Ja, snap niks meer van mn lijf en mn behoeftes in voeding... vanavond aardappeltjes met spruitjes en visticks gemaakt... Echt een combi van niks maar goed, echt zin in... opeens bedacht ik me... "ooh, spekjes zouden ook echt lekker zijn door de spruitjes heen..."
WTF!
Ik eet al meer dan 15 jaar geen vlees meer, ik zou indd ook niet meer weten hoe het smaakt! haha...
We gaan ( als dit zo blijft aanhouden) volgende week hier net over grens eens kijken bij een biologische/ scharrel slager... Ik vind het belangrijk dat een dier een dierwaardig leventje heeft gehad ( wat in mijn ogen inhoud, lekker buiten kunnen lopen, lang genoeg bij moeder en de rest van de kudde kunnen lopen, natuurlijk gedrag ontwikkelen, en minimaal 2 jaar kunnen leven...) Daar houdt deze boer allemaal rekening mee... Ook slacht hij de dieren aan huis, ze staan dus niet eerst uren lang op een transport wagen...
Als ik dan toch zo nodig aan die zwangerschaps hormonen moet toegeven, dan wel enigzins zonder al te grote schuld gevoelens... ( hoewel ik me nog steeds afvraag of ik het echt in mn mond krijg en krijg afgeslikt...)
@BB: Ik laat jaarlijks mn bloed testen en zit altijd netjes binnen de gezonde waardes. 29 ebruari zijn we weer bij de verloskundige, zij gaat me helemaal doormeten, bloed afnemen, etc. Dus dan komen we opnieuw meer te weten...
@Xen: Yep, ik heb een keer bij de chinees een stukje verdwaalde ham in mn eten gekregen... Ik heb echt een week buikpijn gehad... dus ja, met name je darm flora stemt zich af op bepaalde voedingsgewoontes...
Sowieso, wij mensen zijn van nature fructivoren en verzamelaars... Dit zie je aan alles bij ons lijf ( geen grote snijtanden, geen klauwen, etc... Wij lijken in onze bouw en lichaams kenmerken het meest op de aap, juist en wat die...? Onze darmen zijn te lang voor vlees en de vertering hiervan. Vlees brengt hierdoor extra gifstoffen met zich mee... Er bestaan interessante boeken hierover...
Bedankt voor het meedenken/ meeleven allemaal... waardeer ik echt!
Liefs!