Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 09:34:31

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: binnenspiegels dromen...
BerichtGeplaatst: 21-12-2010, 23:48:51 
Nimf
Nimf

hey,

das wel erg handig zo'n plek waar je je dromen even kwijt kunt en mogelijk anderen kunt laten mee denken.
Vroeger had ik een boekje waar ik soms mijn dromen in opschreef. Nu ik een groot :wink: meisje ben doe ik dat helaas niet meer... Misschien pak ik hier wel die oude gewoonte digitaal op...

Een type droom dat ik al heel lang heb en die geregelt terug komt is dat ik droom dat mijn tanden uitvallen.
Klinkt misschien erg lachwekkend maar dat is het tijdens mijn droom allesbehalve. Ik weet toen ik dit de eerste keer droomde dat ik wakker werd op een nat gehuild kussen met mijn vingers in mijn mond, voelend aan mijn tanden die ik gelukkig wel nog in mijn mond had. Ik denk dat ik toen een jaar of twaalf zal zijn geweest. Deze droom is nooit helemaal hetzelfde. Soms droom ik eerst ook iets heel anders waarna opeens mijn tanden uitvallen. Eerst eentje die wat loszit, tot uiteindelijk mijn hele mond vol losse tanden zit die uitvallen....

Het grappige is dat ik er nu niet meer zo van schrik. Ik ben me bewust van het feit dat ik droom en ik kan het nu ook stoppen ( het uitvallen van de tanden) door wakker te worden.

Toch heb ik het gevoel alsof mijn onderbewuste me iets duidelijk wil maken... Maar wat?!

Iemand een idee?

Liefs, binnenspiegel...

Berichtenonderwerp: Re: binnenspiegels dromen...
BerichtGeplaatst: 23-12-2010, 00:59:40 
Dwerg
Dwerg

Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg weinig verstand heb van de betekenis van dromen. Ik heb het wel even voor je opgezocht! Volgens de volgende website heeft het met je zelfvertrouwen te maken:

http://www.droominfo.nl/index.php?c=dro ... oom=tanden

(Ik hoop tenminste dat ik een link mag plaatsen..?) Misschien heb je er wat aan in ieder geval! :wink:

BerichtGeplaatst: 23-12-2010, 01:05:01 
Moderator
Moderator

Nog meer tanden die uitvallen... het gaat lekker met ons he binnenspiegel? ;)

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!

BerichtGeplaatst: 23-12-2010, 11:12:56 
Nimf
Nimf

Wortelbrood schreef:
Nog meer tanden die uitvallen... het gaat lekker met ons he binnenspiegel? ;)

relax...zolang het in mn droom is kan ik nog wel mee leven... :wink:

liefs, binnenspiegel...

BerichtGeplaatst: 23-12-2010, 11:16:34 
Nimf
Nimf

Cornelia schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg weinig verstand heb van de betekenis van dromen. Ik heb het wel even voor je opgezocht! Volgens de volgende website heeft het met je zelfvertrouwen te maken:

http://www.droominfo.nl/index.php?c=dro ... oom=tanden

(Ik hoop tenminste dat ik een link mag plaatsen..?) Misschien heb je er wat aan in ieder geval! :wink:

Ik heb het verhaal even doorgelezen, ik herken me mogelijk wel in het stukje niet gehoord te worden. Mogelijke angsten kan misschien ook, ergens zou de link naar gezondheid me ook wel logisch in de oren klinken...

Onzekerheden...hm die heeft iedereen wel denk ik, maar ik ben blij met mijn uiterlijk, houdt ook echt van mn lichaam, en wat anderen daar van vinden doet me eigenlijk maar vrij weinig... :wink:

BerichtGeplaatst: 26-12-2010, 21:25:55 
Kabouter
Kabouter

tanden hebben met je aarding te maken dacht ik mmmm :?

BerichtGeplaatst: 26-12-2010, 22:14:34 
Nimf
Nimf

hmm, oke... en in wat voor zin aarding als mn tanden uitvallen in mn dromen?
Dat mijn aarding minder wordt/ slecht is/ ?...

liefs, binnenspiegel...

BerichtGeplaatst: 28-12-2010, 10:40:54 
Nimf
Nimf

vergelijk je aarding als een muur van stenen

bij dat soort dromen wilt het zeggen dat die stenen eigenlijk afbrokkelen van de muur

dus de muur word kleiner

alleen door het te oplossen word die muur groter

aarding beschermt je ook tegen invloeden van buitenaf

misschien is er iets dat schade aan je toebrengt (dus ook aan die muurtje)

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie

BerichtGeplaatst: 28-12-2010, 12:07:53 
Nimf
Nimf

hmm, ja ik denk dat iedereen in deze tijden wel aan zijn aarding moet denken angezen in de westerse wereld zo'n aanspraak op je cognitieve vermogens wordt gedaan dat de meeste van ons snel omhoog bewegen met hun energie.
Dus ja, net als bij iedereen geldt dat ook voor mij...

Maar ja, heb nog niet het 'eureka gevoel' dat dit de betekenis is van deze droom..

Maar goed, vind het wel fijn dat mensen mee denken... :) mijn dank hiervoor...

liefs, binnenspiegel...

BerichtGeplaatst: 03-01-2011, 12:23:38 
Nimf
Nimf

Nieuwe droom slash nachtmerrie...

Ik heb sinds een jaar ofzo een aquarium ( oost aziatisch tropisch bakje). Met de visjes en andere beestjes gaat het goed. Ze zitten in een voor hen geschikte bak ( niet wat je wel eens ziet veel te veel vissen in een über klein bakje) en hebben een leven als god in frankrijk bij ons ( elke dag weer wat anders te eten, vitamientjes en heel veel plantjes en verstopt plekjes). Toch droom ik vaker over mijn aquarium en dat alles opeens ziek wordt, er half aangevroten vissen ronddrijven etc. :(

Heel vervelend, ik kan gelukkig mijn dromen stoppen als ik wil en wakker worden maar bij deze droom duurt het echt effe voor ik van dat vervelende gevoel af ben. ik ben dan erg ongerust, van streek ( mijn hart gaat dan ook echt als een gek tekeer) en voel me zoooo schuldig! Ook ben ik al eens gaan kijken midden in de nacht of nog alles goed was met mn bloopers... gelukkig wel.. :wink:

Ik heb echt iets met water en vind het heerlijk rustgevend om naar de visjes te kijken ( mn vriend kijkt t.v. en ik kijk aquarium... :wink: ) en vind het fijn om mn dieren het beste te bieden... Verder is mijn sterrenbeeld vis...

Hoe komt het nu dat deze nachtmerrie zo heftig binnenkomt en voor dergelijke heftige emoties zorgt?

heel veel liefs, binnenspiegel...

BerichtGeplaatst: 03-01-2011, 13:07:37 
Nimf
Nimf

misschien omdat je angstig bent om hun kwijt te geraken

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie

BerichtGeplaatst: 03-01-2011, 13:28:03 
Nimf
Nimf

hey brotherhood,

Ja, nouja weet je... Die visjes die ik heb worden niet zo oud. Een jaar sommigen kunnen max. 5 jaar worden. Er zijn er in dat jaar wel al een paar gestorven ( stress, bij aankoop al krom/ afwijking, één keer een ziekte in mn bak gehad) en leuk zal ik het nooit gaan vinden als er een visje sterft. Maar kan het wel hebben, weet dat ik mn best doe en dat de tijd die ze gehad hebben bij ons fijn is geweest...

Maar ik heb het idee alsof er een diepre laag in de droom zit. Ik heb de droom ook al een paar keer gehad. Hij verloopt niet elke keer helemaal hetzelfde maar de basis ( dat mn visjes dood gaan) en die vervelende gevoelens is wel telkens hetzelfde... :?

liefs, binnenspiegel..

BerichtGeplaatst: 03-01-2011, 13:46:11 
Nimf
Nimf

oew, volgens mij heb ik hem al... Andere verklaringen kon ik me niet echt in vinden maar wat deze site schrijft rinkelt wel een belletje ergens...

bron: http://www.grotebeer.net/droomsymbolen. ... =v&index=5

Een vis is een positief droomsymbool dat staat voor spituele groei en transformatie.
Zie je vissen zwemmen dan staat dit voor inzichten in je onderbewuste.
Een stervende of dode vis staat voor telleurstelling of het velies van macht/ geld.

in het begin van mijn droom zwemmen de vissen gewoon nog. Meestal ga ik dan over in een andere droom of sla ik anderzijds een stuk over. Maar op een gegeven moment kijk ik nog eens naar de vissen en zie ik ze allemaal drijven...

Ik bedenk me ook nu pas dat ik er eerder altijd vanuit ging dat het mijn vissen waren, maar als ik nog eens terug denk aan mijn droom heb ik hele andere vissen in mijn bak! :lol: Erg hoor maar goed...

Ik ben de laatste vier jaar erg bezig met mezelf en wat ik wil in mijn leven ( dat krijg je als je de twintig passeert :wink: ) en ik heb heel hard aan mezelf gewerkt waardoor ik veel leuke en minder leuke kanten van mezelf ben tegengekomen. Ook heb ik mijn spirituele kant herontdekt. Iets waar mijn moeder altijd bang voor is geweest en me heeft verboden hiermee bezig te zijn. Ach ja, na 6 jaar op mezelf te wonen heb ik nu toch geleerd mijn moeder los te laten en meer mijn eigen plan te trekken...

Ik denk dat de stervende vissen op mijn studie betrekking hebben... Ik ben echt bang dat ik mijn diploma niet ga halen terwijl ik alleen maar goede punten heb en er gewoon goed voorsta. Maar als ik het niet haal, alles waar ik zo hard voor heb geknokt. Dan zou ik me heel verdrietig, kwaad maar ook schuldig naar mezelf toe voelen...

hmm, oke...duurde effe maar het kwartje is gevallen...

Toch bedankt voor het meedenken!

liefs, binnenspiegel...

Berichtenonderwerp: Re: droom dode vissen
BerichtGeplaatst: 03-01-2011, 17:00:07 
Feniks
Feniks

Volgens Freus sloeg het dromen over vissen op je seksualiteit... Just a fun-fact.

Ik ga even naar je droom kijken...

Oké, zojuist even gelezen over de vissendroom en je eigen interpretatie.

Ik begrijp dat je tot je eigen conclusie bent gekomen en dat is altijd het beste bij je eigen dromen. Meestal weet je zelf veel beter waar je droom op slaat dan een ander.

Toch zou ik erbij willen zeggen dat het antwoord van Brotherhood (hoewel zéér bondig) zeker geen onzin is.
Ik ga er altijd van uit dat dromen een zeer directe verbintenis hebben met de belangrijke dingen in je leven. In dit geval is jouw aquarium veel meer voor je dan enkel wat vissen. Het is een plek waar je tot rust kan komen, je af kan sluiten. De vissen hebben een meerwaarde naast hun rol als huisdier.

Als je je aquarium en de vissen bekijkt zoals ze zijn (zoals dat wat ze betekenen voor jou) kan het zijn dat je droomt over het verliezen van je rust/stilte/afzondering. Je zegt in je tweede bericht dat je op het moment veel aandacht besteed aan je studie en dat dit een groot deel van je tijd en emotionele leven inneemt.

In feite is het dezelfde interpretatie die jijzelf hebt gemaakt, maar je studie beperkt wellicht jou mogelijkheden tot kalmte en rust...

Misschien een onnodige toevoeging aan je eigen gedachtegang maar ach, het onderwerp was interessant :)

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 03-01-2011, 20:09:04 
Nimf
Nimf

Hey Truitje,

Bedankt dat je mee leest en denkt... :wink:

Hmm, nee, heb ook niet gezegd dat brotherhood's interpretatie niet klopt meen ik... :)
Maar voor mijn gevoel zat er nog een diepere laag in de droom dan puur waar de droom over gaat. Dit denk ik met name vanwege de heftige emoties die er opkomen tijdens en nog na de droom...

Misschien een onnodige toevoeging aan je eigen gedachtegang maar ach, het onderwerp was interessant

Ik vind het juist heel boeiend hoe je omschrijft tot deze droom verklaring te komen.. :D Dus zeker niet onnodig!
Mijn eigen plek/ rust/ afzondering heb ik nooit echt heel duidelijk gehad. Ik merk ook dt als mijn vriend een idee heeft voor het aquarium dat ik daar moeite mee heb terwijl ik bij de meeste dingen ontzettend meegaand ben... :roll:

hmmm, wil je een foto zien van mijn "plek van rust"... haha, ja zo ga ik het voortaan noemen... :wink:

Afbeelding

liefs, binnenspiegel...

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00