Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 10:55:49

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Tarot
BerichtGeplaatst: 17-10-2004, 15:11:53 
Reus
Reus

Tarot kaarten zijn voor mij dé perfecte manier om mijn onbewuste gevoelens te uitten.
Ik ben er nog maar één keer in aanraking mee geweest, u know saar ;)
Maar ik merk we dat tarot vaak in een slecht daglicht gesteld word, terwijl het niet slecht is.

Hoe staan jullie er tegenover en wat weten jullie ervan te vertellen?

Groeten!

Berichtenonderwerp: Re: Tarot
BerichtGeplaatst: 17-10-2004, 15:18:09 
Kabouter
Kabouter

Je hebt inderdaad gelijk..
Tarot word vaak in kwaad daglicht gesteld om dat het erg snel word ge-assosieerd wordt met hekserij.
Kijk maar naar een willekeurige heksen film, of naar oude afbeelingen. Ze hebben altijd tarot kaarten..Net zoiets als een zwarte kat zeg maar..

Door al die vervolgingen in de middeleeuwen is het helemaal naar de achtergrond geraakt. En alleen de mensen die zich er in verdiepen weten dat het juist gebruikt word om mensen te helpen.

K hoop dat je hier een beetje wijs uit kan worden.. =)

BerichtGeplaatst: 17-10-2004, 15:22:45 
Reus
Reus

Jah, tis me nu goed duidelijk. Er zijn overigens ook maar weinig mensen met wie ik het erover heb, omdat ze me anders raar vnden enzo.
Maar gezien ik net begin, zou je me iets meer uitleg kunnen geven over een aantal leggingen?

Groeten!

BerichtGeplaatst: 17-10-2004, 15:25:13 
Kabouter
Kabouter

Tuurlijk..
Lijkt me mega leuk ..=D
Alleen is het makkelijker zoiets in real life uit te leggen..Maar ik kan het hier ook proberen.. Gooi je vragen maar op tafel zou ik zeggen..
Dan doe ik mijn best om ze te beantwoorden.. =)

Je weet dat er op de main site hier van een lichte tarot leggin mogelijk is he?
Tis niet helemaal precies..maar wel heel erg handig, en best goed..

BerichtGeplaatst: 17-10-2004, 15:28:11 
Reus
Reus

Die heb k ook al geprobeerd en dies best goed idd. alleen sommige kaarten zeggen niks, maar das logisch, tis digitaal.

Maar iig. kun je een aantal leggingen vertellen die je zelf welles doet en die je kent. En uiteraard ook welke kaart waar, dus achterelkaar, of in n 4-kantje oid.
Want als ik ga beginnen is het wel makkelijk om meer te weten :P

Greetz!

Laatst gewijzigd door Nemesis op 20-05-2005, 12:59:47, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 17-10-2004, 15:50:53 
Kabouter
Kabouter

Okay..
Bereid je voor op veel lezen.. =P
Ik zal proberen alles zo goed mogelijk uit te leggen..
natuurlijk zijn er genoeg zites waar je dit ook op kan zoeken, mocht je het niet snappen..of mij ernaar vragen mag natuurlijk ook =D

De kaartlegging met 1:
Om de betekenis van de verschillende kaarten zo snel mogelijk onder de knie te krijgen, kun je het volgende doen: schud de kaarten en vraag daarbij aan je onbewuste (dat werkt via de kaarten) om je te vertellen wat die dag jou zal brengen. Trek dan een tarotkaart, bestudeer haar, en schrijf haar op. 's Avonds overloop je wat er die dag allemaal precies is gebeurd. En dan kun je een vergelijking maken met wat de kaart je 's morgens voorspelde. Op die manier raak je stapsgewijs vertrouwd met de betekenis van elke tarotkaart.

De kaartlegging met 3:
Dit is een eenvoudige manier om een beperkt kijkje in de toekomst te nemen. Schud de kaarten en spreid ze voor je uit met de rugkant naar boven. Kies er vervolgens drie uit die je naast elkaar legt. Doe dit trouwens met je LINKER hand..!! Hiervandaan komt je gevoel..Erg belangrijk om te onthouden.. =)
Kaart 1 vertelt je wat de nabije toekomst je brengt.
Kaart 2 zegt je hoe je je daarbij voelt.
Kaart 3 vertelt wat je concreet met die situatie zult doen.

De kaartlegging met 4:
Deze legging is het best te gebruiken wanneer je een antwoord zoekt op een concrete vraag in verband met werk geld of de liefde bijvoorbeeld. Ga om te beginnen precies te werk als bij de legging met 3, maar leg hier 4 kaarten naast elkaar.
Kaart 1 vertelt je hoe je situatie is op het moment dat je de kaarten legt.
Kaart 2 zegt waar je niet op moet letten en wat niet belangrijk is.
Kaart 3 zegt wat juist wél van belang is bij de kwestie.
Kaart 4 onthult wat uiteindelijk de afloop van de zaak wordt.

De kaartlegging met 7:
Deze kun je hoofdzakelijk gebruiken als je wilt zien hoe jij en je partner in je relatie staan. Begin altijd op dezelfde manier, maar nu neem je 7 kaarten.
Kaart 1 geeft aan waar je mee bezig bent.
Kaart 2 zegt wat je partner belangrijk vindt.
Kaart 3 zegt wat jij uit deze relatie kunt leren.
Kaart 4 zegt wat je partner eruit kan leren.
Kaart 5 zegt wat jij nog kunt verbeteren.
Kaart 6 zegt wat je partner kan verbeteren.
Kaart 7 geeft aan hoe je relatie uiteindelijk zal evolueren.

De kaartlegging met 13:
Deze kaartlegging kun je gebruiken wanneer een nieuw jaar begint. Bijvoorbeeld rond nieuwjaar, of rond je verjaardag. Je kunt dan vragen wat het nieuwe jaar je brengt. Ga weer te werk zoals bij de kaartlegging met 3, maar kies deze keer 13 kaarten uit.
Leg één kaart in het midden en vorm een cirkel daaromheen met de 12 andere kaarten.
De kaart die in het midden ligt vertelt iets over het hoofdthema dat in het komende jaar zal spelen.
De overige kaarten staan symbool voor de 12 opeenvolgende maanden van het jaar. Je kunt dan bij elke kaart zien wat die bepaalde maand je brengt.

Een van de bekendste tarot-leggingen is
tevens degene die ik het vaakst gebruik
het Keltisch kruis. Het is bij een legging niet de bedoeling om een concrete vraag te stellen waar je een pasklaar antwoord op verwacht. De kaarten kunnen je helpen om uit je denkpatronen over een situatie te ontsnappen en de zaak van een andere kant te bekijken. Een vraag als ‘Wat is nu belangrijk bij deze situatie?’ is een geschikte vraag. Accepteer geen uitleg die tegen je gevoel ingaat. Het kan zijn dat je enige tijd nodig hebt om de uitleg te vatten. In wezen is het een spel waarbij je onbewuste communiceert met de kaarten. De beelden van de kaarten werken in op de in je onbewuste aanwezige voorstellingen. In die communicatie kun je op een nieuw perspectief ten opzichte van de bevraagde situatie komen te staan. Het Keltisch kruis is één van de mogelijke legpatronen. Je kunt ook je eigen legpatroon maken, mits je van tevoren de betekenis der posities voor jezelf vastlegt, anders ga je de kaarten manipuleren. Werken met de tarot is geen spel waarbij de logica het voortouw heeft; onze intuïtie help ons. Dit wil niet zeggen dat logica geen rol speelt. Uiteraard zal je gezond verstand je zeggen of een uitleg wel of niet acceptabel is voor jou op dit moment. De tarot mag je nooit de baas over je laten worden, zelf blijf je verantwoordelijk voor je keuzen.

De werkwijze is als volgt.
Zorg voor een rustige plek en ontspan jezelf. Schud de kaarten en leg ze met de afbeelding naar beneden in een waaiervorm. Ga dan met je linker hand over de kaarten. Je hand gaat vanzelf naar de kaarten toe die relevant zijn. Kies een kaart en leg deze omgekeerd neer. Kies zo achtereenvolgens in totaal 10 kaarten en leg ze steeds omgekeerd op het stapeltje. Nadat de 10 kaarten zijn getrokken keer je het stapeltje om. Je legt nu de kaarten in de posities die hiernaast in de tekening zijn weergegeven. De kaart die je het eerst getrokken hebt leg je in positie 1, enz.

Afbeelding

Op de afbeelding zie je een kruis (de kaarten 1 t/m 6) en een ‘staf’ (de kaarten 7 t/m 10). Het kruis betekent: het onbewuste (3) en het verleden (4) leiden naar het bewuste (5) en de toekomst (6). De stafkaarten duiden op je innerlijke gids die je helpt de kruiskaarten te begrijpen; ze geven commentaar op de situatie.
De betekenis van de posities:

1 dit is het / hierom gaat het

2 dit kruist het / dit komt er bij

3 hierop rust het / dit wordt vermoed

4 zo was het hiervoor / dit heeft ertoe geleid

5 dit bekroont het / dit wordt ingezien

6 dit komt erna / zo gaat het verder

7 dit is de vragensteller / zo ziet hij het

8 hier vindt het plaats / zo zien anderen het

9 hoop en vrees / verwachingen en angsten

10 daarheen leidt het

Bij de duiding kun je de betekenis van de kaarten nagaan op de volgorde van 1 t/m 10. Je kunt in plaats daarvan ook een andere volgorde aanhouden, bijvoorbeeld door achtereenvolgens de volgende tweetallen in ogenschouw te nemen:

4 en 9 geven de context aan van de situatie;

1 en 2 duiden op wat er nu speelt;

3 en 5 betreffen het bewust inzicht in de situatie en de onbewuste verankering;

7 en 8 gaan over de instelling van de vrager en de invloeden van buitenaf;

6 en 10 gaan over de mogelijke uitkomst voor respectievelijk de korte en lange termijn.

De interpretaties in detail:

1 = basiskaart; de uitgangssituatie zoals die fundamenteel is; wat je zorgen baart.

2 = de erbij komende impuls, remmende of bevorderlijke factoren.

Terwijl deze beide eerste kaarten het voornaamste antwoord geven op datgene wat er is, geven de volgende drie kaarten ons achtergrondinformatie:

3 = de onbewuste gedachten over de vraag/situatie; 'hierop rust het' wordt in de magische formule gezegd; daarmee wordt aangegeven dat een aangelegenheid die op dit niveau goed verankerd is en door diepe innerlijke zekerheid gedragen wordt, zeer sterke wortels heeft en nauwelijks te verstoren is.

4 = invloeden uit het verleden; deze kaart laat het recente verleden zien en geeft daardoor vaak ook een aanwijzing over oorzaken van de huidige situatie.

5 = het bewuste niveau; datgene wat de vraagsteller in relatie tot het thema duidelijk is, wat hij beseft, wat hij ziet, eventueel ook wat hij bewust nastreeft.

Voor de betekenis van de kaarten 3 en 5 is er al naar gelang van de soort vraag een zekere speelruimte bij de interpretatie. In laatste instantie weerspiegelen ze wat het hoofd (5) en het hart (3) erover te zeggen hebben.

6 = de eerste voorspellende kaart gunt ons een blik op de nabije toekomst, op datgene wat als eerstvolgende komt.

7 = deze kaart toont de instelling van de vraagsteller tegenover het thema (kaarten 1 en 2) of hoe het hem daarmee vergaat.

8 = de krachten die je in de buitenwereld ontmoet; hier kan de plaats van de gebeurtenis (de omgeving) of de invloed van andere personen op het thema aangegeven zijn.

9 = hoop en vrees van de vragensteller; de betekenis van deze kaart wordt dikwijls onderschat, omdat ze geen voorspellende waarde heeft; toch voorziet juist deze kaart ons van belangrijke informatie, en vooral dan, wanneer we de kaarten voor iemand interpreteren die we niet kennen of ons de vraag niet verteld is; op deze plaats worden de verwachtingen of angsten weerspiegeld.

10 = resultaat, uitkomst, sleutel; de tweede naar de toekomst verwijzende kaart geeft het vooruitzicht op de langere termijn aan en toont eventueel ook het hoogtepunt, waar het thema van de vraag naar toe leidt.

Daarmee liggen de voorspellende kaarten uitsluitend op positie 6 en 10. Alle andere kaarten geven aanvullende, verhelderende aanwijzingen over de omgeving en achtergronden van de vraag.

Owkejjj..
Dat was me wat typ werk..
Maar hopelijk heb je er wat aan.. =)
Ow..En sorry voor zo'n slecht plaatje..Tis eignlijk t enige wat ik erbij heb kunnen vinden.. =/

BerichtGeplaatst: 17-10-2004, 16:04:56 
Reus
Reus

Dankuwel!

Als ik me kaarten binnen heb ga'k meteen proberen.

Greetz!

(PS> @RaVi: ik lange lappen tekst? :P;) )

BerichtGeplaatst: 17-10-2004, 16:07:46 
Kabouter
Kabouter

Blij te kunnen helpen =D

En meestal zit er ook een kleine hulp bij je kaarten zelf hoor..
Of zijn er boeken over leggingen en betekenissen te koop..
Dus het lukt allemaal wel..

En Paul..Dit is mijn eerste..en gelijk laaste post die zo lang is hoor.. =P

BerichtGeplaatst: 19-10-2004, 10:00:23 
Reus
Reus

Tarot is inderdaad erg handig in sommige situaties. Ik heb nu denk ik zo'n negen jaar tarot kaarten en je wordt er ook steeds handiger in. Alleen moet ik af en toe nog wel een kaart opzoeken in een boekje of schrijfsel van mij!!!!

Alles onthouden, daar doe ik het niet genoeg voor.. Ik kan eigenlijk wel weer eens een kaartje gaan leggen

Ik heb ook veel andere kaartspellen. Ik blijf het gewoon leuk en interessant vinden.

Liefs Carina

BerichtGeplaatst: 19-10-2004, 13:48:02 
Kabouter
Kabouter

Ik blijf het lastig vinden om tarot goed te interperteren, vooral als ik leggingen doe voor anderen, ik leg liever Lennormand, is iets duidelijker beschreven. Ook heb ik Fairykaarten maar dat is mij wat te zweverig

Liefs Renate

BerichtGeplaatst: 21-10-2004, 12:11:56 
Reus
Reus

@ Renate: De moeizame interpretatie kan komen doordat je kaarten hebt de je eigenlijk niet 100% goed aanspreken. Zelf ben ik begonnen met Soulcards van Diana Koff-Chapin en deze spreken me heel erg aan, zijn ook geen onder- en opschriften bij. Ik mag Malou nog steeds hartelijk bedanken hiervoor :D, zij heeft me ermee in contact gebracht :D.
De Rider Waite kaarten daarentegen spreken me niet aan en vind ik er niet uit zien terwijl toch veel mensen deze gebruiken.
Misschien is het handig dat je eens op internet kijkt naar welke kaarten je het meest aanspreken en met die begint?

Greetz!

BerichtGeplaatst: 26-10-2004, 11:08:34 
Feniks
Feniks

Hoi Paul,

Ik gebruik tarot bijna dagelijks.
Het is voor mij een goede manier om inzicht te krijgen in mijn onderbewuste en wat ik nog moet ontwikkelen. Ook is het voor mij een goede manier om te weten wat ik zou moeten ontwikkelen om tot een bepaald doel te komen, of hoe ik het beste met een bepaald probleem om kan gaan.

Vandaag kreeg ik als advies dat ik af moet rekenen met het verleden, niet achterom maar vooruit moet kijken....

Ik ga kijken op welke manier ik dit kan realiseren.... :D

greetzzzzz veronique

BerichtGeplaatst: 26-10-2004, 13:33:36 
Reus
Reus

Leef in het NU

Er is nu geen verleden, er is nu geen toekomst. Leef in het NU

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 26-10-2004, 15:10:51 
Feniks
Feniks

hmm ja zit waarheid in.. maar denk dat ze bedoelde dat ik niet te erg na moet denken... er zijn dingen gebeurt die me nog altijd dwars zitten. vandaar.... :?

greetz veronique

BerichtGeplaatst: 26-10-2004, 15:12:38 
Reus
Reus

bij mij ook hoor ;)

je kan er alleen zo weinig aan doen om dat te veranderen.... Accepteer dat deel, is een onderdeel van jou. Het heeft je gemaakt wie je bent...

Liefs Carina ;)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00