Dankje Mathijs
Goede vraag, dat had ik eigenlijk uit mezelf in m'n voorstelpost moeten vertellen..
Ik ben nu een paar jaar, vooral passief, bezig met spiritualiteit.
Ik lees vooral esoterische boeken maar ik wil me eigenlijk actiever gaan bezighouden met m'n spiritualiteit, bijvoorbeeld door meer te gaan mediteren.
Ik mediteer wel eens, en soms ook wel een korte periode dagelijks. Maar vaak wordt ik op een gegeven moment laks, of hou ik er van de ene op de andere dag mee op. Je zou kunnen zeggen dat ik weinig discipline en doorzettingsvermogen heb
Eigenlijk is mijn interesse in het spirituele gewekt door drug. Niet door het gebruik, maar toen ik 16 was raakte ik geïnteresseerd in wiet, paddo's en andere hallucinogenen (of entheogenen
) en via die interesse kwam ik uit bij het spirituele. Uiteindelijk heb ik natuurlijk ook wel geëxperimenteerd met verschillende drugs, maar ik vind het erg belangrijk dat ik me uit mezelf goed voel dus matig ik me met dat soort dingen.
Verder ben ik me niet bewust van bijzondere gaven zoals helderziendheid. Wel heb ik soms het idee dat dingen heel goed aanvoel, maar ik durf lang niet altijd op mijn gevoel en intuïtie te vertrouwen.
Ik hoop dat dit duidelijk is, eigenlijk kan ik voor mezelf niet duidelijk formuleren wat me nu precies trekt in het spirituele. Ik ben het gewoon tegengekomen op de zoektocht naar geluk