Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-11-2024, 22:28:03

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Hallo iedereen ^^
BerichtGeplaatst: 11-06-2013, 00:54:31 
Groentje
Groentje

Ik ben een 20, over iets meer dan een maand een 21 jarige, jonge vrouw. Op het moment voel ik me nog niet heel prettig om me echte naam te geven omdat ik me erg onzeker voel. Als je een naam aan me wilt geven, dan kan je me Lizzy noemen. ^^
Mijn hobby's zijn: Slapen, gamen (xbox360, playstation 2, DSi en binnenkort playstation 3 door wat spellen die daarop zitten en nog komen), lezen van boeken, comics (Marvel) en manga's, anime/series kijken en cosplayen op een paar speciale conventies.
Ik ben gediagnosticeerd met autisme sinds ik in groep 8 zat. Mensen zullen het echter niet snel opmerken aangezien ik het lichtelijk heb om het zo maar te zeggen. Als ik er andere mensen over vertel dan kijken ze me vaak heel verbaasd aan alsof ze het niet kunnen geloven. Niet alle autisten zijn echter personen die niet kunnen praten, je niet aankijken en extreme tikken hebben. Helaas hebben niet alle mensen dat door.

Mijn familie is altijd al erg spiritueel ingesteld geweest (deels door gedeeltelijke Indonesische afkomst), maar als gezin zijnde zijn we nooit super veel bezig geweest. Mijn vader had helende handen en kon voelen waar iemand pijn had of dat iemand ziek was. Hij had er achter nooit verder op ingekeken en verder ontwikkeld. Toen mijn vader werd gediagnosticeerd met kanker, zijn we, behalve bij de normale dokters en behandelingen uiteindelijk ook gaan kijken naar alternatieve behandelingen. Zo is er ook daarom ooit een paragnost bij ons op bezoek geweest om ons huis te inspecteren. Was er zelf niet helemaal bij betrokken want zat op dat moment op me kamer, maar daaruit bleek dat in ons huis er in ieder geval 2 plaatsen waren die negatieve aardstraling gaven? Ik weet niet meer precies hoe hij het noemde, maar op die plekken liggen nu kristallen bollen om die plaatsen zuiver te houden. De paragnost had bij ons ook onze aura's bekeken. Hij vertelde mij dat ik een hele mysterieuze energie had. Meer kon hij niet echt vertellen volgens mij terwijl hij wel veel over mijn moeder, zusje en vader kon vertellen door hun aura's te bekijken. Hij had ons huis gereinigd en heb hem niet meer gesproken daarna. Paar jaar later heeft helaas mijn vader de strijdt tegen kanker verloren. Mis hem nog steeds erg, maar ik ben blij dat hij niet meer hoeft te lijden.
Dat volgende jaar was echter erg zwaar. Ik moest examens doen en hield grotendeels alles in mezelf. Dit heeft er toegeleid dat ik toen daarna instortte en in een depressie ben gekomen. Ik ben er onderhand wel grotendeels uitgekomen na bijna 2 1/2 jaar, maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik met mijn opleiding op het GLR heb laten vallen.
Maar ik ben hier niet om het hele sob story van mijn leven te vertellen. Heb er al veel uitgelaten maar als nog.

Als kind zijnde met ik altijd erg gevoelig geweest. Ik had altijd een erg gevoelig gehoor en kon niet slapen als mijn moeder naast mijn kamer aan het werk was met pedicuren. Als er iets ernstig gebeurde wat niet eens bij mij op toepassing was, dan kon ik heel erg overstuur raken. Wanneer ik een boek las (en ik hield nogal van lezen) nam ik de 'sfeer' van het boek over. Daar heb ik overigens nog steeds last van.
Vandaag kwam mijn moeder via via op facebook in contact met een paragnost/medium. Ze begon haar bezorgdheid te uiten over mij aangezien ik op het moment nogal stil sta. Ik ben met een jobcoach bezig, maar ik heb veel angsten ontwikkeld om rondom mensen te zijn of om ze weer binnen te laten. Ik raak er gewoon zo snel vermoeid door en dan weer zo down voelen. Maar dus, te paragnost vroeg toen of ik muzikaal was. Nadat mijn moeder zei dat ik dat niet was, zei ze dat ze namelijk hoge tonen hoorde. Ik stond er toen toevallig bij en dat kwam mij heel bekend voor. Ik hoor namelijk bijna heel de dag door een bijna continu een hoge piep met soms tussendoor een piep die opeens doordringender wordt alsof het in me hoofd zit, voornamelijk de linkerkant. Ik heb het vooral op de avond als er meer lichten aanstaan. Zo kwam ik er later achter dat ik nogal gevoelig ben met horen van de elektriciteit. De paragnost vertelde toen dat ik helderhorend ben en dat dat de beginfase is. Uiteindelijk heeft mijn moeder een afspraak met haar gemaakt voor zaterdag op de avond via skype, omdat ik een ramp ben met praten door een mobiel. Ik hoor te veel dingen waardoor ik me niet kan concentreren op wat ik zelf dan zeg.

De reden waarom ik lid ben geworden van deze site is om te vragen wat jullie vinden. Zou ik helderhorend kunnen zijn? Ik geloof heilig in dat zulke dingen bestaan, maar ik ben gewoon onzeker als het om mijzelf gaat. Het gaat dan immers om iets 'speciaals'. Ik ben gewend om de 'outcast' te zijn. Het meisje dat makkelijk weggegooid kan worden want blijkbaar heeft ze niks van waarde. De paragnost heeft wel meerdere dingen gezegd wat mijn moeder zei dat klopte, en ze heeft een eigen praktijk, maar ik wil gewoon wat meer zekerheid hebben en meningen van andere over dat zij zei dat ik helderhorend ben. Ik heb wel al aan mijn vader gevraagd (geen idee of hij het hoorde, maar ik hoop van wel) of hij wilt doorkomen wanneer ik met haar praat en haar een zeker detail wilt vertellen, aangezien ze zegt dat ze ook een medium is. Misschien sneaky of gemeen... maar ik wil graag eerlijkheid en zekerheid in me leven hebben zodat ik mezelf meer in balans voel. Dat is gewoon voor mij erg belangrijk.
Dus, jullie meningen als iemand dit alles heeft gelezen? ^-^"
Je kan me van alles vragen ^^

Berichtenonderwerp: Re: Hallo iedereen ^^
BerichtGeplaatst: 11-06-2013, 23:14:47 
Kabouter
Kabouter

Ik denk dat je helderhorend bent. De paragnost zal je goed verder kunnen helpen met dit. Ik denk dat je mooie gavens kan ontwikkelen als je er voor openstaat.
You can do it :D

BerichtGeplaatst: 11-06-2013, 23:28:25 
Kabouter
Kabouter

Welkom

BerichtGeplaatst: 12-06-2013, 07:50:29 
Kabouter
Kabouter

welkom :)

BerichtGeplaatst: 12-06-2013, 10:27:07 
Groentje
Groentje

Annelous schreef:
Ik denk dat je helderhorend bent. De paragnost zal je goed verder kunnen helpen met dit. Ik denk dat je mooie gavens kan ontwikkelen als je er voor openstaat.
You can do it :D

Bedankt ^-^

En bedankt voor de welkom's =3

BerichtGeplaatst: 12-06-2013, 11:45:09 
Elf
Elf

Welcome Orangelife! :)

Wat voor boeken lees je graag?

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama

BerichtGeplaatst: 12-06-2013, 12:27:10 
Groentje
Groentje

Ik lees zelf voornamelijk in het Engels maar lees nog wel gewoon in Nederlands op zijn tijd ^^. Ik vind de Percy Jackson serie van Rick Riordan helemaal geweldig en ook de vervolg serie ervan. Ik vind mythologie gewoon erg interessant en heb daar ook apart boeken over, zoals Wereld Mythologie. Dan heb ik nog een reeks vampier boeken die ik leuk vind. De serie van Charlaine Harris met de Sookie Stackhouse serie. House of Night serie vind ik ook gaaf.
De gewoonlijke Harry Potter boeken en ben nog van plan The Hobbit en Lord of the Rings boeken te lezen. Die vallen dan onder fantasy. Als vrouw zijnde kan ik ook genieten van echte chicklits. Hou van wat drama in me boeken maar vooral ook in humor. Dus de serie 'Airhead' door Meg Cabot en 'From Notting Hill with love... Actually' door Ali McNamara zijn voor mij absolute toppers, al kan ik ook met gemak Bouquet reeks boeken lezen
Ik kan ook historische boeken (Kruistocht in Spijkerboek, Assassin's Creed, Oliver Twist) waarderen en verder vind ik ook actie boeken geweldig ^^

Het enige waar ik alleen slecht tegen kan is horror. Ik ben nogal een angsthaas dan en aangezien ik vaak intensief kan dromen, krijg ik dan niet veel rust in mijn slaap xD
Oh, en het boek 'Crazy in Love' door Chris Manby is eigenlijk een boek waar ik ook niet zo goed tegen kan. Maar ik ga het ooit uitlezen! Ooit ook al is het naar mijn mening zo vreselijk.

Maar dus, mijn interesse gebied is nogal groot. :P

BerichtGeplaatst: 12-06-2013, 14:19:09 
Kabouter
Kabouter

House of the night boeken lees ik in het nederlands en ik moet zeggen dat het geweldige boeken zijn! :D

BerichtGeplaatst: 12-06-2013, 15:19:13 
Groentje
Groentje

Haha, ja. Ze zijn geweldig. Heb helaas nog niet alle boeken aangezien wanneer ik voor de serie sta in de boekenwinkel, ik al snel niet meer weet welke het opvolgende deel is. Dan raak ik geïrriteerd en laat ik het links liggen.
Over het algemeen lees ik veel in het engels omdat ik het zelf vaak minder ongemakkelijk vind met taalgebruik dan nederlands. Engelse boeken lezen heeft me ook erg geholpen engels zelf te leren. ^-^

BerichtGeplaatst: 12-06-2013, 16:20:25 
Kabouter
Kabouter

Orangelife schreef:
Haha, ja. Ze zijn geweldig. Heb helaas nog niet alle boeken aangezien wanneer ik voor de serie sta in de boekenwinkel, ik al snel niet meer weet welke het opvolgende deel is. Dan raak ik geïrriteerd en laat ik het links liggen.
Over het algemeen lees ik veel in het engels omdat ik het zelf vaak minder ongemakkelijk vind met taalgebruik dan nederlands. Engelse boeken lezen heeft me ook erg geholpen engels zelf te leren. ^-^

Haha oké. Ik geloof dat je ze ook gewoon bij de bilbiotheek kunt halen. Ik weet niet zeker of ze daar ook in het engels zijn maar wel allemaal in het nederlands... Verder kun je de volgorde gwn ff snel googlen en je weet welke boeken je moet hebben :p

BerichtGeplaatst: 12-06-2013, 22:48:06 
Elf
Elf

Dat zijn idd best wel veel verschillende soorten boeken :)

Historische romans (thea beckman <3) heb ik vroeger ook erg veel gelezen maar op een gegeven moment had ik uit de meeste historische periodes wel iets gelezen. Ook nog wat historische detective series gelezen (cadfael en rechter tee) en lees tegenwoordig veel Fantasy, waaronder Harry Potter en Lord of the rings, maar ik vond dat persoonlijk niet de beste Fantasy, omdat het altijd een beetje is, personages zijn veel of goed of kwaad en weinig grijs. Maar alsnog zeker goede boeken.
Nu laatst het laatste boek in een 14e delige serie uitgelezen (The wheel of time) en vond dat erg mooi. Maar dat is wel voor de echte doorbijters want de gehele serie omvat zo'n 11.000-12.000 pagina's :duh: :p

Mijn lievelingsboek is de stad van de dromende boeken, omdat er veel in zit. Fantasy, humor, spanning en ook heel wat maatschappij kritiek, maar dat laatste zit wat dieper.
Tis een soort avonturenroman in een verzonnen wereld met verzonnen 'wezens'.

Maar leuk ook een actieve lezer dus :) tis alleen vaak een luxeprobleem welke boeken te kiezen :p

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama

BerichtGeplaatst: 13-06-2013, 00:35:26 
Groentje
Groentje

Ik heb nog best wel veel boeken in me kast die ik moet lezen. Komt deels door het Boekenfestijn. Aangezien de boeken daar vaak zo goedkoop zijn koop je er dan veel in 1 keer. Heb daar ook veel historische engelse boeken gekocht die mijn zusje later kan lezen voor haar examens. Hamlet, The Hunchback of the Notre-Dam en meer van dat soort boeken xD Kan er uren rondzwerven op zoek naar nieuwe boeken die me interessant lijken ^-^
Doordat ik nog een grote voorraad boeken heb, ben ik ook geen lid meer van de bieb. Ging er niet meer heen aangezien ik thuis nog genoeg te lezen had. Sinds jongs af aan ben ik al een echte lezer. Ik was al snel op AVI 9 en was eigenlijk al hoger. Ik wilde andere boeken op school kunnen lezen maar ik mocht geen A boeken of hoger halen, terwijl ik die normaal altijd al thuis las. Ik heb veel boeken van Jan Terlouw gelezen en natuurlijk Carry Slee. Ik nam vroeger ook regelmatig mijn eigen boeken mee en las tijdens de lessen door. Zo heb ik Harry Potter en de Orde van de Feniks uitgelezen xD Ik had altijd goede cijfers dus de lerares liet me maar. Boeken zijn hele makkelijke objecten waar je je gedachten in kan verliezen en de buitenwereld kan buitensluiten. Daarbij is mijn fantasie nogal groot. Ik hoop ooit een eigen boek te kunnen schrijven ^-^

BerichtGeplaatst: 13-06-2013, 15:57:05 
Gids
Gids

Wat een lange posts zeg, vind je het erg als ik ze later lees? :P
Welkom!
Van wat ik heb gelezen lijk je veel op mij.

BerichtGeplaatst: 13-06-2013, 17:16:25 
Groentje
Groentje

Haha, nee. Vind ik niet erg xD
Ik ben over het algemeen goed met lange posts posten ^^; Ik had een heel autobiografie kunnen schrijven maar laten we dat maar niet doen x'D Alleen eventjes de highlights die ik op het moment belangrijk vond om te vertellen met de vraag die ik had, al kwam ik erachter dat ik volgens mij een detail erin was vergeten toen ik ging slapen. Nu alleen weer vergeten x'D Achja, komt wel weer terug ooit. Misschien. Anders is het niet belangrijk genoeg.
Oh wacht, ik herinner me het opeens iets. Iets dat de paragnost zei dat ik een sterke/hoge energie had ofzo. Dat ik dat linkte aan het gedeelte van een paar jaar eerder met mijn 'mysterieuze' energie. Yup. Dat was het dus.

Haha, dat zal dan wel betekenen dat we goed met elkaar zullen kunnen omgaan aangezien ik over het algemeen vredelievend ben. Tenminste... in het echte leven. Als ik multiplayer doe in een vechtspel ben ik nogal vechtlustig :P Maar over het algemeen word ik door mensen als een engeltje gezien. o:)

BerichtGeplaatst: 13-06-2013, 17:34:27 
Kabouter
Kabouter

Welkom! :d

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00