaat Mesologie in op de omgeving van de cel. Zoals het menselijk lichaam reageert op zijn omgeving, reageert een cel op zijn omgeving.

Mesologie is dus een geneeskunde waar door middel van het aanpassen van patronen (hetzij voeding, psyche, ed..) gewerkt wordt aan een oplossing van het probleem, in plaats van een oplossing van de klacht.

wat is een mesoloog
Een mesoloog is een arts die door te kijken naar het lichaam als geheel een oplossing zoekt voor het probleem waardoor klachten ontstaan.

BerichtGeplaatst: 08-10-2005, 14:47:16 
Reus
Reus

waarom ga je naar een mesoloog als ik het vragen mag?
Heb je bepaalde fysieke klachten?

BerichtGeplaatst: 10-10-2005, 12:24:34 
Nimf
Nimf

Jahoor dat mag je best vragen;)

ik heb best wel het idee dat er het een en ander niet goed zit, uit evenwicht or whatever.

Aangezien bloedtests niets laten zien, en mijn moeder hier mee aan kwam, dahct ik hey dat kan best waardevol zijn. Dacht eerder om eens naar iemand die met reiki werkt te gaan, maar dit is wat breder.

Ik ben, ooit al is genoemd, nog steeds erg moe( snel moe, niet contstant moe) voel me niet fijn, vaak niet erg vrolijk ( niet saggo maar gwoon geen zin en geen plezier hebben als je aant stappen bent bijv.)hoofdpijn, soms niet veel energie/fut.ik kan niet erg veel hebben met drukte en etc, en er zit gewoon ook erg veel dwars.

Velen kleine klachten waar ik helemaal gek van word. voooor een bepaalde tijd was ik nooit ziek, tot en met 3 a 4 jaar geleden had ik nooit griep, misschien 1 keer in een jaar een beetje verkoude, kon ik alles, ik sporten bijvoorbeeld 6 keer per week waarvan 2 halve dagen op de boerderij helpen( hooien, maaien, uitmesten, beesten eten geven ) en paardrijden en etc was. nooit hoofdpijn.

vandaar.

Liefs Indira

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00