Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-11-2024, 22:24:03

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26-12-2010, 14:30:57 
Dwerg
Dwerg

Als volbloed limburger kom ik ieder jaar wel in aanraking met het fenomeen dat Carnaval heet. Aangezien ik ook naar een Fantasy fair ga leek het mij een leuk idee om zelf fantasykleren te maken. Dat is dan meteen voor carnaval als voor die fantasy fairs.

Alleen mijn probleem is. Hoe maak ik die? De stoffen heb ik thuis maar zoek eigenlijk nog manieren voor een shirt, broek en mantal met capuachon (als ik het goed schrijf) maak. Weten jullie hoe of waar ik op internet iets kan vinden daarover?

Hopend op geluk dat zijn droevenis omkeert

BerichtGeplaatst: 26-12-2010, 16:27:16 
Feniks
Feniks

Ik ga linea recta voor je zoeken, ik heb een lading van die sites in het verleden gebruikt.

Cloaks
Hier een pagina met simpele verschillende mantels. De harry potter is een klassieker en makkelijk te volgen. Anders zelf even kijken wat je aanspreekt. De Jedi mantel is een stuk lastiger maar ook wel mooi.

Het is een echte uitdaging om een shirt en broek te maken en als je wilt dat het écht goed zit kan ik je aanraden te investeren in een patroon. Dit omdat een broek en shirt veel complexer in elkaar zitten dan een mantel. Laughing moon, Simplicity, Mccall's & Butterick zijn zeer bekende makers van goede fantasy/historische patronen.

Voor het shirt vraag ik me af wat voor een soort stijl je zoekt... een beetje los en piraat-achtig of meer strak en netjes. Strak en netjes wat meer piraat

De broek is wat dat betreft nog uitdagender. Wat je kan doen is een broek die je al in bezit hebt op de naden losmaken en overnemen op de stof die je wilt hebben. Zodoende weet je zeker dat de broek je past en lekker zit (als de originele broek lekker zit). Je zou dan aanpassingen kunnen maken in de nieuwe broek (de pijpen verwijden, versmallen, korter of langer maken o.i.d. Dit vergt wel een beetje ruimtelijk inzicht. Maar dat moet wel te doen zijn.
Als je een patroon zou willen kopen voor de broek moet je weer gaan denken wat voor een soort broek je wilt. Een broek met een wijd kruis is minder foutgevoelig.

wijde broek nette pantalon

Als je gaat beginnen wil ik je graag helpen. Met foto's en uitleg komen we vast een heel eind. Ik vind naaien echt te gek!

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 27-12-2010, 17:54:22 
Dwerg
Dwerg

Onwijs bedankt Truitje. Hier kan ik wel wat mee. Ik ben al een tijdje aan het zoeken namelijk.

De reden dat ik de kleren wil maken is omdat ik met een verhaal bezig ben en de hoofdpersoon , Drago 'Drakenoog' Ngumea, genaamd als reiziger wilt reizen. Ik wil daarom ook zoveel mogenlijk donkere kleding hebben en een zwarte mantel met hood.

Ik had al een schild klaar maar moet die nog schilderen plus met schmink zet ik een aantal tattoo's op mijn lichaam, waaronder mijn oog. Alleen nu nog uitvinden hoe ik een zo echt mogelijk lijkende wond maak en mijn personage kan niet meer falen.

Hopend op geluk dat zijn droevenis omkeert

BerichtGeplaatst: 28-12-2010, 14:38:17 
Feniks
Feniks

Leuk!

Voor wonden zou je vloeibare latex en tissuepapier kunnen gebruiken. Of je investeert in een potje grimeerwax.
Op youtube staan leuke how-to video's

http://www.youtube.com/results?search_q ... ounds&aq=f

Douglas Adams

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00