Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 25-11-2024, 11:33:32

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: In de toekomst kijken
BerichtGeplaatst: 21-06-2005, 10:08:24 
Nimf
Nimf

Ja alweer een gevoeligheid topic van mij sorryyy ;).

In ieder geval heb ik gemerkt bij mezelf dat ik soms "visies" of beelden heb van mensen zoals het zal worden. Heel simpel, maar duidelijk en ik kan het ook uitdiepen.

Nu is mijn vraag in hoeverre geloven jullie in toekomst kijken en is het mogelijk dat ik beelden van de toekomst zie. Betekent dit dat er een lot is waar je niet vanaf kan wijken?

Berichtenonderwerp: Re: In de toekomst kijken
BerichtGeplaatst: 21-06-2005, 11:29:35 
Reus
Reus

Ik geloof er wel in, maar ik heb er niet altijd positieve ervaringen mee gehad. Misschien dat nog niet alles vastligt.

BerichtGeplaatst: 21-06-2005, 11:37:41 
Reus
Reus

Als er een lot is waar je niet van af kan wijken dan betekend het dat je geen keus hebt, en die hebben we dus wel, net zoals een vrije wil.

Het enige wat vast staat is de dood. De rest vullen we zelf in.

Wat jij misschien ziet is als (jaja daar kom ik met mijn voorbeeld) Anankin uit star wars, die zag in zijn visioen dat zijn vrouw dood ging, dus dacht ie er goed aan te doen door slecht te worden. Maar JUIST door slecht te worden is ze gestorven.

Kortom het kan maar een uitkomst zijn van velen. Het is dus niet dat het werkelijk hoeft te gaan gebeuren.

Laatst gewijzigd door Anaia op 21-06-2005, 12:19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 21-06-2005, 12:15:16 
Reus
Reus

Ons verleden kunnen we niet veranderen, onze toekomst wel. Ik denk dat dat genoeg zegt. Als we de toekomst zien is dat vaak hoe die gaat zijn als de dingen blijven zoals ze zijn. Maar stel dat iemand nu op het verkeerde pad zit en ineens de ingang naar het goede pad ziet en neemt, dan is zijn toekomst vandaag anders dan dat die gisteren was..
oed, hoe meer ik hierover zeg hoe onduidelijker het wordt zie ik. Hou het maar bij mijn eerste zin ;)

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 21-06-2005, 12:51:47 
Nimf
Nimf

Ikzelf denk dat er wel een lot is. Vaak loop ik tegen dingen aan dat ik achteraf denk ja het heeft zo moeten zijn. Onbewust maak je toch de vastliggende keuze denk ik. Het lijkt voor ons alsof we kiezen terwijl vaststaat dat we denken dat we kiezen. Ik geloof dus niet in "ineens veranderen" zoals Kim zegt, het ligt al vast dat we "ineens veranderen". Dit is wat ik voor gevoel erbij heb en wat voor ervaringen ik heb.

Ik denk wel dat toekomsten voorspellen mogelijkheden zijn maar dat die wel kunnen veranderen.

Erg moeilijk dit :D

BerichtGeplaatst: 21-06-2005, 13:10:29 
Elf
Elf

Ikzelf kan niet in de toekomst kijken, en ik geloofde
er nooit in dat zoiets mogelijk was..
Totdat ik eind vorig jaar een meisje ontmoette..
En ik heb nog nooit zoveel gaves bij elkaar gezien..
Binnen een paar dagen waren we ontzettend close,
en toen we elkaar eenmaal helemaal
vertrouwden deelden we ook alles met elkaar..
Ik heb dingen gehoord over het verleden, het heden
en de toekomst, en alles in mij zegt dat ze de waarheid
spreekt..
Ze wist dingen over mijn verleden die ik haar niet verteld
had, en ze wist dingen over het heden die mij dwarszaten,
maar die ik haar ook niet verteld had..
En ik weet zeker dat niemand anders haar dat gezegt had..
Dus wie ben ik dan om te twijfelen dat ze de dingen uit
de toekomst niet goed zal hebben?

Ik zeg niet dat ik er naartoe leef, ik ga dit niet mijn
leven laten beinvloeden, maar de dingen die ze heeft
gezegt over wat me te wachten staat en hoe bepaalde
dingen zullen gaan worden, hou ik wel in mijn achterhoofd..

xxx
Rose

which is ever in the present

BerichtGeplaatst: 21-06-2005, 14:14:39 
Elf
Elf

Ow lijkt me toch een beetje eng om dingen uit de toekomst te weten hoor,ookal ga je er niet naar leven,heb jij dat niet dan?

BerichtGeplaatst: 21-06-2005, 14:15:53 
Reus
Reus

je weet toch ook dat je komt te overlijden... ik zie niet echt het probleem 8)

Van het licht waarin ik mijzelf draag, tot het licht dat mij draagt.

BerichtGeplaatst: 21-06-2005, 14:27:15 
Elf
Elf

duvessa schreef:
Ow lijkt me toch een beetje eng om dingen uit de toekomst te weten hoor,ookal ga je er niet naar leven,heb jij dat niet dan?

Nee, ik vind het niet eng..
Want ik ben er van overtuigd dat je alleen
maar te horen krijgt wat je aankan..
Als zij had gedacht dat ik erover zou gaan flippen
en dat ik nu alleen nog maar met dat toekomstgebeuren
bezig zou zijn, dan had ze het me echt niet verteld hoor..
Je krijgt verteld wat je aankan..
Meer niet..

xxx
Rose

which is ever in the present

BerichtGeplaatst: 21-06-2005, 15:17:11 
Reus
Reus

Geeft niks dat we een andere mening hebben Positiv. Ik ben blij voor mezelf dat ik geloof dat ik zelf keuzes heb. Ik vertrouw volkomen op mezelf dat ik de juiste keuzes maak en dat ik op mijn bedoelde pad zit en mijn beoogde doel zal halen voordat ik sterf. En ik ben blij dat ik wet dat ik leef omdat ik ook best een verkeerde keuze mag maken en ik dan toch weer vertrouw dat ik uiteindelijk (al is het via een omweg) weer de keuze zal krijgen en dat keer de juiste zal maken om weer op het pad te komen richting mijn doel op aarde.

Voorbeeldje. Een kennis van me. Ze is hartstikke ziek, ongeneeselijk zelfs. ijn intuitie zei dat ze nog wel tien jaar te leven had. Tot ze de beslissing nam te verhuizen in haar eentje ver weg van haar kinderen naar een groot vrijstaand huis war veel aan geklust moest worden. Toen werd het voor mijn gevoel nog 3 jaar. Een paar weken geleden is haar toestand kritieker geworden en als ze niet snel inziet waardoor dat is gekomen zal ze voor eind augustus gestorven zijn zegt mijn gevoel. Dat bedoel ik met dat we keuzes hebben en dus invloed op onze toekomst.

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 21-06-2005, 15:31:29 
Nimf
Nimf

Dus Kim dan kom je ook weer bij mijn theorie. Zou het al vaststaan dat ze die keuze gemaakt heeft of niet? Je kan dit eeuwig doorvoeren natuurlijk want je keuzes kunnen ook al vaststaan.

BerichtGeplaatst: 21-06-2005, 15:34:08 
Reus
Reus

Nee, ze had de keuze nooit moeten maken. Er werden haar veel hints gegeven dat ze niet moest verhuizen (denk aan hartkloppingen, afwijzingen van banken, problemen met haar andere huis) en op het laatst lukte het nipt met de financien omdat er gedacht werd van boven: dan zul je het krijgen zoals je het hebben wilt.
Nee Positiv, als dat is wat jij gelooft prima, maar ik heb teveel gezien in het verleden dat me toch echt anders doet denken. Zoals jij het stelt zou je geen verkeerde keuzes kunnen maken.

Boekentip: en hij is al vaak gegeven, Een ongewoon gesprek met God.

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 21-06-2005, 15:37:51 
Nimf
Nimf

Nou is er wel een goed of fout? Voor de ene kan iets goed zijn en voor de ander fout. En die keuze van haar was misschien niet die jij zou hebben gemaakt maar misschien wel die zij nodig had voor haar proces/groei en dus kom je weer bij het lot verhaal.

BerichtGeplaatst: 21-06-2005, 15:38:56 
Reus
Reus

Citeer:
Dus Kim dan kom je ook weer bij mijn theorie. Zou het al vaststaan dat ze die keuze gemaakt heeft of niet? Je kan dit eeuwig doorvoeren natuurlijk want je keuzes kunnen ook al vaststaan.

Ja dat kan je niet achterhalen. Wel "weet" ik dat je dat lot dan alsnog zelf hebt gekozen voordat je het leven ingaat. Dus wat je zegt: sommigen worden gehandicapt geboren, of zullen nooit oud worden etc etc.

En alles wat je in dit leven doet is je eigen keuze. Veel "voorspellingen" zijn allemaal niet uitgekomen... waarom? omdat er andere keuzes zijn gemaakt. Dus wat men dacht dat het op DAT moment je lot was, kan een dag daarna helemaal zijn veranderd en is die toekomst je NIEUWE destiny.

Van het licht waarin ik mijzelf draag, tot het licht dat mij draagt.

BerichtGeplaatst: 21-06-2005, 16:04:33 
Reus
Reus

Positiv schreef:
Nou is er wel een goed of fout? Voor de ene kan iets goed zijn en voor de ander fout. En die keuze van haar was misschien niet die jij zou hebben gemaakt maar misschien wel die zij nodig had voor haar proces/groei en dus kom je weer bij het lot verhaal.

Misschein wel misschien niet. Maar ik weet eigenlijk voor mezelf zeker van niet. Ze heeft die ziekte gekregen omdat ze zichzelf ziek heeft gemaakt. Zo kun je ook jezelf beter maken...of nog zieker natuurlijk. Maar net hoe sterk je ergens uit wil komen.

Ik heb het al eens eerder ergens gezegd en nu zeg ik het weer: daarom heet het geloven en niet weten.

-Dr. Seuss-

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00