Ik ben ook vegetarisch opgevoed, net als lievelevensgenieter. En heb het dus ook nooit geproefd. Ik vind het eerlijk gezegd een heel vies idee om een dood lichaam op te eten... Het is voor mij dus helemaal niet moeilijk om het niet te eten, ik vind het ook niet lekker ruiken. (Ik geloof best dat het lekker smaakt hoor, anders zouden natuurlijk niet zoveel mensen het eten).
Ik ben het helemaal met Isis eens, ik respecteer ook iedereen die wel vlees eet en gelukkig respecteren de meeste 'vleeseters' in mijn omgeving mijn keuze ook. Maar ik heb het ook regelmatig meegemaakt dat mensen het niet snapten, of niet wilden snappen en dat ze zich aangevallen voelen door mij omdat zij wel vlees eten. Dat vind ik best jammer.
Mooi uitgelegd edger! ik ben het helemaal met je eens. Mijn ouders zijn ook veel bezig met de vedische leer. En ik denk ook (zonder mensen aan te vallen..) dat de wereld een stuk beter zou zijn als we geen (of iig veel minder) vlees zouden eten. Ik heb ook eens iemand ontmoet die ervan overtuigd was dat vlees mensen veel gestresster en aggressiever maakt. gewoon omdat de mens niet gemaakt is om vlees te eten. En behalve dat kunnen al die hormonen die de dieren binnenkrijgen natuurlijk nooit goed voor je zijn. En door de leefomstandigheden en manier van vervoeren en slachten zitten die dieren vol met stress en adrenaline enzo, ik denk dat het nooit goed kan zijn om dat op te eten...
Nogmaals, ik wil hier niemand mee aanvallen hoor! Dit zijn gewoon mijn gedachtes erover. En gelukkig hou ik wel van die vegadingen
liefs Floor