Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 25-11-2024, 20:51:42

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Wazig gevoel
BerichtGeplaatst: 30-07-2005, 19:37:18 
Dwerg
Dwerg

Kent iemand dit gevoel?

Een wazig gevoel in je hoofd waardoor het moeilijk word om na te denken?
Het heeft niks met zweven te maken, maar waarmee wel?

Het gevoel is echt gewoon een "waas", beter dan dat kan ik t niet beschrijven. Als ik in n bui ben dat ik t zie, zie ik t ook als n waas.

Berichtenonderwerp: Re: Wazig gevoel
BerichtGeplaatst: 31-07-2005, 14:23:41 
Reus
Reus

ow ja heel vaak..
ik ben dan ook een "wazig" persoon..
ik ben heel vaak afwezig.

het helpt om in zo een bui gewoon even tijd voor jezelf te nemen, lekker te douchen, even rust te nemen en vooral niet te veel te willen..
En natuurlijk gewoon eerlijk zijn dat je in zo een bui zit..

even de rust en de tijd nemen dus..

BerichtGeplaatst: 31-07-2005, 22:09:18 
Dwerg
Dwerg

Dankje. (K)

Ja misschien heeft het gewoon te maken met dat het erg druk is in je hoofd. Je veel dingen erin probeerd te stoppen ofzo.

*Wacht nogsteeds ook op andere mensen met reacties* :D

BerichtGeplaatst: 01-08-2005, 08:15:48 
Reus
Reus

Pcies wat kleintje zegt: ga er dan niet tegen in, strijd levert vermoeidheid. Blijf gewoon lekker wazig, en het passeert je zo.

Greets,

Nuub

BerichtGeplaatst: 01-08-2005, 10:12:30 
Groentje
Groentje

hoi Sunshine,

ik heb (helaas?) een ander verhaal voor je:

" [...] Het is precies een slaap, maar een andersoortige slaap, ze zijn niet aanwezig, ze zijn op een andere plaats bezig en dat verstrooit hen. Verstrooidheid is niet goed. Wanneer je dus ergens bezig bent, maar eigenlijk met je geest op een totaal andere plaats in die verstrooidheid leeft, dan ben je niet geconcentreerd, dan kan dat niet. Dat is een soort ontspanning zou je kunnen denken, het is een soort verstrooidheid die eventueel de schijn krijgt van aangenaam te zijn, maar uiteindelijk is het helemaal niet aangenaam, omdat er een soort mist komt.

Er is een soort sluier die zich optrekt tussen de werkelijkheid en dat waar je effectief mee bezig bent in de geest, en dan wordt het moeilijker om dat contact te maken met het werk dat rond je ligt, met de aarde die rond je is en met hoe je zelf bezig bent. De afstand zorgt dat je een versluierd zicht krijgt op je eigen werkelijkheid en dat je dan in feite altijd het idee krijgt van: ik zit hier niet goed in deze werkelijkheid, ik moet in een andere wereld bezig zijn. En dan kan het zijn dat je in die andere wereld bezig bent, maar dat je daar in feite onaangename ervaringen hebt, dat je niet weet wat je daar hebt gedaan, dat je niet weet hoeveel tijd je daar hebt door gebracht en dat je niet weet wat uiteindelijk de zin is van wat je daar hebt bedacht en gedaan. En daarom zit de mens in een verstrooidheid.

Hij kan zich niet gemakkelijk meer concentreren, want als de energie eenmaal losgelaten wordt, als je je mentale eenmaal loslaat, dat je het mentale dus laat gaan waar het zelf wil gaan, dan is het moeilijker om het terug te krijgen, maar het moet zijn dus om het te concentreren. Want concentratie is altijd een inspanning. Het betekent dat je werkelijk jezelf in handen krijgt, ook mentaal, en dat je het daar brengt waar het moet zijn, dat je dus je aandacht richt, dat je ze richt waar ze moet zijn, dat je dus bezig bent met dat waar je mee bezig bent.

De zaken liggen niet altijd zo eenvoudig. Want soms gaat de mens van nature naar andere dingen uit, omdat hij daar iets gaat zoeken. Soms is de mens niet thuis in zichzelf, hij wil dan een bepaald probleem oplossen maar hij doet het op de verkeerde manier. Door in zijn verleden te gaan zitten - door bijvoorbeeld naar bepaalde gekwetstheden te kijken, naar bepaalde gevoelens die er geweest zijn, naar bepaalde toestanden die hij niet heeft kunnen voorzien en die hem overkomen zijn - kan het zijn dat zijn aandacht onwillekeurig, bijna voortdurend daar naartoe gaat en dat hij dus in die verstrooidheid leeft en niet eens beseft dat hij dat doet. Hij komt bijna nooit meer in de werkelijkheid van deze dag waar hij voorstaat en hij ziet het ook als onaangenaam wanneer hij naar die werkelijkheid getrokken wordt, omdat hij dat dan saai en vervelend vindt.
Zijn bewustzijn is anders georiënteerd en dat maakt het ingewikkeld voor hem om zich te concentreren op het punt waar hij mee bezig is. Nochtans, als hij dat zou kunnen veranderen, als hij op het punt waar hij mee bezig is zou kunnen staan , dan kan er een heel aangenaam geluksgevoel komen, omdat hij het besef krijgt dat dat hetgene is wat juist is. "

(c) Geert Crevits
citaat uit het boek 'Levensverdieping 8' van Meester Morya

BerichtGeplaatst: 05-08-2005, 17:41:49 
Dwerg
Dwerg

Niet helaas hoor. Ik denk dat ik best wel iets heb aan jou tekst.

Ben het er niet helemaal mee eens (koppige ik :P). Maar toch vind ik m wel erg wijs.

BerichtGeplaatst: 12-08-2005, 17:40:25 
Groentje
Groentje

ja zo´n wazig gevoel heb ik ook wel eens, wat ik dan ook heb is het volgende, normaal als je kijkt kijk je in een blikveld vooruit en gelijktijdig ook opzij naar links en rechts. Als ik dat wazige gevoel heb, dan lijkt het of mn blikveld zich heel erg vernauwd, dat ik alleen nog recht vooruit dingen zie, alsof je een tunnel in kijkt. Heel raar, en als ik me niet wazig voel dan heb ik dat andere ook niet.
Is alleen soms als ik bij / met andere mensen ben, niet in mn eentje.

komt het iemand ook bekend voor?

BerichtGeplaatst: 13-08-2005, 10:03:02 
Nimf
Nimf

Ik denk dat dit ongeveer in de buurt komt of hetzelfde is als het topic; dromerig bij het genre gevoeligheid.
of niet?

xxx indira

BerichtGeplaatst: 13-08-2005, 10:45:52 
Groentje
Groentje

Ja het komt inderdaad grotendeels op hetzelfde neer, wat ik vooral bedoelde is dat ik dan zo´n beperkt (vernauwd / tunnelachtig) blikveld krijg op zo´n moment

BerichtGeplaatst: 13-08-2005, 10:54:57 
Nimf
Nimf

dat herken ik ook.

xxx indira

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00