In het andere enorme spreukentopic staan heel veel mooie spreuken maar ik vind het niet op z'n plaats om daar er ook over te discussiëren - de spreuk staat daar voor zich, voor ieder om er het hare over te denken.
Daarom wil ik hier een spreuk uitlichten en dan mijn visie geven en anderen de mogelijkheid geven hun visie te geven, het hoeft geen debat te zijn maar dan kunnen we wat van elkaar leren misschien, en anderen kunnen daarna ook hun eigen spreuk toevoegen en hun mening er over geven, en zo verder. Ik hoop dat mensen er zin in hebben!
Mijn eerste spreuk is:
To thine own self be true, And it must follow, as the night the day, Thou canst not then be false to any man. ---------- William Shakespeare uit Hamlet.
Vrij vertaald:
Wees waarachtig aan je eigen zelf, En het moet volgen, zoals de nacht de dag, Dat je dan verraad kunt plegen aan geen enkele mens.
Wat betekent het voor mij?
Voor mij is het dienen van je eigen hoogste belang de enige manier om ook het hoogste belang van de ander te dienen, omdat ik denk dat de belangen van alle mensen eigenlijk hetzelfde zijn.
|