Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 16:40:51

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04-04-2005, 20:46:55 
Admin
Admin

Hoi allemaal,

afgelopen weekend was ik in een winkeltje met spirituele artikelen en daar heb ik een aantal hele leuke en bijzondere boeken zien liggen.
Ik heb zelf twee foldertjes er van mee genomen en heb voor jullie de uitgevers op het internet opgezocht, zodat jullie ook tussen de boeken kunnen snuffelen. :)

Uitgeverij Petiet. http://uitgeverij-petiet.nl/introductie.htm

Een boek wat mij dit keer op viel (omdat 't toevallig in die winkel lag) was " 't Komt dik in orde!", van Christiane Beerlandt. In het boek bekijkt de schrijfster de kijk van de Westerse wereld op "dik zijn" en "dun zijn" en laat zij haar eigen visie hier op zien.
Om even te citereren "de schrijfster toont ons in dit boek een weg die een ware doorbraak betekent uit de Westerse 'kudde-mentaliteit' , een weg die aanspoort om in VREUGDE te leven naar je ware aard, niet naar het 'beeld' dat wordt opgelegd door een veruiterlijkte maatschappij, waarin alle gevoel voor ware authentieke schoonheid en natuurlijke gezondheid is verloren geraakt".
Dit boek trok vooral m'n aandacht omdat het een keer niet verwijtend wijst naar mensen die te dik zijn en "moeten" afvallen". Het kijkt zowel naar mensen die zich te dik voelen als naar mensen die zich te dun voelen en wijst er op dat te dik en te dun zijn eigenlijk niet bestaat dat iedereen goed is zoals ie is.

Verder hebben ze nog vele mooie aansprekende boeken meer, maar ik ga ze jullie niet allemaal van een persoonlijke recentie voorzien, daarvoor mogen jullie zelf het lijstje met boeken door kijken. :wink:

Uitgeverij Akasha. http://www.uitgeverijakasha.nl/index.php

Op de site heeft Uitgeverij Akasha de boeken (inclusief een aantal cd's) onderverdeelt in een aantal onderwerpen (Esoterie, Mandala's, Creatieve zelfontplooiing, nummerologie, gezondheid, kinder- en jeugdboeken, overig).

De boeken vallen mij hier vooral op om hun originaliteit en hun veel-kleurigheid. Ik heb (logischerwijs) niet alles door gekeken, maar heb er toch al heel wat mooie en interessante boeken in gezien.

Een aantal boeken van "Creatieve zelfontplooiing" leken me erg mooi. Ik vind het zelf erg leuk om te tekenen, maar heb nog nooit boeken gezien van waaruit je wordt voor gedaan hoe je boedha's en indianen kunt tekenen. Dit leek me erg leuk om te doen.

Verder heb ik het boek "Bollie Beer krijgt de zon in z'n buik" van Patty van Hoppe in de winkel zien liggen en ik ben echt helemaal dol enthousiast over dat boek. Het is een kinderboek dat met gebruik van allerlei kleuren een verhaal vertelt. Bij het boek is een cd met oefeningen gevoegd en met behulp van het boek en de cd kan een kind zich beter leren ontspannen.
Ik ben zelf dol op kinderen en wil misschien later ook iets doen met de combinatie kinderen en spiritualiteit. Ik vind het zelf erg mooi om te zien dat er ook begrijpelijke spirituele kinderboeken worden gemaakt, die zelfs voor "volwassenen" nog erg mooi kunnen zijn.

Als ik zou kunnen zou ik wel vele van dit soort boeken aan willen schaffen, maar ja dat gaat nu eenmaal niet zo makkelijk, maar ik weet nu in elk geval waar ik ze kan zoeken. :lol:

Veel plezier gewenst allemaal met rond snuffelen in de boeken!!!

Pluisje.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00