Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-11-2024, 22:53:51

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Michiel
BerichtGeplaatst: 15-08-2013, 22:57:24 
Elf
Elf

Ben het geheel met je eens :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama

BerichtGeplaatst: 19-08-2013, 21:40:30 
Elf
Elf

Ook van mij nog een van harte welkom!
Beetje laat zoals normaal ;D
Hoop dat je een beetje naar je zin heb op dit forum!
en game art is wel gave studie hoor,
sprak je net al ff in de chat ;D
MvG,
Misoyama

BerichtGeplaatst: 19-08-2013, 21:59:31 
Elf
Elf

Dank je wel! Ik ben hartstikke blij hier te zijn. Het is soms heel lastig om mensen te vinden die open staan voor spiritualiteit. Het is met name lastig om je te uiten in de anderzijds zo oppervlakkige wereld der schapen.

BerichtGeplaatst: 20-08-2013, 00:38:15 
Feniks
Feniks

Ik zou hier natuurlijk een heel verhaal neer kunnen typen als reactie op de voorgaande post, maar dit omvat eigenlijk verrassend goed wat ik wilde zeggen.
Afbeelding

:roll:

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.

PS Haters gaan haten!

BerichtGeplaatst: 20-08-2013, 00:46:46 
Elf
Elf

Haha, ik snap wat je bedoelt, maar het ligt toch net wat anders in mijn optiek. :P

BerichtGeplaatst: 20-08-2013, 00:54:32 
Feniks
Feniks

MichielvT schreef:
Haha, ik snap wat je bedoelt, maar het ligt toch net wat anders in mijn optiek. :P

In dat geval ben ik wel benieuwd naar je gedachtegang. Op welke manier ligt het toch net wat anders in jouw optiek?

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.

PS Haters gaan haten!

BerichtGeplaatst: 20-08-2013, 01:07:36 
Elf
Elf

Ja, iedereen ervaart in meer of mindere mate niet begrepen te worden. Met wat werk valt er vaak toch in de meeste gevallen tot consensus te komen of een simpele "we agree to disagree".
Echter als je spiritualiteit induikt krijg je al snel een stigma. Het gros van de mensen zou ons een stel nutcases noemen als ze wisten waar het hier allemaal over ging. En hoe dieper je in jezelf graaft en hoe meer spirituele dimensies je bereikt, hoe gekker het allemaal wordt. Er is voor veel mensen geen logica achter te vinden en voor hun moet alles beredeneerd worden, anders kunnen ze er niets mee. En als ze er niets mee kunnen schrijven ze het al snel af.
Dat dus. :)

BerichtGeplaatst: 20-08-2013, 14:14:28 
Elf
Elf

Het is echter lastig om op een bepaald niveau met iemand te communiceren als de ander niet dezelfde fases heeft doorleefd en dus een negatief kader heeft van bepaalde onderwerpen. Wat ik probeer te stellen is dat je jezelf daarvoor moet beschermen omdat er zat mensen zijn die je afschrijven. Het is slechts een kwestie van ervaring. Ik wil daarmee niet poneren dat anderen in den regel oppervlakkig zijn, maar dat ik generaliseer vanuit een functioneel perspectief om mijzelf te beschermen. Als je beweert deel uit te maken van de maatschappij, maar daarnaast toch bepaalde ideeën hebt die door anderen als radicaal, gevaarlijk of als schizofreen worden opgevat, dan wordt het enorm lastig open te zijn tegen iedereen. Voor mij is het een verademing een plek te vinden met mensen waar je veel opener kan zijn en niet langer een masker hoeft voor te houden.

Mag ik echter wel vragen wat er is om mij te beoordelen dat ik er zo naar kijk? Ik heb nou eenmaal negatieve ervaringen waar ik aan reflecteer. We leven in een wereld waar niet elk onderwerp bespreekbaar is met ieder persoon. Aldus is mijn veronderstelling dat je gerust onderscheid mag maken tussen mensen als het voor beide kanten beter is.
Dit doe ik echter niet vanuit een voor-oordeel, maar uit voor-zichtigheid.

Misschien had ik het anders moeten formuleren, maar het gaat me nog al aan wanneer er agressief wordt gereageerd op spiritualiteit, ik denk vandaar mijn nogal snerende formulering.

BerichtGeplaatst: 20-08-2013, 20:36:34 
Elf
Elf

Heb je helemaal gelijk in. :D Ik ben nog steeds geen Buddha. :P Dat egotje van me kwam toch even boven water.

BerichtGeplaatst: 22-08-2013, 13:40:32 
Dwerg
Dwerg

een beetje ego heeft iedereen nodig, we zijn niet voor niets ermee geboren.
het is de kunst om het in evenwicht te hebben.

en ook welkom op dit forum ^^

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00