Lieve Mensen,
Ik behoor nog tot de categorieen waarin ik opzoek ben naar mijzelf, met alle gevolgen van dien. Depressies, maar ook momenten van intens geluk en verdriet. Ik ga veel confrontaties aan, maar ik ben ook erg nieuwschierig naar mijn gids en het Hogere bewustzijn.
Nu kreeg ik op de beurs in rijswijk een boekje in mijn hand waarin werd duidelijk gemaakt dat Channelen heel gevaarlijk is, dat je niet weet wat voor krachten je tot je neemt en dat de kans zeer aanwezig is dat deze krachten welleens van de duivel kunnen zijn. In dat boekje stonden veel referenties naar de bijbel, waarin ook gewaarschuwd werd voor de streken van de duivel. De vrouw schrijft ook dat zij een jaar in een Ashram heeft gezeten.. En in eerste instantie zeer positieve gevoelens kreeg, maar dat die naar enkele maanden omzetten in helse pijnen en klachten. Ze zegt dat het heel goed kan zijn door je open te zetten, je ook kwade geesten op kan roepen en daardoor lichamelijke klachten kunt krijgen. Haar stelling is dat wij ons moeten beroepen op Jezus en hem moeten danken voor onze gaven en hem niet moeten zien als een van de vele spirituele leiders.
Het staat zo overtuigend geschreven dat ik in eerste instantie heel bang werd. Ik dacht stel dat een gids zich voordoet als een gids, maar eigenlijk een kwaad persoon is.. Of stel dat ik probeer te channelen en ik zet mij open voor kwade krachten waar ik mij niet bewust ben met wat ik aan het doen ben. Langzamerhand kom ik wel tot bezinning en kijk ik terug, naar wat ik al bereikt heb. Ik weet dat angst een slechte raadgever is..
De website van mevrouw Martie Diepring is
http://www.paraparaat.nl
het boekje heet:
Een zoektocht door de wereld van het paranormale
Met welke krachten komen wij in aanraking?
door: Martie Dieperink
november 1999.
Jammer genoeg staat het boekje niet online, maar daarover heb ik al contact met haar opgenomen omdat ik graag een discussie wil zien.
Ik zou iedereen willen oproepen om deze website te lezen en hier een discussie over willen voeren. Misschien kunnen we een tegen stuk schrijven waarin wij ook bewijzen of gevoelens kunnen duidelijk maken. Ik ben namelijk zeer omstemt over het feit dat mensen bang gemaakt worden.
Ze beweert dat je niet op je gevoel kunt vertrouwen? Dat gevoel misleidend kan zijn.
ik hoef maar naar mijzelf of naar alle andere hulpbehoefende mensen te kijken die op zo'n beurs lopen. Ons word angst aangejaagd en daar schiet niemand wat mee op.