Leandra schreef:
Ik ben nu zo'n 10 jaar vegetariër (wat jammer dat ik de jubileumdatum niet weet en dus niet kan vieren
![Razz :-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
, dan het hele jaar maar feest) en dat bevalt me uitermate goed. Ben erg blij met de vele vegalapjes die inmiddels zijn bedacht door meneer Albert Heijn (dat vind ik over het algemeen de beste, alhoewel de yam nuggets van de biowinkel ook niet te versmaden zijn).
De reden dat ik vegetariër ben geworden is dat ik op een bepaald moment het in een keer helemaal zat was als dat vlees. Van de ene op de andere dag ben ik gestopt met vlees. Wat voor mij nu een bijkomende reden is om vegetarisch te blijven eten is het milieuaspect. Geen vlees is veel milieuvriendelijker dan wel. Zelfs als je biovlees eet. Sterker nog: dat schijnt heerljik voor de beesten te zijn, maar nog steeds slecht voor het milieu. Gelukkig, denk je dan, ik ben vegetariër, ben ik even lekker bezig voor het milieu! Karmapunten! Niets is minder waar als je wel kaas eet. En dat doe ik. Want kaas is even milieubelastend als vlees
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
. Dus daar zou ik dan ook mee moeten stoppen.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
. Zucht.
Oké ik stop dan met kaas, dan blijkt dat het voor je gezondheid goed is om dierlijke vetten binnen te krijgen, zodat je een vol gevoel hebt en minder gaat snaaien (in mijn geval Tony's Chocolonely). AAAAARGGHH!! Ik word gek van de dilemma's, keuzes en implicaties van mijn keuze. Milieu, dierenleed, eigen gezondheid, IK WEET HET NIET MEER!
Gefrustreerde idealist.
Dit is eigenlijk net zo als mij, rond mijn 7e ben ik vegetarier geworden, ik besefte toen pas echt dat vlees van dieren kwam. Dit vond ik vreselijk en van de ene op de andere dag was ik vegetarier, mijn ouders zaten ook echt zo van
![Weird :weird:](./images/smilies/icon_weird.gif)
Niemand in onze familie is vegetarier
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Sinds december 2009 eet ik ook geen kaas meer, een meisje vertelde dat daar stremsel in zit. Dit vindt ik vreselijk want kaas bracht iedergeval nog wat gezonds bij me binnen. Majah ik kan het gewoon neit meer eten, niet nadat ik weet dat er stremsel in zit.
Ik ben nu 18 jaar ( dus ook 10/11 jaar vegetarier ) en ik mis het vlees niet. Het enige wat is mis is gezond zijn. Ik ben namelijk ook erg lastig met groentes, veel lus ik niet...nou kan je het wel leren lekker vinden maar ik vindt het ook eng....gek he?!
Noujah , ik weet de dag ook niet dat ik vegetarier ben geworden
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
beetje jammer, majah XD
x