Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 23-11-2024, 11:30:01

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Demy
BerichtGeplaatst: 28-04-2011, 10:59:06 
Kabouter
Kabouter

Dankje :D

~Kennis plus ervaring maakt weten~

~Het is niet het antwoord dat verlicht, maar de vraag~

BerichtGeplaatst: 28-04-2011, 11:48:14 
Nimf
Nimf

welkom!

Wat leuk, nog iemand die van knollebeesten houdt... :wink:

liefs, binnenspiegel...

BerichtGeplaatst: 28-04-2011, 15:32:38 
Kabouter
Kabouter

binnenspiegel schreef:
welkom!

Wat leuk, nog iemand die van knollebeesten houdt... :wink:

liefs, binnenspiegel...

Dankje! :D

Haha ja, inmiddels al bijna 13 jaar :lol:.

Ik heb altijd een eigen paard gehad maar die is ruim 1,5 jaar geleden overleden :cry: , ik heb toen nog wel even een paard van een kennis verzorgt maar ik voelde me hier toen rot over, net of ik een verrader was.

Ik was namelijk gebroken toen ze (mijn paardje) was overleden, ze was net 10 geworden en was plotseling met haar achter benen verlamd geraakt, de dierenarts kon niets meer voor haar doen en we hadden toen besloten om haar in te laten slapen, haar hoofd lag toen op mn schoot toen het gebeurde. Het was echt heel verschrikkelijk, maar tevens ook een hele bijzondere ervaring. In totaal kreeg ze 6 injecties en na een aantal zag ik ineens dat ze naar een poort liep, ik voelde troostende woorden en op een gegeven moment ging de poort open, toen dit gebeurde zei de dierenarts dat haar hart slag begon te verminderen en dat het niet lang meer kon duren. Ik zag mijn paardje door de deur lopen en ze keek nog een keer achterom, de deuren sloten en toen zei ik tegen de dierenarts dat ze weg was en hij keek na haar hartslag en bevestigde dit.

Dit was dus echt een dubbele ervaring, ene kant triest, andere kant heel bijzonder!

Inmiddels ben ik na 1,5 jaar over mijn verdriet heen, en in de toekomst wil ik wel heel graag weer een paard nemen :wink:

Lieve Groet,
Demy

BerichtGeplaatst: 28-04-2011, 16:03:33 
Nimf
Nimf

Hmm, wat rot voor je zeg!
Kan me levendig voorstellen dat je hier ook echt even voor nodig hebt om dit verlies te verwerken...
En tien jaar he, potverdikkie, dan is ze nog maar net in de bloei van haar leven geweest... :|

Onze pony is 32, ja, als die omkiepert, tuurlijk zal evengoed verdriet hebben, maar ja, het beestje heeft wel een super leventje gehad... :D mn paardje is pas 16 maar heeft een ongeneesbare nekblessure waardoor rijden niet meer gaat... ook balen kan ik je zeggen... :roll: maar goed hij mag samen met opa pony op wei elke dag...

Ja, het is toch weer een heel ander beest dan een kat of hond waar je ook heel close mee bent maar toch, paarden hebben iets heel speciaals vind ik zelf...mooie ervaring en dat je paardje eigenlijk ook afscheid heeft genomen van je op die manier... Ze wacht vast op je tot je heel oud en versleten in je warme bedje ligt en een mooi leventje hebt gehad om op terug te kijken... :wink:

heel veel liefs, binnenspiegel...

BerichtGeplaatst: 28-04-2011, 23:57:46 
Kabouter
Kabouter

Ja 10 jaar en ze was echt op top conditie,
Mijn instructrice zat me al een maand aan te sporen om weer wedstrijd te gaan rijden en we hadden in de planning om in januari te starten, helaas is het niet zo ver gekomen :cry:

Maar 32 is een mooie leeftijd voor een pony! :) ,
En wat vervelend van jou paard zeg!! Heeft ze iets met haar nekwervels?

De pony van mn moeder is 5 jaar geleden heel erg kreupel geweest en ze is toen bij de dierenarts geweest, hun foto`s maken en vervolgens kwamen ze met het verhaal dat ze artrose in dr voorbeen had en ze gaven het advies om het beestje in te laten slapen. Mn ma helemaal overstuur en kon het niet geloven.
Vervolgens is ze opzoek gegaan naar meer informatie hierover en uiteindelijk bij een holistisch paarden therapeut terecht gekomen. Daar heeft ze haar pony gebracht voor een second opinie, omdat de foto`s heel onduidelijk waren. Deze vrouw heeft de pony bekeken en behandeld en vervolgens kwam de conclusie dat ze geen artrose had maar er was iets met haar nieren. Mn moeder had besloten om de behandeling bij deze vrouw te proberen en ze heeft toen een kruidenkuur meegekregen voor de nieren van de pony. Ook heeft de pony 6 keer een magnetiseer behandeling gekregen door deze vrouw. Na deze behandelingen en kruidenkuur voor de nieren is de pony helemaal de oude geworden en loopt nu nog steeds helemaal gezond rond!
Ik wil je geen valse hoop geven!! Maar mensen maken fouten en zo ook dierenartsen en daarom moest ik dit verhaal even vertellen. Mocht je meer willen weten dan kan ik je wel hun site geven.

binnenspiegel schreef:
Ja, het is toch weer een heel ander beest dan een kat of hond waar je ook heel close mee bent maar toch.

Inderdaad, 3 jaar geleden is onze hond overleden, dit was ook vervelend maar na een maand ben je er wel weer overheen, maar met een paard heb je een veel sterkere/specialere band mee die eigenlijk niet te omschrijven is. En als je dan zo`n groot dier van +- 600 kilo machteloos ziet liggen doet dit echt wat met je, daar hoef je geen paardenmens voor te zijn :|

binnenspiegel schreef:
ze wacht vast op je tot je heel oud en versleten in je warme bedje ligt en een mooi leventje hebt gehad om op terug te kijken... :wink:

Wellicht wel eerder :P , poosje gelden had ik een droom en in deze droom kocht ik een veulen en dit bleek haar te zijn :P hahaha :lol: , was slecht valse hoop dat verwerkt moest worden denk ik :duh:

Liefs,
Demy

BerichtGeplaatst: 29-04-2011, 09:55:30 
Nimf
Nimf

Celahir86 schreef:
Wellicht wel eerder :P , poosje gelden had ik een droom en in deze droom kocht ik een veulen en dit bleek haar te zijn :P hahaha :lol: , was slecht valse hoop dat verwerkt moest worden denk ik :duh:

Liefs,
Demy

Misschien ook wel een voorbode, jullie gaan elkaar hoe dan ook weerzien. Of dat nu in dit leven is of in een ander leven en wie weet is ze al heel vaak jou paardje geweest of jij die van haar in jullie voorgaande levens... :wink: Maar dromen hebben zeker ook een verwerkende functie.. Je mag bepaalde situaties zo vaak meemaken tot je het helemaal verkwerkt hebt en je lering eruit kunt halen...

heel veel liefs en sterkte hierin...

binnenspiegel...

p.s.
Ja, we zijn nu ook bezig met een ostheopaat die tevens de wat alternatieve route volgt om paarden te behandelen. Heeft heel lang geduurd voor ik mijn vader zo ver had dat hij dit wilde proberen...( zowel paard als pony zijn van hem, maar ik reed beiden altijd, dat vind hij dan weer niks)...Maar goed, roy is nu in een leeftijd dat het nog net niet te laat hoeft te zijn...na zn 25ste ga je toch niet meer echt écht rijden...dus nu kunnen we nog iets van conditie opbouwen...hoop dat het niet te laat is... :roll:

BerichtGeplaatst: 29-04-2011, 13:33:57 
Kabouter
Kabouter

Dankje,
We zullen wel zien wat de toekomst brengt :o

Beter dat je vader het toch wilt proberen!
Suc6 en hopelijk heeft de behandeling een positieve uitwerking :wink:.

De moeder van mijn paardje die is op dit moment 23 en loopt nog gewoon z1 wedstrijden(niet heel veel, +- 6 per jaar :) ), wel is ze 3 jaar geleden gestopt met springwedstrijden, ze was M2 niveau. Dit omdat ze de sprong niet meer goed kon inschatten.

Dus mocht de behandeling helpen dan heeft je paardje zoiezo nog een hele mooie tijd voor zich :D

Liefs,
Demy

Evt de website van de holistisch therapeut:
http://www.cherokee.eu/
Ik weet dat ze in 2008 een poging gedaan heeft om te emigreren naar Frankrijk en dit was niet doorgegaan. Als het goed is behandeld ze dus nog steeds paarden en honden. (ik moest het toch even doorgeven :P )

BerichtGeplaatst: 29-04-2011, 16:24:59 
Nimf
Nimf

Dankje! Ja, ik hoop ook weer op onze bolle te kunnen rijden want heb nu wel weer allemaal projecten waar ik op rijdt en mee train. Maar met je eigen paard is het toch stiekem het leukst... :| ( ja met de pony heb ik ook tot 3 jaar geleden nog gereden...wel alleen maar buitenritjes maar ook super leuk!!!)

En ook bedankt voor de link!

Zo nu weer on topic, want volgens mij hebben we ons door de paardenpraat een beetje laten meeslepen... :lol:
Dus, nogmaals:

WELKOM DEMY!

:wink:

liefs, binnenspiegel...

BerichtGeplaatst: 30-04-2011, 15:44:27 
Kabouter
Kabouter

Dank je wel :D

Off topic :P : Buiten ritjes zijn inderdaad ook super :-)
Ik deed dit elke zondag ter afwisseling van het trainingsschema, kon overal naar toe zonder dat er een ander paard mee ging en hij schrok echt nergens van!!

BerichtGeplaatst: 08-05-2011, 02:25:38 
Elf
Elf

Hey Demy,

Welkom op het forum :)

Wat grappig dat je hyperventilatie je tot de conclussie: "Ik ben HSP" heeft geleid.
Ik had vroeg ook veel last van hyperventilatie, dit werd af geschreven op mijn astma.
Wat heeft je toen tot die conclussie gebracht? Ik ben wel benieuwd.
Ik heb mijn hyperventilatie toen onder controle gekregen door heel goed op mijn ademhaling te gaan letten.
Maar momenteel merk ik dat ik weer heel veel de neiging heb naar hyperventileren terwijl ik mijn ademhaling geheel onder in mijn buik heb zitten (totale frustratie :P)
Als je wilt in ieder geval, dan zou ik het graag weten....

Sorry als deze vraag al eens eerder is gesteld, maar het is laat en ik heb eigenlijk niet zo'n grote poging gedaan om alle posts gelezen, ben nu wel heel moe :P

I paint only my version of reality!

BerichtGeplaatst: 08-05-2011, 12:30:30 
Kabouter
Kabouter

MementoMori schreef:
Wat heeft je toen tot die conclussie gebracht? Ik ben wel benieuwd.
Ik heb mijn hyperventilatie toen onder controle gekregen door heel goed op mijn ademhaling te gaan letten.
Maar momenteel merk ik dat ik weer heel veel de neiging heb naar hyperventileren terwijl ik mijn ademhaling geheel onder in mijn buik heb zitten (totale frustratie :P)
Als je wilt in ieder geval, dan zou ik het graag weten....

Sorry als deze vraag al eens eerder is gesteld, maar het is laat en ik heb eigenlijk niet zo'n grote poging gedaan om alle posts gelezen, ben nu wel heel moe :P

Hoi MementoMori,

Vragen stellen mag altijd :wink:

Nadat de therapeut deze conclusie had getrokken, heeft ze mij +-6 energetische behandelingen gegeven en begonnen de aanvallen steeds minder te worden. Echter was dit een symptomen behandeling en moest de kern eigenlijk behandeld worden en dit moest ik zelf doen. Doordat ik dus hsp ben neemt mijn lichaam/geest veel meer indrukken op en raakte dit overbelast omdat ik mij hier niet bewust van was. Mijn lichaam/geest raakte voller en gestrester en hierdoor ging mijn ademhaling steeds sneller en minder diep wat er dus tot leiden dat ik een aanval kreeg als er een gestresde situatie voor deed, zoals bv een examen, en af en toe kwam gewoon uit het niets een aanval.

De therapeut had een meditatie die ik moest doen en door middel van deze meditatie werd ik mij steeds bewuster van alle indrukken die mij lichaam binnen traden en na een aantal keer deze meditatie te hebben gedaan kon ik steeds meer indrukken en stres loslaten. Inmiddels heb ik al bijna 5 jaar geen aanval gehad, alleen af en toe als ik moe ben en me even niet bewust ben van mn lichaam dan voel ik wel dat het heel klein beetje opkomt, maar als ik me lichaam dan even grond dan is het gevoel gelijk weer weg.

Groetjes,
Demy

BerichtGeplaatst: 08-05-2011, 22:10:35 
Elf
Elf

Hey,

Herken veel in je verhaal. Ik krijg/kreeg ook steeds aanvallen uit het niets (dat is wat me, samen met jou verhaal, erop attend maakte dat dit niet van mijn astma kan komen). Ik ben veel gestresst, overprikkeld en dat soort dingen en kan dan al gewoon de volgende aanval aan voelen komen. Erg fijn...
Ik ga binnenkort naar een energetisch heler, hopelijk kan die me dingen leren om dit tegen te gaan, heb al eens eerder 3 jaar gelopen bij iemand, maar die kon mij niet verder helpen, en het ging ook steeds beter, maar nu niet meer dus :P Balen.
Bedankt in ieder geval voor je openhartigheid :D

MM

I paint only my version of reality!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00