Heuy,
Naar aanleiding van een eerder gepost topic en de posts die daar uit komen ben ik tot dit nieuwe topic gekomen.
Ik las dat veel mensen een heel ander beeld van zichzelf hebben dan wat eigenlijk concreet te zien is. In veel gevallen is dat beeld van zichzelf negatiever dan het in werkelijkheid is. en dat vink zo'n zonde. Want het kan je ontzettend veel energie kosten om met het 'idee' rond te lopen dat je er niet uit ziet of dat je rare voeten hebt of een rare neus, te groot te klein etc. Terwijl anderen dat helemaaal niet zo zien...
Ik zou mensen, die hier behoefte aan hebben, willen vragen een foto van zichzelf te posten in dit topic. Of van het 'probleemgebied' ( bijv. je vindt dat je leleijke voeten hebt, een foto van je voeten... wel eerst wassen he...
) om vervolgens reacties van anderen hierop te krijgen... Puur en alleen om je eigen zelfbeeld met dat van een ander te vergelijken... Ik denk, nee ik weet
, dat het alleen maar positief zal uitpakken... !
Je mag complimenten geven als je iemand mooi vind of een bepaald deel van iemand mooi vind, maar het hoeft niet. Je kunt ook gewoon zeggen dat je het niet eens bent met het zelfbeeld van de ander ( bijv. iemand vind dat hij/ zij een scheve neus heeft. Je hoefte niet te gaan zeggen dat dat niet zo is als het wel degelijk om een scheve neus gaat...) Maar vaak vind ik, en dat is mijn mening, dat soort dingen juist mooi aan iemand! Het geeft iets persoonlijks iets unieks en iets niet doorsnee of karakter aan iemand. Denk aan de kop van Einstein, niet meteen moeders mooiste, hoeft ook niet, hij was wetenschapper en geen catwalk model... maar iedereen herkent zijn kop wel gelijk.
Hebben jullie een beetje duidelijk wat ik bedoel?
Dus je plaatst je foto ( of verwijst naar je eigen wie ben ik topic als je dat hebt en er staan genoeg foto's op)
en je vermeld dingen die je misschien minder mooi aan jezelf vind, of je laat het open en kijkt wat de reacties zullen zijn.. kan ook spannend zijn...
Oke, dus het is
niet de bedoeling een soort van 'vis naar complimentjes topic' te maken. Maar het gaat erom duidelijk te krijgen hoe anderen jou zien en wat daaraan anders is dan hoe je jezelf ziet...
Oke dan, misschien dat ik als eerste ga omdat het vaak toch een beetje eng is om je eigen foto te plaatsen en dan ook nog eens meningen van anderen te horen te krijgen...
es effe zoeken...eentje van mn hoofd staat op deze:
viewtopic.php?f=20&t=13097en eentje van mijn "voertuig":
Hmm, ik vind nog wel eens dat ik te kleine borsten heb en...hmm, ik vind mezelf eigenlijk ook soms te groot (1,75) voor een vrouw... veel mannen steek ik een kop bovenuit..haha..
Verder ben ik best tevreden met mijn uiterlijk, jammerdan als het iemand niet bevalt haha.. en houd ik ondertussen ook echt van mijn lichaam...ik kan heerlijk genieten voor ik in slaap van van mn hart ritme en mijn ademhaling. ook geef ik mezelf vaak reiki voor het slapen gaan. het lijkt net als of ik mede hierdoor een betere band heb met mn lijf..
goed.. vind het spannend maar ben ook erg benieuwd!
En hoop vooral dat anderen iets aan dit topic kunnen/ gaan hebben...
Liefs, binnenspiegel...