Ik heb besloten mijn blog anders te gebruiken. Aangezien mijn huisdieren - naast schrijven - zo'n grote hobby van me zijn, wil ik over hen schrijven in mijn blog.
En voortaan gewoon in het Nederlands, dat is toch wel gemakkelijker. Ik zal de stukken die ik in mijn blog schrijf, toch nog netjes hier plaatsen.
(Dan zit er alleen geen foto bij, op mijn website wel, hihi. Hier zijn ze zo groot in het bericht...)
Hier is die van vandaag.
Het Tanden-dramaHet is al een hele tijd aan de gang.
Kleine lieve Ginny, die toch al snel steeds minder klein begint te worden, is haar tanden aan het wisselen. Madam weet er een show van te maken. Wanneer er een tandje los zit, komt ze voor me zitten en kijkt me met enorme puppy-ogen aan. Vervolgens laat ze een heel zacht en klagelijk gejammer horen. De volgende scene van haar drama bestaat uit het overdreven likken van haar lippen en neus en me zwaar hijgend aan zitten staren. "Help me dan," lijkt ze te zeggen. Waarop ik zacht lachend tegen haar zeg: "Kom op, grote meid, even doorzetten." Zielig wrijft ze met haar voorpootje over haar snuit en verteld een heel verhaal in hoge en lage tonen. Wat kan ze toch mooi zingen. Ik sta op en geeft haar een zacht kauwspeeltje. Dat neemt ze aarzelend van me aan, alsof het breekt als ze niet voorzichtig is. Dan laat ze het vallen en kijkt mij sceptisch aan. "Moet dat nou echt? Het doet zeer, hoor!" Hoofdschuddend geef ik het speeltje een duw met mijn voet. "Vast," zeg ik vastberaden. Ginny laat nog één korte klaagzang horen en pakt het speeltje op. "Braaf, knap hoor!" laat ik haar blij weten en haar staart begint vrolijk te zwiepen. Zo ken ik haar weer. Vrolijk gaat ze er met haar speeltje vandoor, vleit zich neer en gaat genietend liggen kauwen.
Niet veel later hoor ik een zacht gekletter op het laminaat. Nu moet ik snel zijn, anders is de tand weg! Vele maken was ik te laat, maar in een mooi juwelendoosje, veilig in de lade van mijn nachtkastje, liggen twee kiezen en een hoektand. Wie weet word de buit nog groter, want mevrouw is er nog niet.
En dat laat ze ons nog altijd met grote puppy-ogen en een indrukwekkend vocabulaire weten.